Astra H 1.6 problemy z obrotami silnika

09 Maj 2023, 15:48

To wszystko ? więcej nie było :mrgreen: Żartuje :D To odrzuć dwie ostatnie pozycje z każdego błędu i tłumacz po kolei bo szukać samemu trochę czasu trzeba . Np 030000 to inaczej -
p0300 - stwierdzono wypadanie zapłonów na cylindrze / cylindrach
Itd.....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • 09 Maj 2023, 16:28

    Matko bosko, grubo :ok:

    Jak mówiłem, to nie sprzęgło tylko silnik/zapłon.

    Albo rozkodujesz każdy błąd i się za to weźmiesz, albo oddaj do mechanika. Na start zapewne świece, przewody, cewki, filtry, sprawdzenie nieszczelności.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    09 Maj 2023, 17:08

    No grubo , nie grubo . Ta metoda odczytu błędów jest trochę ułomna . Pokaże wszystkie błędy w sterowniku z tym że nie rozróżnia czy błędy są sporadyczne , stałe obecne czy nieistotne historyczne . Teraz trzeba porządny program diagnostyczny do hopla ( nie elm na obd ) Odczytać ponownie , przeanalizować , skasować i po wycieczce testowej sprawdzić co wróci . Po za tym to ma LPG . Gaz zakręcić / wyłączyć . Zatankować benzynę i doprowadzić do porządku na paliwie podstawowym . Ogarniemy to można włączyć LPG . Z tym że przy niejako słabej cewce zapłonowej na BP nie będą wypadać zapłony a na gazie już tak .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    09 Maj 2023, 21:47

    Przetłumaczyłem kody lecz wiadomo nic z tego nie wnioskuje :D
    017152- zbyt uboga mieszanka
    030000- wypadanie zapłonu
    030100- wypadanie zapłonu
    030200- wypadanie zapłonu
    030300- wypadanie zapłonu
    030400- wypadanie zapłonu
    042052- kolektory paliwowe do przejrzenia,wypadnie zapłonu, czujnik temp.
    112052- pedał gazu tryb awaryjny
    130000- bład kalibracji doładowania, obwód zapłonu, przerwa zapłonu niski stan paliwa
    15505A- sygnał sondy?
    157100- wyłacznik świateł hamowania ?
    161450- błąd związany z immobilaizerem
    161600- brak przesyłu danych z immobilaizera
    pawelk49
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    10 Maj 2023, 07:24

    Czytam również na innych forach i też zastanawia mnie błąd pedału gazu. Jest możliwość aby on sprawiał tego typu problemy ? Przechodzenie w jakiś tryb awaryjny itp. ?
    pawelk49
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    10 Maj 2023, 08:07

    Najpierw się zajmij zapłonem... Falują Ci obroty, auto nie ma mocy.

    Jak już pisałem, świece, przewody, cewki, nieszczelność dolotu, wyczyścić przepustnicę, silnik krokowy, filtr wymienić.

    I jak wyżej, na razie zakręcić LPG.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

    10 Maj 2023, 11:49

    Okej postaram się to jak najszybciej ogarnąć. Zauważyłem też że na benzynie problem nie występuje przejechałem 150km i jest ok
    pawelk49
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    14 Maj 2023, 07:15

    MotoAlbercik napisał(a):Wtedy, jak auto jedzie normalnie, to sprawdź przy jakich obrotach na jakim biegu jaką masz prędkość. Np. na pierwszym biegu przy obrotach 2 tyś masz prędkość 10 km/h. Potem na pierwszym biegu przy obr. 2500 masz 12 km/h itd. ( obroty i prędkość oczywiście podałem byle jakie, żebyś wiedział o co chodzi ). Napisałem o pierwszym biegu, bo wspomniałeś, że dzieje się to podczas ruszania. Ale możesz też zrobić coś takiego dla biegu drugiego. I w momencie jak auto zacznie świrować, to porównaj te parametry. Wtedy będzie wiadomo czy to wina sprzęgła czy np. silnika.

    Taka sama awaria wystąpiła jadąc na samej benzynie. Obroty sprawdziłem są identyczne jak w normalnej jeździe
    pawelk49
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    14 Maj 2023, 08:14

    pawelk49 napisał(a):Obroty sprawdziłem są identyczne jak w normalnej jeździe

    Zaraz zaraz...Coś nie tak - w pierwszym poście napisałeś, że obroty rosną, a auto nie przyspiesza, czyli np. jadąc na drugim biegu i mając obroty 2,5 tyś i prędkość 30 km/h, dajesz gaz, obroty rosną, mają 3,5 tyś, a prędkość nadal 30 km/h.
    A teraz piszesz, że obroty są identyczne jak przy normalnej jeździe...
    Więc jak to w końcu jest :?:
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Maj 2023, 04:22

    MotoAlbercik napisał(a):Zaraz zaraz...Coś nie tak - w pierwszym poście napisałeś, że obroty rosną, a auto nie przyspiesza, czyli np. jadąc na drugim biegu i mając obroty 2,5 tyś i prędkość 30 km/h, dajesz gaz, obroty rosną, mają 3,5 tyś, a prędkość nadal 30 km/h.
    A teraz piszesz, że obroty są identyczne jak przy normalnej jeździe...
    Więc jak to w końcu jest

    Wydawało mi się że rosną lecz sprawdziłem są identyczne. Spanikował
    pawelk49
    Nowicjusz
     
    Posty: 14