Astra f po odpaleniu chodzi na trzy gary

13 Lis 2014, 23:45

Mam problem z moja astra 1994 1.6 benzyna i gaz. Po odpaleniu silnika samochod chodzi jak na trzy gary. Przelanczam go zawsze odrazu na gaz zeby mi nie zgasl i po okolo minucie wszystko sie uspokaja. Swiece i kable sa nowe. Na cieplym silniku oczywiscie wszystko jest dobrze. Problem wystepuje rano kiedy to silnik jest zimny. Co moze byc przyczyna ?
Pytaniee
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: auto

29 Lis 2014, 12:25

Moim zdaniem to auto nie chodzi na 3 gary. Chodzi i przebiera ,bo jest zbyt szybko przełączone na lpg. Założę się,że ten problem nie występuje jak zapalasz gorący silnik. Wtedy po przełączeniu na lpg szybko wszystko jest ok.
Tak się dzieje przy instalacjach II gen (do wtrysku jednopunktowego-taki jest w twoim aucie) :)
"Kłócenie się" przez moment obu paliw ,do momentu aż nie wypalą się resztki benzyny,jest standardem.
Moim zdaniem ,to poczekaj z tym przerzucaniem na lpg dłużej. Może 5 minut... Fakt spalisz więcej benzyny ale nie zniszczysz reduktora od lpg.Finalnie zaoszczędzisz na wymianie reduktora za 350 zł... :yes:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2014, 17:58

Nie jest do konca tak jak piszesz bo chodzi o to ze gdybym go odrazu nie przelaczyl na gaz to by poprostu na tej benzynie zgasl. Chyba ze przytrzymalbym mu chwile pedalem gazu ze 2 tys obrotow to by sie ustabilizowal i obroty przestaly by mu spadac.
Silnik po odpaleniu poprostu caly sie terepie i samochod nawet nie zlapalby sam odpowiednich obrotow tylko trzeba mu pomoc w poczatkowej fazie po odpaleniu pedalem zeby zlapal wiecej obrotow i nie zgasl. Na cieplym wszystko dobrze.
Pytaniee
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: auto

02 Gru 2014, 09:40

Czyli problem jest z tzw . ssaniem..? Sprawdziłbym u elektryka poprawność działanie czujników termicznych przy silniku oraz zajął się kontrolą ciśnienia paliwa. Być może będzie jakiś problem z pompą paliwa. Najpierw jednak bym wyczyścił silniczek krokowy i od nowa puścił silnik w nową kalibrację. Ciekawe w jakim stanie jest też sam wtrysk..?
Tutaj masz temat w którym MotoAlbercik opisuje jak prawidłowo uruchomić funkcjonowanie nowego krokowca.
wysokie-obroty-silnika-po-wymianie-krokowca-vt80145.htm#p492102
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Gruntownie zmodernizowana Skoda Octavia
    Udoskonalona Škoda Octavia opuszcza już centralne zakłady marki w Mlada Boleslav. Dzięki przeprojektowanej przedniej i tylnej części nadwozia oraz najnowocześniejszym rozwiązaniom z zakresu asystentów prowadzenia, ...