Będąca bezpośrednim następcą modeli Alpine z okresu "niebieskiego", Alpine A450 nie musi już walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej wyścigu 24H Le Mans. Jej nazwa jest nawiązaniem do dorobku modeli A441, A442 i A443, które startowały – i zwyciężały jak A442B – w Le Mans w latach 70. XX wieku. Homologowany w 2013 roku model Alpine A450 nawiązuje do dziedzictwa marki poprzez liczbę "50" zawartą w jego oznaczeniu. Symbolizuje ona pięćdziesiątą rocznicę pierwszego startu Alpine w wyścigu 24H Le Mans.
Alpine A450 spełnia wymagania przepisów ACO dla kategorii LM P2, które zachęcają do pomysłowych, a zarazem oszczędnych rozwiązań i doskonale wpisują się w podejście marki. Prototypy z karbonową konstrukcją nadwozia muszą spełniać bardzo ścisłe kryteria kosztowe. Cena kadłuba nie może przekroczyć 370 tys. euro, a silnika – 80350 euro. Dozwolona jest tylko jedna modyfikacja przed pierwszym startem w sezonie, regulamin precyzyjnie określa również, jakie modyfikacje można wprowadzić na potrzeby wyścigu 24H Le Mans.
Model A450, zbudowany na bazie istniejącej i sprawdzonej konstrukcji, jest napędzany silnikiem będącym modyfikacją jednostki montowanej w seryjnych modelach Aliansu Renault-Nissan.
Dane techniczne Alpine A450
KONSTRUKCJA NADWOZIA Kadłub: samonośny, karbonowy, typu plaster miodu Nadwozie: karbonowo-kevlarowe Zawieszenie: z podwójnymi trójkątnymi wahaczami i popychaczami Układ kierowniczy: ze wspomaganiem hydraulicznym Długość: 4610 mm Szerokość: 1995 mm Wysokość: 1025 mm Rozstaw kół przednich: 1670 mm Rozstaw kół tylnych: 1650 mm Rozstaw osi: 2870 mm Masa: 900 kg
SILNIK Typ: Nissan VK45 Układ: V8 o kącie rozwidlenia 90 stopni Pojemność skokowa: 4 494 cm3 Masa: 150 kg Maksymalna moc: 550 KM (410 kW) Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm Smarowanie: sucha miska olejowa / wielostopniowa pompa olejowa
SKRZYNIA BIEGÓW Marka: Xtrac Typ: umieszczona poprzecznie; obudowa ze stopu magnezu Sterowanie: łopatki pod kierownicą i pneumatyczny układ zmiany przełożeń Megaline OEM2 Liczba przełożeń: 6 + wsteczny
KOŁA I OPONY Opony: Michelin 30-65/R18 (przód), 31-71/R18 (tył) Obręcze kół - przód: 12,5’’x18’’ Obręcze kół - tył: 13’’x18’’
UKŁAD HAMULCOWY Tarcze: karbonowe wentylowane Tarcze - przód: brembo, 380 x 37 mm Zaciski - przód: brembo jednoczęściowe, 6-tłoczkowe Tarcze - tył: brembo, 355 x 37 mm Zaciski - tył: brembo jednoczęściowe, 6-tłoczkowe
BEZPIECZEŃSTWO Sportowe pasy bezpieczeństwa: sześciopunktowe, przystosowane do systemu Hans Zbiornik paliwa: z tworzywa, o pojemności 75 litrów z wbudowanym systemem rezerwy
Wynajem długoterminowy vs. leasing – co się bardziej opłaca? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób szukających wygodnego sposobu na korzystanie z auta bez konieczności jego zakupu. Sprawdź, które rozwiązanie będzie bardziej opłacalne ...
5 wskazówek - jak zadbać o silnik diesla, by wystrzec się awarii? Silniki diesla znane są ze swojej długiej żywotności. Obecnie produkowane jednostki pracują cicho i są ekonomiczne pod względem zużycia paliwa. Eksperci sieci Q Service Castrol przygotowali zestaw najważniejszych porad, dzięki ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.