Astra g- świecące kontrolki

29 Lis 2023, 16:55

Witam, noszę się z takim problem od jakiegoś czasu w mojej astrze z elektryka dzieją się dziwne rzeczy tzn. z jakieś 2 tyg w trakcie jazdy wskazówki zegarów zaczęły opadać i zaświeciła się kontrolka ręcznego i tak jak by utracił na chwilę moc po przyspieszeniu było wszystko ok i dzisaj problem wrócił rozładował mi się Aku (przez światła)a wracając do świateł to nigdy nie wiem czy mam je włączone i zawsze muszę przekręcić mocniej w prawo dopiero wiem że mam włączone, dzisiaj po naładowaniu Aku nie zgasły kontrolki ręcznego i rezerwy dodatkowo przy kręceniu kierownicą światła mrugają auto to astra g
I sam nie wiem czy jechać z tym do elektromechanika czy mogę dalej tak jeździć.
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 10:48

Podjedź gdzieś gdzie sprzedając akumulatory i niech zrobią pełny test twojego wraz z ładowaniem, zobaczysz w jakim jest stanie bo to że go naładowałeś nie oznacza że ma się dobrze.

To co opisujesz ewidentnie wskazuje na jakiś problem elektryczny i tu najlepiej zacząć od sprawdzenia akumulatora oraz jego podłączenia do instalacji czy tam czasem nie ma jakiś luzów. Dodatkowo warto zerknąć na masę między akumulatorem, a nadwoziem.

Driverpov napisał(a):dodatkowo przy kręceniu kierownicą światła mrugają auto to astra g
Mrugają czy przygasają? Tam chyba masz wspomaganie elektryczne więc przy słabym akumulatorze lub ładowaniu może wystąpić taki objaw podczas kręcenia kierownicą.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

30 Lis 2023, 11:14

Dzięki za odp, lampy bardziej przygasają (też właśnie słyszałem o tym że od wspomagania), a co do Aku to jak znajdę dzisaj czas to sprawdzę i dam znać, czytałem gdzieś jeszcze że to może być przyczyna regulatora napięcia.
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 11:50

Opel to i częsta przypadłość - klemy się grzeją . Słaby kontakt na zacisku z przewodem .Sprawdzić .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2023, 11:57

Pamiętam jak kupowałem go 6 lat temu jak poprzedni właściciel mi mówił że miał taką przypadłość raz z tymi klemami ale mi przez te 6 lat nic się takiego nie zdarzyło, ale dzięki za podpowiedź będę sprawdzał.
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 15:54

No i teraz nagle jakiś cud się stał odpaliłem odjeżdżając z pod pracy i kontrolki pogasły jedynie co to te światła mrugały ale tak to ok.
Chociaż pojawił mi się kolejny problem chociaż nim sobie dam radę, mianowicie hamulce z tyłu zaczęły słabiej działać.
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy
    Coraz śmielej do seryjnych modeli samochodów przedostają się rozwiązania, zwalniające kierowców z części ich dotychczasowych obowiązków. Klasyfikacje stopni jazdy autonomicznej umożliwia pięciostopniowa ...
    Zimowe mandaty – jakie kary czekają na kierowców?
    Nie każdy kierowca jest szczęśliwym posiadaczem garażu, który tak dobrze sprawdza się podczas zimowych mrozów. Zaśnieżony i zmrożony samochód należy przed podróżą odpowiednio przygotować do drogi. ...

30 Lis 2023, 16:01

Mimo wszystko posprawdzaj co pisali koledzy wyżej, bo teraz jest ok, a jutro temat się powtórzy. To, że coś na chwilę ustąpiło, nie znaczy, że możesz temat odpuścić. Tym bardziej, że jak napisałeś były już problemy z tymi kablami i klemami.
Driverpov napisał(a):hamulce z tyłu zaczęły słabiej działać.

A skąd takie stwierdzenie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2023, 16:12

Wiem dlatego wszystko po sprawdzam ale to dopiero przez weekend, a co do hamulców po prostu nie hamował tak jak zawsze zwykle nawet w takie dni mroźne jak dzisaj szybciej hamuje a dzisaj zeszło mu trochę dłużej (ale to już nie jest pierwszy raz i zwykle gdy tak się dzieje jest problem z cylinderkami)
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 16:15

Driverpov napisał(a):kontrolki pogasły
konkretnie które ? Rok astry i jaki motor ? . Rzucę okiem na schematy. Ta kontrolka ręcznego to tam chyba jest też powiązana z poziomem płynu hamulcowego a Ty piszesz coś że hamulce.....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2023, 16:17

bonifacy napisał(a):Ta kontrolka ręcznego to tam chyba jest też powiązana z poziomem płynu hamulcowego

Jest powiązana :ok: Więc racja - warto zerknąć jeszcze na poziom płynu hamulcowego. Aczkolwiek wątpię żeby to było to :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2023, 16:26

Wczoraj sprawdziłem i poziom płynu jest okej więc to nie od tego
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 16:28

Jak dasz radę, to dla pewności odepnij złącze od zbiorniczka o możesz je przemierzyć miernikiem - tylko jak bonifacy ma schemacik, to musiałby ci podpwoedzieć jak to zrobić, bo nie wiem czy tam leci plus czy masa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2023, 16:29

Zgasła od ręcznego i rezerwy, a parametry to 1.2 75km 16V 55kW (Z12XE) 2003 r.
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 16:32

Dam radę odpiąć i zmierzyć , bo z tego co kojarzę to w jakimś aucie to robiłem to mniej więcej wiem co do czego, tylko ze schematów nie mam akurat do Asterki
Driverpov
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Lis 2023, 17:16

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Wprawdzie z 1998 ale porównywałem ze schematem po 2001 i dla tego tematu nie ma różnicy . Widać że kontrolka ręcznego jest włączana przez styk na dżwigni ręcznego B2 lub czujnik poziomu płynu hamulcowego B1. Nic tutaj nie ma skomplikowanego . Prosty układ . Być może Wajcha od ręcznego nie powraca do położenie wyjściowego i jest czasami aktywny czujnik B2. To można sprawdzić . Z tym że w cabrio ( nie piszesz o tym ) kontrolka jest jeszcze podpięta do sterownika dachu rozkładanego . Natomiast co do kontrolki rezerwy paliwa . Nie ma w zbiorniku styku rezerwy . Jest jedynie potencjometr poziomu P5 a zapalenie kontrolki jest kalkulowane przez układ elektroniczny w liczniku . Tutaj ....... :/
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna