Almera II 1.5dCi gorąca nie odpala, silnik chimeryczny.

18 Cze 2012, 23:01

Witam. Wyraźnie zauważalną usterką jest brak możliwości odpalenia auta gdy silnik jest gorący. Po zatrzymaniu silnika muszę odczekać kwadrans. W tym czasie gdy próbuje odpalić silnik, to osiąga max 400 obr/min. i gaśnie. Po za tym mam wrażenie, że mój K9K to meteopata. Każdego dnia inaczej brzmi, zmienia mu się trochę moment obrotowy, ale po wyżej 2k obr./min. ma zawsze moc. Na prawdę, wygląda to jakby jego praca zależna była od ciśnienia atmosferycznego i wilgotności powietrza.
W załączniku przesyłam obraz z szybkiej diagnozy. Bardzo mocno zastanawia mnie parametr 0B(ciśnienie w kolektorze dolotowym). Niestety nie miałem baterii w laptopie więc nie mogłem dokonać pomiarów przy pełnym obciążeniu silnika, ale:
Myślę, że parametr 11 to wyrażany w procentach poziom otwarcia przepustnicy zasilającej turbosprężarkę. Poziom jej otwarcia między 800rpm a 2000rpm zwiększa się o ponad 14%, a ciśnienie w kolektorze dolotowym zmienia się jedynie o 4 kPa. Turbosprężarka oraz zawór recyrkulacji spalin mają 3 m-ce. Turbosprężarka podczas pracy wydaje dźwięki wręcz idealne, żadnego stałego, głośnego gwizdu. ECU nie rejestruje żadnych błędów.
przekrent
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Nissan Almera II dCi

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Minęło 40 lat Malucha - Fiat 126p
    Pierwsze egzemplarze Fiata 126p popularnego Malucha zmontowano 6 czerwca 1973 roku w zakładach dawnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, z oryginalnych włoskich części, gdyż wcześniej, od 1972 roku ...