Astra F 1.6 8v LPG c16nz - wymiana ?

03 Sty 2015, 07:56

Witam posiadam autko jak w temacie wyżej szarpie mi na nizszych obrotach szczególnie na lpg stawiam na świece i przewody zapłonowe i tutaj moje pytanie do Was moi piekni i drodzy :) Na jaką firme świece i jaki konkretny model kupić by mi to ładnie pracowało oraz jakiej firmy przewody zapłonowe kupić ?:) Proszę o odpowiedzi i opinie i z góry dziekuje :) Pozdrawiam :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Sty 2015, 08:34

Nie zawiodłem się na świecach NGK,niestety, tak to jest ze świecami jedno- eletrodowymi musiałem regulować odstęp między elektrodami.Natomiast najlepsze świece według mnie,bardzo trwałe,zupełnie bezobsługowe to BOSCH SUPER 4 elektrodowe,nikt mi nie powie.Wymieniałem je co 60 tyś km i wyglądały jak nowe,poza tym nie trzeba niczego regulować.To ,że niby słabsza iskra bo 4 elektrody,niczego takiego nie zauważyłem.Natomiast przewody jakie mogę polecić,tanie,pewne i niezawodne to UNITECH z rdzeniem ferrytowym,Nie kupowałem nigdy BOSCHA,BERU itd.bo wtedy były 3 razy droższe .Świece SUPER BOSCH są droższe to fakt,ale w rezultacie wychodzą taniej,i takie tobie polecam.Ja wróciłem do nich po jednej wymianie na zwykłe,przekonałem się jaka jest kolosalna różnica w bezobsługowości,gdyż jeśli chodzi o kulturę pracy silnika,zapalanie,spalanie itd.nie zauważyłem żadnej różnicy między świecami.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Sty 2015, 10:28

okej powiadasz Kolego że te świece będa do Astry F w LPG zagazowanej sie na prawde dobrze sprawdzały ?:)Pamiętasz może jakie oznaczenia tam były do Astry F c16nz w LPG ?:) a właśnie jaki prawidłowy odstęp pomiędzy elektrodami powinien być do gazu w astrze ?:) czyścić świece szczotką drucianą chyba tez nie zaszkodzi ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Sty 2015, 10:57

Jeśli kupisz świece 4 elektrodowe, to zapomnij o regulacji odstępu,zakładasz i jeździsz,nie musisz ich wykręcać nigdy,odstęp w nich się nie zmienia pod wpływem pracy.Posłuchaj mojej rady.Świece dobiorą tobie w sklepie,tylko uprzyj się na 4 elektrodowe SUPER BOSCH , i koniec!Będą raczej wmawiać ,że najlepsze są 1 elektrodowe i takie polecać.Nie słuchaj,wiem to z doświadczenia :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Sty 2015, 11:15

okej kolego dziekuje Ci za cenną radę więc zakupię świeczki a jeśli to nie pomoże to dopiero przewody i musi być git już :) ale zwykłe swiece 1elektrodowe moge prawda szczotka drucianą je potraktować a odstęp na lpg to 4mm ? sprobuje te na razie ustawic ale i tak kupi e te ktore polecasz mysle ze w 70zł powinienem sie z kompletem zmiescic ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Sty 2015, 11:34

Cena jednej świecy to ok.17 zł,przewody kup sobie też od razu,ja podejrzewam winę po stronie przewodów.Przewody UNITECH-a do twego autka nie będą drogie.Po takiej wymianie zapomnij o problemach .Czyść sobie kopułkę z palcem raz na jakiś czas,bardzo drobnym papierem ściernym.Styki na 100% będziesz miał trochę nadpalone.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ZOE Riviera - seria limitowana
    Seria limitowana Riviera została opracowania na bazie wersji Intens wzbogaconej o ekran dotykowy EASY LINK 9,3”, funkcję Easy Park Assist oraz kamerę cofania. ZOE Riviera jest natychmiast rozpoznawalne po nowym kolorze ...

03 Sty 2015, 19:47

Jak miałem Astrę 1,4-60 KM ,to tam były fabrycznie 2 elektrodowe. Kupiłem kiedyś NGK i silnik nieco gorzej pracował na nich niż na starych. Miał takie podrygi drgań co kilkanaście sekund. Następnie pojechałem do kumpla do warsztatu i pytałem co najlepiej wkręcić zamiast tych NGK,bo 100 pln już wydałem,a następna stówka musi być wydana z sensem... powiedział mi ,że te oplowskie silniki najlepiej pracują na świecach GM ,które kosztują tyle samo co inne dobre świece. Zaryzykowałem i kupiłem GM. Podrygi zniknęły,a silnik pracował na wolnych super stabilnie.
Ostatnio wymieniałem w lagunie świece i kupiłem BERU. Żadnych problemów nie mam z pracą silnika.
Pamiętam też dyskusję o zmniejszaniu odstępu przy lpg. Właściwie,to powinno się nic nie grzebać i włożyć takie jak nominalnie przewidziane są do silnika.
Czyszczenie świec na niewiele się zda,bo nawet jak po wykręceniu ładnie wygląda,ma ładny nalocik i jest sucha,to może i tak być "zużyta". Mikrospękań nie widać gołym okiem... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sty 2015, 22:38

Okej więc szczerze Panowie na co mam sie zdecydować BOSCH czy GM chodzi mi o to by odbrze pod gaz pracowały :) mam mętlik już:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

04 Sty 2015, 08:10

Artur mnie trochę zaskoczył,gdyż ja tylko wiem o pewnych silnikach benzynowych Forda,które poprawnie pracują tylko na świecach Motor Craft,nie mam pojęcia jakiego,, myku ,,dokonali inżynierowie Forda by skorumpować użytkowników i zmusić do kupowania tylko tych świec.Natomiast nigdy nie słyszałem by inne silniki,innych producentów też miały takie wymagania.Sprawa wydaje się bardzo prosta.Wystarczy tylko zapytać o te BOSCHE do tego silnika,jest prawdopodobne,że producent oferuje do niego dwu elektrodowe,a 4 w ogóle nie ma.Jeśli są jednak rekomendowane 4 do tego silnika i dostępne,to ja bym się nie zastanawiał.Te świece,które ja miałem w 190-tce pasowały idealnie do starego Passata kolegi,też silnik chodził na nich idealnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Sty 2015, 18:15

zakupilem swiece zaplonowe ngk v line 4483 2 elektrodowe , zmienilem i nic nie pomoglo dalej jest to samo , mysle nad wymiana przewodow zaplonowych , tylko takich w dobrej cenie i dobre jakosci zebym nie musial za tydzien kupowac drugich na wymiane :) dalej mi szarpie na nizszych obrotanch na lpg ;/ z gory dzieki za odpowiedzi
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

11 Sty 2015, 07:20

Pożycz od kogoś 1 przewód i metodą prób i błędów,zamieniaj u siebie każdy po kolei na ten pożyczony. Zobaczysz czy będzie jakaś różnica,bo nie ma sensu wymieniać sprawnych kabli.
Może problem tkwi w cewce zapłonowej albo nieszczelności w dolocie powietrza.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2015, 17:19

PhantomASA1 napisał(a):Czyść sobie kopułkę z palcem raz na jakiś czas,bardzo drobnym papierem ściernym.Styki na 100% będziesz miał trochę nadpalone.

Bardzo dobra rada tylko nie wiem czy passat92 ją zauważył.
Dodatkowo umyj kopułkę acetonem albo rozpuszczalnikiem.
Sprawdź gdy jest ciemno czy nie ma przebić wn.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Sty 2015, 17:39

Ja jeżdżąc autem z normalnym aparatem zapłonowym najczęściej ,,tańczyłem,, przy aparacie zapłonowym,który jest najbardziej zaniedbywany przez kierowców.Tuż po kupnie auta kupiłem nową kopułkę z palcem a starą schowałem do bagażnika.Co pół roku zdejmowałem ją czyściłem styki w niej oraz delikatnie brzeg miedzianego styku palca,jeszcze wpuszczałem kroplę oleju na filc(smarowanie)Kopułka sprawowała się idealnie przez 200 tyś km(włoski zamiennik),potem przestałem autem jeździć,kupiłem inne.Ten zespół też się zużywa poza tym.Przez te 200 tyś km nawalił mi moduł(był od nowości auta,cewka zapłonowa) poza tym nigdy nic.Silnik koślawo chodził na początku,do czasu gdy wywaliłem przewody zapłonowe i kupiłem porządne.Trzeba pamiętać,że zużyte przewody czy świece przyśpieszają zużycie cewki zapłonowej,kopułki,palca,powodują też nagłe awarie modułu
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Sty 2015, 19:16

dziękuję za cenne rady kupię przewody jeśli będzie przeskok tylko jakie proponujęcie przypomninam ze astra jeździ na lpg
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

12 Sty 2015, 09:21

Nowe i nie najtańsze. Są też dedykowane do lpg ale ja zawsze miałem zwykłe i nie narzekałem.
PhantomASA1 napisał(a):,tańczyłem,, przy aparacie

Czasem w moim przypadku w Astrze pomagało lekkie przekręcenie aparatem "od siebie-w stronę podszybia", czyli lekkie przyspieszenie zapłonu ale też nie można przesadzić żeby nie doszło do spalania stukowego.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna