Allfa 147---Leon---volvoS40---Astra II

27 Sie 2014, 14:06

maniek1986 napisał(a):Opel Astra II 2.0 136 KM + LPG.

No ja nie wiem czy to dobre rozwiązanie lpg do 16V tam jest mega temperatura i czasem morze się to skończyć z utrata kompresji co za tym idzie remontem kapitalnym
No no i producent pisze ze 16v bierze od 0.5 do chyba 0.7 oleju na 1000km
riken
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Alfa 156FL
Silnik: 1.9JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
0

27 Sie 2014, 17:29

riken napisał(a):Omg ty masz pojecie do alfy może ja teraz się dowiem do czego służy alfa jak nie na trasy ?
Może chodziło Majkowi że Alfa służy do stania w warsztacie lub wypadów niedzielnych? :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

27 Sie 2014, 17:59

Koniu napisał(a):Może chodziło Majkowi że Alfa służy do sta nia w warsztacie lub wypadów niedzielnych
w dużym uproszczeniu o to mi chodziło :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

27 Sie 2014, 18:23

Dzięki za zaangażowanie i wszystkie wypowiedzi.
Pisząc w trasie miałem na myśli weekendowe wyjazdy z Warszawy do domu (200 km w jedną stronę - 3-4 razy w miesiącu) + sporadycznie jazda po mieście (do pracy mam blisko więc w sumie nie mam gdzie jeździć).

Warto się łasić na sprowadzane auta? Jeśli tak to z jakiego najlepiej kraju (słyszałem że Włosi, Francuzi i Holendrzy nie dbają o swoje auta w przeciwieństwie np. do Niemców). Patrzeć w ogóle na pochodzenie samochodu?

Jakoś tak się dzieje że sprowadzane mają najczęściej podejrzanie atrakcyjny przebieg. :D


Póki co rozglądam się najbardziej za Leonem, a Alfe niestety wykluczam (za mało doświadczenia z samochodami i zbyt płytka kieszeń - ale kiedyś na pewno wrócę do tego tematu :naughty:)

Samochody takie jak: corsa, polo, golf, odpadają gdyż najzwyczajniej w świecie ich nie lubię ;)
Qendi
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 10 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1,6 16V 100 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
0

27 Sie 2014, 19:49

Leon to Golf w innej budzie :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

27 Sie 2014, 20:10

I to jest najwiekszy + Leona, sprawdzona technika, tanie naprawy i do tego ladny wyglad.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Twizy w Łazienkach Królewskich
    Renault Twizy zostało zaprezentowane przy hipodromie w Łazienkach Królewskich, w czasie finałów zawodów jeździeckich w skokach przez przeszkody. Twizy daje początek nowej epoce pojazdów elektrycznych, ...

27 Sie 2014, 21:20

Koniu napisał(a):Leon to Golf w innej budzie :ok:

Na dodatek jak dla mnie Leon ma ładniejszą budę niż Golf IV.
maniek1986 napisał(a):I to jest najwiekszy + Leona, sprawdzona technika, tanie naprawy i do tego ladny wyglad.

Tu masz rację tylko nie warto kupować 1,6 bo jest słaby i sporo pali.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

27 Sie 2014, 21:58

krzysiek tez uwazam, ze Leon jest duzo ladniejsy od Golfa. Analogicznie tez dlatego 4,5 roku temu kupilem Toledo II zamiast Bory lub Octavii :)
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
0

28 Sie 2014, 13:26

A ja wypowiem się o Volvo S40. Kolega posiada taki samochód, co prawda v40, ale są to bliźniacze modele - kombi. Owym autem jeździłem mnóstwo czasu, zarówno jako pasażer jak i kierowca. Przejechaliśmy tym samochodem Polskę wzdłuż i wszerz :) Samochód został kupiony parę ładnych lat temu z przebiegiem dobiegającym 200kkm, teraz ma nalatane już 400kkm. Zaraz po zakupie został zamontowany gaz i silnik sprawuje się cały czas świetnie (2.0 140KM).
Awaryjność tego samochodu kształtuje się na normalnym poziomie, nigdy nie było poważnej awarii, a wymiana na czas elementów zużywających się gwarantuje bezproblemowe użytkowanie.
Na plus w tym samochodzie na pewno jest wyposażenie, ciężko szukać takiego w samochodach biorąc pod uwagę rocznik/cena.
Valhalla
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Golf4
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
0

28 Sie 2014, 15:48

Ja się wypowiem jako posiadacz s40, 1.8 115ps, inst. stag
Zależało Ci na poduszce - w moim z 98r. są 4, za ~10k kupisz ładny, poliftowy egz. gdzie 4 były już w standardzie, do tego sips. Ogólnie rzecz biorąc bezpieczny samochód - pierwszy, który dostał 4 gwiazdki
Jeśli chodzi o silnik, hmmm średnio raz, dwa na miesiąc robię "tracę" 350km w jedną stronę. 4 osoby + jakieś bagaże. Trochę autostradą, do 170-80 ładnie ciągnie, wyżej już się męczy. Średnia przelotowa na drogach wojewódzkich i krajowych 110-120 bez problemu(zwykle ruszam ok. 19 także jest miejsce na drodze). Przy wyprzedzaniu trzeba zredukować, jednak brakuje tej mocy.
Awaryjność znikoma. To co zrobiłem przez lekko ponad 2,5 roku i równiutko 27000km(obecnie 300280 na liczniku):
-cewki, kable, świece - kpl oryginalnych świec 88 zł, kable sentech ~100, cewki po 120
-dwa razy olej+filtry
-regulacja lpg+filtry x2
-łączniki przód, tył niedługo będę wymieniał
-poduszki amortyzatorów z tyłu
-chłodnica wody (jakiś kretyn nie skręcił chłodnic po stłuczce i się przetarła)
-wymiana zacisku z tyłu(wytarła się ślimacznica i nie było ręcznego),
Do tego doszły poprawki lakieru, w sumie najdroższe, ale to już moje "widzimisie"
Praktycznie same eksploatacyjne wymiany.
Czyli same eksploatacyjne wymiany, samochód twardy, ale dość wygodny, świetnie trzyma się w zakrętach (opony 205), do tego kontrola trakcji przydająca się w zimie(swoją drogą to bardzo dobrze "idzie" w kopnym śniegu - michelin alpin a4)
Ogólnie to polecam każdemu, szukającemu trwałego, bezpiecznego samochodu, który mimo lat nieźle wygląda.

Nie rezygnuj z Alfy. Zmień tylko 147 na 156. Kup jakieś fajne jtd i ciesz się jazdą super samochodem, który nie brzmi jak traktor z vag-a. To, co ludzie tutaj piszą bierz z dużym, dystansem. Po prostu powielacze mitów . Wystarczy wejść na forum AR i dowiesz się sporo o tej mitycznej awaryjności. Zawodzą pierdółki za kilkanaście/kilkadziesiąt złotych, ale NIE UNIERUCHAMIAJĄCE SAMOCHODU.
Ale pamiętaj o najważniejszym:
Jak dbasz tak masz
SzpiceR
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: s40
1

28 Sie 2014, 15:54

AR 147 zamienić na jeszcze gorszą 156 :lol:
To tak jak zamienić kiepskie Megane II na Lagune II przed FL :lol:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0

28 Sie 2014, 16:07

To chyba musisz zaktualizować dane, bo 147 uchodzi za bardziej awaryjną i mniej trwałą niż 156. Ale jeśli siedzi się na tym forum, to myślenie i fakty schodzą na dalszy plan. Wszyscy posługują się schematem golf/leon/bora/a4, a cała reszta to zuo. Typowe cebulackie myślenie.
SzpiceR
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: s40
0

28 Sie 2014, 16:40

SzpiceR napisał(a): Wszyscy posługują się schematem golf/leon/bora/a4

Znajdź mi post gdzie polecam te auta.
SzpiceR napisał(a):Typowe cebulackie myślenie.

Jeszcze jakies złote mysli kolego?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
1

28 Sie 2014, 17:25

Jak nietrudno się domyśleć to post nie jest skierowany do konkretnej osoby.
Z tego co zauważyłem to polecasz fordy, niewielkie mam pojęcie o tej marce, nie oceniam. W moim temacie o zmianie s40 dałeś propozycję mondeo mk2, a nie ma żadnej kategorii w której przebijałby on volvo, no chyba, że szybkość utraty wartości :D Ale to nieważne, jest już przeszłością :arrow:
A temu, że w prawie każdym temacie polecane są samochody z vag-a nie zaprzeczysz, bo to fakt. W sumie przestałem dziwić się dlaczego cały den durny kraj niezawodnym, ekonomicznym, dysponującym wystarczającą mocą i elastycznością, wręcz ubóstwianym tdi. Nie może być inaczej, jeśli na forum, które po wpisaniu wielu haseł związanych z kupnem samochodu jest na pierwszym miejscu, vag-i uchodzą za samochody idealne. Czasami przewinie się jeszcze jakieś BMW czy ford.
Reszta marek nie istnieje. Są awaryjne, serwis jest drogi, całkowicie nieekonomiczne. Znajdę na forum jakiś post polecający AR?
Już nie mówię o tym, że w tematach o furach do ~5000-6000 często pada "najlepszym wyborem będzie lanos". Kiedy czytam takie coś mam ochotę walić głową w ścianę
SzpiceR
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: s40
0

28 Sie 2014, 18:55

Faktem jest, że forum nie trzyma poziomu. Tak samo jak FIAT. Stąd nikt tutaj nie poleci nikomu AR, bo nie tylko pierdoły się sypią jak w każdym FIACIE, ale też drogie alu zawieszenie wielowahaczowe i inne rzeczy. Do tego gniją.

Co do VAGA to raczej tutaj jest więcej przeciwników, niż zwolenników.

Pytasz w czym ustępuje S40 Mondeo?! W wielu kwestiach, bo mondeo jest autem klasy D, a S40 to kompakt.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
2