Alpine-Renault broni tytułu Mistrza Europy we Francji

12 Wrz 2014, 12:11

Czwarte miejsce na torze Silverstone, trzecie na torze Imola i pierwsze na Red Bull Ring – zespół Signatech-Alpine przybywa na tor im. Paula Ricarda i jego słynną 1800-metrową prostą Mistral z wiarą w zwycięstwo.

Aby umożliwić zdobycie drugiego z rzędu międzynarodowego tytułu, latem poddano Alpine A450b niezbędnym modyfikacjom w celu odpowiedniego przygotowania pojazdu na decydujący koniec sezonu.

Alpine-Renault broni tytułu Mistrza Europy we Francji

"Przed dwiema ostatnimi rundami wyzerowaliśmy liczniki" powiedział Philippe Sinault, szef zespołu Signatech-Alpine. "Zawsze dążyliśmy do tego, aby walczyć o ten tytuł. Jako liderzy mistrzostw mamy dobrą pozycję przed dwoma ostatnimi wyścigami. Jednak mimo że wygraliśmy na Red Bull Ring, nie wszystko było tak, jak być powinno" przyznaje. "Przez całe lato zespół ciężko pracował, aby Alpine A450b osiągało jeszcze lepsze wyniki. Ulepszyliśmy silnik i poprawiliśmy aerodynamikę samochodu. Wszyscy jesteśmy niezwykle zmotywowani. To ważne, ponieważ we Francji wszyscy oszaleli na punkcie tego projektu. Naszym zadaniem jest teraz zwyciężyć w Castellet, aby w przyszłym miesiącu móc walczyć o tytuł mistrza w Estoril!"

Pochodzący z Marsylii Nelson Panciatici ze wzruszeniem wspomina poprzedni wyścig w departamencie Var. W zeszłym roku wraz z zespołem Signatech-Alpine zdobył tam tytuł mistrza Europy: "To był wspaniały moment, ukoronowanie wyjątkowego sezonu, w którym Renault Alpine powróciło do wyścigów. Nie mogę się już doczekać, aż znów zasiądę w fotelu Alpine A450b. Niemal dwumiesięczna letnia przerwa dłużyła mi się niemiłosiernie. W odniesieniu do tego przedostatniego wyścigu nie powinniśmy robić żadnych kalkulacji. Naszym celem jest wygrana. Nie możemy ustąpić naszym rywalom ani o jeden punkt. Jesteśmy na dobrej drodze, a zespół wykonuje znakomitą robotę."

W zeszłym roku Paul-Loup Chatin za kierownicą Junior Alpine zdobył mistrzostwo na torze im. Paula Ricarda w kategorii LM PC: "To jeden z torów, które znam najlepiej. To nasz atut, jako że runda we Francji jest być może najważniejszym wyścigiem w kalendarzu European Le Mans Series. Dobrze jest być na pierwszym miejscu w klasyfikacji, ale nasi konkurenci znajdują się tuż za nami. Nie możemy sobie pozwolić na najmniejszy błąd. To już tylko dwa wyścigi przed końcem sezonu, więc żarty się skończyły. Musimy zapewnić sobie maksimum szans na wygraną, żeby dobrze przygotować się do wyścigu w Estoril."

Oliver Webb, mimo że znakomicie zadebiutował w tym sezonie z zespołem Signatech-Alpine w wyścigach wytrzymałościowych, ma dość ograniczone doświadczenie związane z torem im. Paula Ricarda w kategorii LM P2. Zdążył go jednak poznać, kiedy siedział za kierownicą Formuły Renault 2.0 i Formuły Renault 3.5: "To znakomite miejsce na treningi. Można dążyć do maksymalnych osiągów bez obaw, że coś się zniszczy. W trakcie wyścigu jest jednak nieco inaczej. Piloci czasem pozwalają sobie na więcej. Mam nadzieję, że to nie będzie miało wpływu na klasyfikację. Mam naprawdę dobre wrażenia z jazdy, a ostatnie sukcesy są bardzo obiecujące. Powrót do Francji, ojczyzny Alpine, po letniej przerwie jest dodatkową motywacją. Konkurencja na mistrzostwach jest bardzo silna. Powinniśmy zaakcentować naszą przewagę przed ostatnią rundą, ale nasi przeciwnicy są na bardzo wysokim poziomie!"

Zmagania będą transmitowane na żywo przez stacje telewizyjne w całej Europie, na Motors TV, a także online w Internecie europeanlemansseries.com.

Harmonogram
Sobota, 13 września
10.30 Trening 1 (90 minut)
15.00 Trening 2 (90 minut)
Niedziela, 14 września
09.30 Kwalifikacje LM P2, (20 minut)
11.00 Autografy (30 minut)
13.00 Wyścig (4 godziny)

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3803
Zdjęcia: 13105
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

12 Wrz 2014, 12:23

Alpine Renault skojarzyło mi się z dawnymi czasami w rajdach. Fajnie, że firmy z taką tradycją wciąż są obecne w sporcie
Error404
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 19 06 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czarny lód na drodze! - niewidzialne zagrożenie
    Choć trwa jeszcze jesień i w ciągu dnia często można cieszyć się słoneczną pogodą, noce bywają już chłodne. Wraz z pojawieniem się pierwszych przymrozków na drogach robi się niebezpiecznie – jezdnia może pokryć ...