Altea 2.0TDI Gaśnie na wolnych obr., odpala na awaryjnym czujniku

03 Maj 2016, 22:19

Witam serdecznie,
poniżej przedstawię Państwu problem, który stworzył się w mojej Altei 2.0TDI 140KM z 2005r.

Wczoraj po przejechaniu ok. 15 km, zatrzymałem się na postoju nie gasząc silnika. Po ok 3. min na wolnych obrotach silnik zgasł. Próba ponownego odpalenia nie powiodła się. Zapaliła się migająca kontrolka spirali.

Przystąpiłem więc do drugiej próby gdzie przytrzymałem kluczyk dłużej, po ok. 5-6 sek. słychać było charakterystyczne pstryknięcie i auto wskoczyło na 200-300 obr, po czym silnik odpalił się normalnie. (było to związane z przełączeniem się czujnika obrotów wału korbowego na awaryjny czujnik obrotów wałka rozrządu). W drodze powrotnej miga kontrolka spirali i pali się kontrolka silnika. Zjechałem więc do domu, gdzie kilka razy auto po drodze zgasło na wolnych obrotach głównie przy redukcji biegów, po czym udałem się do szwagra na podpięcie komputera.

Ten pokazał błąd P0727 - czujnik obrotów wału korbowego.

Niby przyczyna wydaje się być wskazana, aczkolwiek później doszedłem do tego że na zimnym silniku auto odpala idealnie, gaśnie spirala i po ok. minucie kontrolka silnika a problem powraca przy osiągnięciu temp. ok 90st. i tak w kółko.

Na początku przymierzam się do wymiany czujnika obrotów wału korbowego, niestety dojście do niego jest tak utrudnione że nie wiem nawet czy obejdzie się bez rozbierania przodu auta. Liczę na to że uda się wymienić go z kanału odkręcając chłodnicę oleju.

Czy macie Państwo jakieś pomysły żeby szukać przyczyny gdzie indziej? Komputer wskazuje na czujnik położenia wału korbowego i faktycznie objawy są ku temu, aczkolwiek zastanawia mnie dlaczego na zimnym pali na dotyk a przy osiągnięciu ok. 90 st gaśnie i pali na awaryjnym czujniku?

Proszę o podpowiedzi

Pozdrawiam
Damian Jurkiewicz
damiandesign
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 21 07 2011
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Seat Altea
Silnik: 2.0TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Maj 2016, 09:27

Jak mamy błędy z czujników położenia to należy zacząć od sprawdzenia ich sygnałów oscyloskopem dwukanałowym. Mamy wtedy wartości sygnałów i ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej. Wilgoć we wtyczkach zaśniedziałe styki też zakłócą sygnał.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

04 Maj 2016, 10:20

Witam, dziękuje za wskazówki.

Pewien mechanik doradził mi sprawdzić najpierw pompkę paliwa w zbiorniku, ponieważ podejrzewa że pompka ta może puchnąć i stwarzać za małe ciśnienie przy wyższej temperaturze silnika. Powiedział również że nie zabierałby się na początku od wymiany czujnika wału korbowego ponieważ to strata pieniędzy, a błąd na komputer może wyrzucać przez długie kręcenie silnikiem.

Zatem sprawdzę najpierw pompkę (filtr paliwa wymieniłem wczoraj zanim pojechałem na komputer).

Jak sądzicie Państwo czy taka przyczyna może mieć coś wspólnego z układem zasilania?

Pozdrawiam
damiandesign
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 21 07 2011
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Seat Altea
Silnik: 2.0TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Maj 2016, 21:54

Jakieś pomysły?
damiandesign
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 21 07 2011
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Seat Altea
Silnik: 2.0TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Maj 2016, 17:00

Niestety ale jednak opisane usterki wskazują na uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego. W tych silnikach nie wyskakuje błąd czujnika po długim kręceniu rozrusznikiem, a pojawianie się problemu przy rozgrzanym silniku potwierdza tezę jak wyżej.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki