14 Maj 2011, 15:19
Witam automaniacy!
Mam spory problem z moją astrą silnik 1,4 16v 90 KM bez instalacji gazowej. Najpierw opiszę jaki jest problem a potem co próbowałem wskórać.
Sinki po odpaleniu pracuje przez około 30 sekund ok, następnie zaczyna nim trząść tak jakby nie palił na jeden cylinder. Nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły, co ciekawe raz na jakiś czas zdarza mu się że ten objaw nie występuję. Spalanie znacznie wzrosło w mieście to nawet 12 l/100 km. Podczas jazdy, szczególnie na niższych obrotach (2000 obr/min) gdy wciskam pedał gazu czuć że silnik nie pracuję równo trzęsie się i ciężko mu wchodzić na obroty. Czasami mu odbije i tak nim szarpie że prawie w ogóle nie da się jechać. Podczas jazdy, gdy hamuję i muszę zredukować bieg, konkretnie po wciśnięciu sprzęgła zdarza mu się zgasnąć.
Sam jestem z zamiłowania mechanikiem i zawsze wszystko sam naprawiam ale ten problem mnie już przerasta.