Almera n15 Kilka pytań

04 Kwi 2013, 14:09

Witam jestem posiadaczem Almerki z 96 roku motor 1.4 87km. Moje pytania:
1. Nie mam pojęcia jaki olej silnikowy był tu stosowany, dlatego pytam jaki wlać, bo nie znam się na tym. Znajomy mi powiedział jak nie wiesz co lać to lej mineralny czy to prawda?
2. Alma szarpię trochę przy redukcji. I kiedy gwałtownie wcisnę gaz to szarpnie czasem. robi też tak że jak jadę na drugim biegu powiedzmy z 40 km/h i trzymam nogę na gazie, po czym zaczynam hamować szybko zabierając nogę z gazu to też się szarpie trochę. Czy to jest problem poduszki skrzyni biegów?
3.Na mocno rozgrzanym silniku spadają mi obroty do 6-7 tys. (czasem) dzieje się to na LPG i na benzynie, choć nie zawsze. Co to może być?
Michał94
Nowicjusz

Prawo jazdy: 02 03 1994
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • 16 Maj 2013, 22:16

Michał94 napisał(a):Witam jestem posiadaczem Almerki z 96 roku motor 1.4 87km. Moje pytania:
    1. Nie mam pojęcia jaki olej silnikowy był tu stosowany, dlatego pytam jaki wlać, bo nie znam się na tym. Znajomy mi powiedział jak nie wiesz co lać to lej mineralny czy to prawda?
    2. Alma szarpię trochę przy redukcji. I kiedy gwałtownie wcisnę gaz to szarpnie czasem. robi też tak że jak jadę na drugim biegu powiedzmy z 40 km/h i trzymam nogę na gazie, po czym zaczynam hamować szybko zabierając nogę z gazu to też się szarpie trochę. Czy to jest problem poduszki skrzyni biegów?
    3.Na mocno rozgrzanym silniku spadają mi obroty do 6-7 tys. (czasem) dzieje się to na LPG i na benzynie, choć nie zawsze. Co to może być?

Z olejem to nie prawda...
    A pro po reszty - milion możliwych przyczyn, poduszka skrzyni raczej odpada jeśli łączymy objawy z punktu 2 i 3. A ja bym je raczej połączył. Byłeś z tym u mechanika? Podłączałeś pod kompa? Jakieś kontrolki ? Po wciśnięciu sprzęgła problem znika - tak by było w przypadku tylko poduszki???