Arnold Schwarzenegger rozpoczął wyścig NASCAR Toyotą Mirai

03 Lip 2015, 14:33

Arnold Schwarzenegger zasiadł za kierownicą Toyoty Mirai w sobotnim wyścigu NASCAR sprint cup w Sonomie w Kalifornii. 68-letni aktor i były gubernator nie stanął jednak w szranki z zawodowymi kierowcami wyścigowymi. Prowadzona przez niego Toyota Mirai pełniła bowiem rolę samochodu bezpieczeństwa. Schwarzenegger rozpoczął imprezę od uroczystej rundy wokół toru na czele kolumny samochodów biorących udział w wyścigu.

Arnold Schwarzenegger rozpoczął wyścig NASCAR  Toyotą Mirai"To dla mnie zaszczyt poprowadzić tych wszystkich wspaniałych sportowców, wśród których jest wielu mistrzów. Przyjemność jest tym większa, że zrobię to samochodem, który jednocześnie jest ekologiczny i ma świetne osiągi" powiedział Schwarzenegger przed rozpoczęciem imprezy.

Aktor opublikował na Twitterze film, który nagrał swoim telefonem podczas okrążenia. W trakcie jazdy aparat spadł, a Schwarzenegger wysłał komunikat "iPhone nie wytrzymał przyspieszenia Mirai".

Wyścig zakończył się zwycięstwem Kyle’a Buscha prowadzącego Toyotę Camry. Był to więc dobry dzień dla Toyoty.

Toyota Mirai to pierwszy seryjny samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ten średniej wielkości sedan tankuje się wodorem w 3 minuty. W ogniwach paliwowych zachodzi reakcja utleniania wodoru, w wyniku której powstaje energia elektryczna oraz woda. Ogniwa paliwowe zasilają silnik elektryczny o mocy 154 KM. Napęd wodorowy Toyoty Mirai jest bardziej wydajny energetycznie niż silniki spalinowe i nie wydziela żadnych szkodliwych substancji ani gazów cieplarnianych.

POLECAMY Samochód na wodór - jak to działa?

Mirai jest już dostępny w salonach Toyoty w Japonii, zaś na rynek amerykański, niemiecki, brytyjski i duński trafi we wrześniu tego roku.

źródło: Toyota Racing
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3803
Zdjęcia: 13105
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...