Astra czy leon

23 Mar 2017, 13:01

Witam wszystkich.
Poczekają kupić auto, mój budżet to 40tys. Musze to zrobić dzisiaj bo poczekaj auta jak najprędzej.
Mieszkam niedaleko Opola tak więc szukałem aut z okolicy. Spodobały mi się auta jak astra Leon i i30.

Wiec tak

Leon z 2013 przebieg 136tys. Silnik 1.2 tsi koni ma 105 chyba.

Astra 2014 przebieg 72tys . Silnik 1.7 dtci

Z wyglądu tak samo mi się podobają, choć uważam ze Leon ma ładniejsza deskę rozdzielcza, astra ma za dużo guzików.

I tu mam do was pytanie który z tych silników sprawuje się lepiej, niezależny mi na KM aż tak bardzo ma jechać 120 i tyle. Czy te silniki z astry są wytrzymałe, na co zwrócić uwagę?
Do Leona myślem zamontować gaz choć niebem czy to dobry pomysł bo to mały silnik.

Jedne około 50tys rocznie. Proszę was o pomoc, mało się orientuje w autach. Za wszelkie błędy przepraszam pisane z telefonu. Dziki wielkie za pomoc
pomiek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: szukam
Silnik: ....
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

23 Mar 2017, 13:16

pomiek napisał(a):Do Leona myślem zamontować gaz choć niebem czy to dobry pomysł bo to mały silnik.
dość droga zabawa, bo instalacja do wtrysku bezpośredniego to tak z 6k trzeba liczyć.
Generalnie jeśli te 50k rocznie robisz często w dłuższych trasach (ok 30km wzwyż) to warto spojrzeć na Astrę. Trwałość 1.2 TSI jest dość wątpliwa, a i spalanie przy wyższych prędkościach nie będzie też jakieś mega niskie (powiedziałbym, że to raczej miejski silnik).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Mar 2017, 13:33

Przy 50 tyś rocznie nie patrzyłbym osobiście na 1.2 TSI, bo to nie jest silniczek do takich przebiegów. To już spory przebieg, a mały silnik będzie się męczył. 120 km/h to i Seicento pojedzie, kwestia komfortu, hałasu i spalania, do tego nadaje się lepiej większy silnik. Mniejszy silnik (jak mike mówi 1.2 TSI to miejski motor) ma krótsze przełożenia itp itd.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Mar 2017, 13:59

W sumie racja z tym silnikiem 1.2.

Zastanawiam się jeszcze nad audi a3, coś tam czytałem że nie wszystkie silniki są ok.
Widziałem a3 170km 2.0tdi z 2008 r. Platinum za 30k Przebieg to 220tys.
Przebieg mnie jakoś nie odstrasza, gorzej z awaryjności silnika. Jak mogę sprawdzić czy ten silnik w miarę będzie się sprawował czy nie będzie awaryjny.
Boje się kupić trochę diesla ze zalewu na dpf. Trochę kosztuje naprawa tego ustrojstwa.
I jak ma się dpf w asstrze a takim audi, no i tak skrzynia w audi to już trochę ma. Chodzę i szukam czegoś ciekawego. Inne auta jakoś nie zabardzo mi się widzą. Chyba ze macie jakieś propozycje do 40k.?
Dzięki wielkie za pomoc
pomiek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: szukam
Silnik: ....
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

23 Mar 2017, 14:01

DPF to w sumie nie największy problem 2.0 TDI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Mar 2017, 14:07

Znalazłem jeszcze a3 z 2010r. 1.4 silnik 125km.

Na co zwrócić uwagę przy silniku? To czy nie pluje olejem to wiem. Jak tak turbiny sprawdzić. Chyba jednak ta astra wybiore
pomiek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: szukam
Silnik: ....
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

23 Mar 2017, 14:15

pomiek napisał(a):Znalazłem jeszcze a3 z 2010r. 1.4 silnik 125km.
sytuacja podobna jak z 1.2 TSI
pomiek napisał(a):Boje się kupić trochę diesla ze zalewu na dpf
można celować w silniki koncernu PSA, w których był FAP (bardziej przyjazny w użytkowaniu DPF)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Mar 2017, 14:17

Znalazłem jeszcze a3 z 2010r. 1.4 silnik 125km.

Na co zwrócić uwagę przy silniku? To czy nie pluje olejem to wiem. Jak tak turbiny sprawdzić. Chyba jednak ta astra wybiorę

Tu astra taka
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

I tu 2
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
pomiek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: szukam
Silnik: ....
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

23 Mar 2017, 15:00

pomiek napisał(a):Znalazłem jeszcze a3 z 2010r. 1.4 silnik 125km.

Na co zwrócić uwagę przy silniku?
czy ma rozrząd na pasku czy na łańcuchu (nie pamiętam kiedy to zmienili, ale ten pierwszy rzekomo lepszy).

Astry w jednym miejscu, więc zobacz obydwie. Po foto w sumie niewiele widać, warto wybrać się z miernikiem lakieru, bo musiał być jakiś powód sprzedaży świeżego auta.
Wybór między tymi dwoma egzemplarzami jest uzależniony od Twoich preferencji. Do 1.6 zamontujesz gaz, ale dynamiką ten silnik nie grzeszy (Astra IV jest dość ciężka) no i zależy jakiej oczekujesz przestrzeni bagażowej
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Mar 2017, 10:20

Oglądałem wczoraj ta astra 1.6 trochę ma wad, jet dość porysowana przy drzwiach, o dziwo pasek nie wygląda dobrze zauważyłem, jak by to nazwać górki na pasku, i z jednej strony jak by bardziej zużyty.

Zastanawiam się nad tym Leone podoba mi się jego wnecze, czytałem trochę o tym silniku i niby coś tam poprawili z łańcuchem na pasek. Ze niby te poprawione silniki mają oznaczenie EA2111 a te pasujące się EA111. No ok ale ten silnik ma oznaczenie CJZA. Będę go dzisiaj oglądał i sprawdze Pomiar ciśnienia sprężania cylindrów, tylko niebem ile powinno być i niewiele znalazłem o tym silniku informacji.

Wracając do astry czytałem że instalując LPG może wystąpić problem z luzami, dodatku coś popychacze czy szklanki szybko się wybierają, ale nie u wszystkich. Przy 16 popychacze koszt jest

Astra w diesla. Zastanawia mnie 2 rzeczy jaki stan turbiny i pięknego kochane filtra dpf.

Jeszcze raz przepraszam za jakość tekstu.
Wiem ze mogę popełnić błąd biorąc 1.2 tsi.

Może wy coś zlyszeliscie o silniku CJZA(tak pisze na stronie), w astrze w benzynie jest A16XER
pomiek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 19 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: szukam
Silnik: ....
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912