Almera n15 Kilka pytań

04 Kwi 2013, 14:09

Witam jestem posiadaczem Almerki z 96 roku motor 1.4 87km. Moje pytania:
1. Nie mam pojęcia jaki olej silnikowy był tu stosowany, dlatego pytam jaki wlać, bo nie znam się na tym. Znajomy mi powiedział jak nie wiesz co lać to lej mineralny czy to prawda?
2. Alma szarpię trochę przy redukcji. I kiedy gwałtownie wcisnę gaz to szarpnie czasem. robi też tak że jak jadę na drugim biegu powiedzmy z 40 km/h i trzymam nogę na gazie, po czym zaczynam hamować szybko zabierając nogę z gazu to też się szarpie trochę. Czy to jest problem poduszki skrzyni biegów?
3.Na mocno rozgrzanym silniku spadają mi obroty do 6-7 tys. (czasem) dzieje się to na LPG i na benzynie, choć nie zawsze. Co to może być?
Michał94
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 02 03 1994
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • 16 Maj 2013, 22:16

    Michał94 napisał(a):Witam jestem posiadaczem Almerki z 96 roku motor 1.4 87km. Moje pytania:
    1. Nie mam pojęcia jaki olej silnikowy był tu stosowany, dlatego pytam jaki wlać, bo nie znam się na tym. Znajomy mi powiedział jak nie wiesz co lać to lej mineralny czy to prawda?
    2. Alma szarpię trochę przy redukcji. I kiedy gwałtownie wcisnę gaz to szarpnie czasem. robi też tak że jak jadę na drugim biegu powiedzmy z 40 km/h i trzymam nogę na gazie, po czym zaczynam hamować szybko zabierając nogę z gazu to też się szarpie trochę. Czy to jest problem poduszki skrzyni biegów?
    3.Na mocno rozgrzanym silniku spadają mi obroty do 6-7 tys. (czasem) dzieje się to na LPG i na benzynie, choć nie zawsze. Co to może być?


    Z olejem to nie prawda...
    A pro po reszty - milion możliwych przyczyn, poduszka skrzyni raczej odpada jeśli łączymy objawy z punktu 2 i 3. A ja bym je raczej połączył. Byłeś z tym u mechanika? Podłączałeś pod kompa? Jakieś kontrolki ? Po wciśnięciu sprzęgła problem znika - tak by było w przypadku tylko poduszki???

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    17 Maj 2013, 06:43

    Witaj
    Odpowiedź na ptk3 znalazłem, jest to pęknięta obudowa filtra powietrza i ciągnie z boku powietrze.
    Ale z tym szarpaniem to tak jak pisze podczas redukcji, kiedy przyspieszę nagle jest szarpnięcie. I Kiedy jadą powiedzmy na drugim biegu trzymając 40 km/h i puszczam pedał gazu czuć szarpanie.
    Dodatkowo muszę powiedzieć że brzydko jedzie na biegu 1 albo 2 jak puszę sprzęgło żeby się toczył to czuć czasem jakieś szarpnięcie.
    U mechanika jeszcze nie byłem na razie sam grzebałem, teraz przeczyszczę przepustnicę i sprawdzę opór kabli. Coś jeszcze mogę sam wykonać?
    Michał94
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 02 03 1994
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Nissan Almera n15
    Silnik: 1.4 16V
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    18 Maj 2013, 22:31

    Michał94 napisał(a): Coś jeszcze mogę sam wykonać?


    WSZYSTKO... Ale czy jest sens tak się męczyć na forum :)??? Bo to dłuuuuugi temat będzie... Możesz poszukać w moich postach jakichś podobnych tematów jak Ci się chce. A ta obudowa już zmieniona??? To szarpnięcie widać na obrotomierzu??? Było coś ostatnio robione przy samochodzie??? Jakaś różnica na zimnym/ciepłym silniku??? Ja bym zaczął od tego czy problem leży po stronie silnika... Kiedy był olej w skrzyni zmieniany??? Pomachaj silnikiem gdy jest wyłączony, zobacz czy nie lata na wszystkie strony... Albo popatrz na niego podczas pracy...

    A co jest z tą poduszką skrzyni??? Bo jeśli nie łączymy pkt. 2 i 3 to wszelakie poduszki są możliwe... Jak najbardziej w tej sytuacji... Wtedy to możliwe...

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    07 Cze 2013, 21:05

    Mam taką Almere w domu od 14 lat.
    Jeśli chodzi o to szarpnięcie, dajmy na to jedziesz sobie na 40km/h na dwójce i gwałtownie dasz gazu. Momentalnie jest krótkie pojedyncze szarpnięcie, niezbyt mocne? Porównywalne jakby coś zaskakiwało ? Mamy tak odkąd pamietam i nic złego się nie dzieje (auto ma ponad 300k przebiegu oryginalnego)
    Mój egzemplarz dość brzydko (słabo) się toczy, osobiście zdarza mi się tym autem szarpać np. na progach zwalniających.

    Mam sprawny samochód, bez dzwonów, olej w skrzyni zmieniony, nic w moim przypadku nie widać po obrotomierzu, nie ma różnic ciepły/zimny
    Silver400
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 22 10 2010
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: C2 VTS,
    Silnik: 1.6 125KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kierowco, nie ignoruj znaku P-21
      Są takie miejsca na drodze, które zgodnie z przepisami prawa powinny być omijane przez kierowców. Jednak niektórzy kierujący, widząc pasy wyznaczające powierzchnię wyłączoną z ruchu, czyli znak P-21, ...