ALPINE A450

10 Kwi 2014, 16:25

Będąca bezpośrednim następcą modeli Alpine z okresu "niebieskiego", Alpine A450 nie musi już walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej wyścigu 24H Le Mans. Jej nazwa jest nawiązaniem do dorobku modeli A441, A442 i A443, które startowały – i zwyciężały jak A442B – w Le Mans w latach 70. XX wieku. Homologowany w 2013 roku model Alpine A450 nawiązuje do dziedzictwa marki poprzez liczbę "50" zawartą w jego oznaczeniu. Symbolizuje ona pięćdziesiątą rocznicę pierwszego startu Alpine w wyścigu 24H Le Mans.

ALPINE A450

Alpine A450 spełnia wymagania przepisów ACO dla kategorii LM P2, które zachęcają do pomysłowych, a zarazem oszczędnych rozwiązań i doskonale wpisują się w podejście marki. Prototypy z karbonową konstrukcją nadwozia muszą spełniać bardzo ścisłe kryteria kosztowe. Cena kadłuba nie może przekroczyć 370 tys. euro, a silnika – 80350 euro. Dozwolona jest tylko jedna modyfikacja przed pierwszym startem w sezonie, regulamin precyzyjnie określa również, jakie modyfikacje można wprowadzić na potrzeby wyścigu 24H Le Mans.

Model A450, zbudowany na bazie istniejącej i sprawdzonej konstrukcji, jest napędzany silnikiem będącym modyfikacją jednostki montowanej w seryjnych modelach Aliansu Renault-Nissan.

Dane techniczne Alpine A450

KONSTRUKCJA NADWOZIA
Kadłub: samonośny, karbonowy, typu plaster miodu
Nadwozie: karbonowo-kevlarowe
Zawieszenie: z podwójnymi trójkątnymi wahaczami i popychaczami
Układ kierowniczy: ze wspomaganiem hydraulicznym
Długość: 4610 mm
Szerokość: 1995 mm
Wysokość: 1025 mm
Rozstaw kół przednich: 1670 mm
Rozstaw kół tylnych: 1650 mm
Rozstaw osi: 2870 mm
Masa: 900 kg

SILNIK
Typ: Nissan VK45
Układ: V8 o kącie rozwidlenia 90 stopni
Pojemność skokowa: 4 494 cm3
Masa: 150 kg
Maksymalna moc: 550 KM (410 kW)
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm
Smarowanie: sucha miska olejowa / wielostopniowa pompa olejowa

SKRZYNIA BIEGÓW
Marka: Xtrac
Typ: umieszczona poprzecznie; obudowa ze stopu magnezu
Sterowanie: łopatki pod kierownicą i pneumatyczny układ zmiany przełożeń Megaline OEM2
Liczba przełożeń: 6 + wsteczny

KOŁA I OPONY
Opony: Michelin 30-65/R18 (przód), 31-71/R18 (tył)
Obręcze kół - przód: 12,5’’x18’’
Obręcze kół - tył: 13’’x18’’

UKŁAD HAMULCOWY
Tarcze: karbonowe wentylowane
Tarcze - przód: brembo, 380 x 37 mm
Zaciski - przód: brembo jednoczęściowe, 6-tłoczkowe
Tarcze - tył: brembo, 355 x 37 mm
Zaciski - tył: brembo jednoczęściowe, 6-tłoczkowe

BEZPIECZEŃSTWO
Sportowe pasy bezpieczeństwa: sześciopunktowe, przystosowane do systemu Hans
Zbiornik paliwa: z tworzywa, o pojemności 75 litrów z wbudowanym systemem rezerwy

OSIĄGI
Maksymalna prędkość: powyżej 300 km/h
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3822
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y