Astra G robi pyr pyr, obroty falują, spaliny śmierdzą.

08 Cze 2014, 03:50

Witam Was. Wiem że różne były tematy o falowaniu i stukaniu, ale bardzo mi zależy na indywidualnym temacie, bo mam garść informacji:


Posiadam Astrę G Kombi, silnik 1.6 16V, rocznik 98, z sekwencyjną instalacją lpg Elpigaz.

Od kupna autku falowały wolne obroty na gazie, miedzy 1000-500obr (zima). Latem falowanie troche się zmniejszyło, ale falowało i na gazie i na benzynie. Znajomy mechanik kolegi looknął za free w niedzielę, więc wielkiej ekspertyzy nie zrobił. Podkręcił ciśnienie gazu (z góry uprzedzam, że zbytnio nie znam się na samochodach), podłączył komputer (wywaliło błąd systemu recyrkulacji spalin ale nic więcej) i powiedział że albo to, albo wtryski lpg. Ok, dałem spobie spokój na razie.


Po 2 miesiącach w jednym z 4 wtrysków zaczęło terkotać przy dodwaniu gazu. Jeździłem dalej, czekałem do wypłaty. :no: W międzyczasie padła mi klima (wszystko chodzi ale klima nie chłodzi), ok, jeździłem dalej, czekając na wypłatę. :no: A to co stało mi się dzisiaj, jak o 4 nad ranem pędziłem ekspresówką:


Obroty spadły i cały silnik zaczął terkotać. Terkocze silnik oraz wydech, aż cały lata. Spaliny śmierdzą a na wolnych obrotach trudno bez gazowania utrzymać obroty aby silnik nie zgasł. I tak silnik aktualnie chodzi: pyr pyr pyr pyr pyr... Aż cały chodzi przez to.

Proszę, powiedzcie mi, co w tym gruchocie mogło się zepsuć. Kodu silnika nie znam bo pamiętam że program diagnostyczny "widział" parmetry dla dwóch wybranych silników. Chyba X16XEL bo pokazywał troche więcej info.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, Guil
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Cze 2014, 09:26

Guil napisał(a): Latem falowanie troche się zmniejszyło, ale falowało i na gazie i na benzynie.

Nie znam sie za bardzo na instalacjach LPG, ale jeżeli w tej instalacji nie ma emulatora sondy lambda i sterownik czyta parametry sondy, to skupiłbym się właśnie na sondzie.
co do reszty - warto posprawdzać świece, przewody Wn i czy na każdej świecy jest iskra. W szczególności na tym jednym cylindrze. No i warto też sprawdzić ów wtryskiwacz. Koljena rzecz to sprawdzić sprężanie, bo mógł się wypalić któryś zawór, a to jest bardzo mozłiwe, bo silnik pracuje na LPG.
Klima nie ma nic wspólnego z tym wszystkim - poprostu przypadek i zbieg okoliczności. Jak nie pracuje to najprawdopodobniej jest za mało czynnika chłodzącego i trzeba uzupełnić. Szcególnie jak klima nie była przeglądana przez kilka lat. Inna ewentualność to nieszczelnośc w układzie i czynnik poprostu zwiał w atmosferę. Warto zaczać od odessania pozostałego czynnika ( jak jest ) i sprawdzić szczelność układu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2014, 19:35

Dzięki za odpowiedź, znam już przyczynę. Gniazdo zaworowe.
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczny wyścig Economy Run - Fabia wynik 2,6 l/100 km
    SKODA Fabia, kierowana przez Marka Tribulę oraz Martina Kedleca, spaliła średnio 2,6 l/100 km (emisja CO2 - 60,58 g/km) i dzięki temu wjechała na pierwsze miejsce podium w ekologicznym wyścigu Economy Run. Godne uwagi jest ...
    Milion kilometrów Mitsubishi Carismą!
    Liczne badania potwierdzają wyjątkową trwałość produktów Mitsubishi Motors Corporation oraz wysoki poziom zadowolenia klientów firmy – bezpośrednie rezultaty znakomitej inżynierii MMC. W najdalszych zakątkach ...