Astra H CDTI czy C4 HDI - kilka pytań

15 Lip 2018, 14:15

Witam,
Szykuje się do kupna diesla w okolicach 12tys. W oko wpadły mi:
1. Opel Astra H GTC - 3 drzwiowy hatchback silnik:
- 1.7CDTI 110km
- 1.7CDTI 125km
- 1.9 CDTI 120km
- 1.9CDTI 150km
2. Citrone C4 I - 5 drzwiowy hatchback silnik:
- 1.6 HDI 110km
- 2.0 HDI 138km

1. Który z modeli jest bardziej "udany i niezawodny"?
Podobają mi się jednakowo (ew. minimalnie bardziej C4 ze względu na nowoczesniejszy wygląd), ale zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności, ekonomicznym spalaniu (przy stosunkowo dobrych osiągach) i łatwości w sprzedaniu za ok. rok.

2. Astra to na pewno chodliwe auto i nie będzie problemu z odsprzedażą, a jak się ma sprawa z C4 z silnikami HDI? (które podobno są kapryśne?)

3. Czym w praktyce będzie różnił się silnik 1.7CDTI 120km, od 1.9CDTI 125km?

4. Czy 6cio stopniowa skrzynia zawsze jest lepsza od 5ciostopniowej?

5. Jak duzej roznicy w spalaniu mogę się spodziewać między silnikiem 1.7 110km a 1.9 150km? Z raportów teoretycznie wynika że nieznacznej?

6. Jestem pewien że Astra H CDTI to "bezpieczny" wybór, czy obawa przed Citroenami HDI jest uzasadniona?
Ostatnio edytowany przez Blazkowicz 16 Lip 2018, 17:18, edytowano w sumie 2 razy
Blazkowicz
Początkujący
 
Posty: 55

15 Lip 2018, 14:53

W okolicy 12k kupisz przystanek a nie astrę gtc nadającą się do jazdy. W przypadku c4 nie wiem jak z cenami

Blazkowicz napisał(a):1. Który z modeli jest bardziej "udany i niezawodny"?
Podobają mi się jednakowo (ew. minimalnie bardziej C4 ze względu na nowoczesniejszy wygląd), ale zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności, ekonomicznym spalaniu (przy stosunkowo dobrych osiągach) i łatwości w sprzedaniu za ok. rok.


Powiedzmy, że obydwa są ok. Ale jeśli liczysz na bezawaryjność piętnastoletniego auta z dieslem to możesz doświadczyć rozczarowania. Zdajesz sobie sprawę z kosztów takich jak wymiana dwumasy/wtrysków/regeneracja turbo? Jeździsz tyle żeby oszczędności na spalaniu zrekompensowały ewentualne naprawy?

Blazkowicz napisał(a):3. Czym w praktyce będzie różnił się silnik 1.7CDTI 120km, od 1.9CDTI 125km?


Wszystkim, 1.9 to silnik fiata czyli jtd a 1.7 to produkcja isuzu (stosunkowo drogi osprzęt)

Blazkowicz napisał(a):4. Czy 6cio stopniowa skrzynia zawsze jest lepsza od 5ciostopniowej?


Wszystko zależy od zestopniowania. W niektórych 6-tka jest "nadbiegiem" a w niektórych odpowiednikiem 5

Blazkowicz napisał(a):5. Jak duzej roznicy w spalaniu mogę się spodziewać między silnikiem 1.7 110km a 1.9 150km? Z raportów teoretycznie wynika że nieznacznej?


Wszystko zależy od stylu jazdy i stanu technicznego silnika.

Blazkowicz napisał(a):6. Jestem pewien że Astra H CDTI to "bezpieczny" wybór, czy obawa przed Citroenami HDI jest uzasadniona?


Żaden stary diesel nie jest bezpiecznym wyborem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lip 2018, 15:48

Jestem świadom kosztów, wlasnie wymieniamy m.in 22 letniego francuskiego diesla dCi.

Może źle sie określiłem, nie Astrę GTC, tylko Astrę 3drzwiową (pomyliłem się że wszystkie 3drzwiowki to GTC).
Ogolnie C4 zdaje się być nieco tańsze, z tego co przeglądam.

A pod kątem praktycznym czym się różnią? Np 1.7 więcej ciągnie na trasie przy 140km niż 1.9, a w mieście odwrotnie? Jak się w sumie ima pojemność silnika przy tej samej mocy? Lub np Isuzu jest mniej wytrzymalszy od Fiata? Zakładając podobne użytkowanie, a nie jednym dres a drugim przeciętny kowalski.

W przypadku Astry sensowny jest 6 bieg? Zauważyłem że 1.7CDTI ma dwie wersje 5cio i 6cio.

Styl jazdy załóżmy "spokojny miejski z kawalerskim depnięciem na trasach"

Czyli rozsądniej polować na LPG?
Przebieg 200-250k, z czego 100-150k jest na LPG nie powinien budzić niepokoju przed zajechanym silnikiem?
PB już miałem i niestety odpada, omal nie splajtowałem na Golfie IV 2.0.
Blazkowicz
Początkujący
 
Posty: 55

15 Lip 2018, 21:29

Blazkowicz napisał(a):Może źle sie określiłem, nie Astrę GTC, tylko Astrę 3drzwiową (pomyliłem się że wszystkie 3drzwiowki to GTC).
wszystkie 3 drzwiowe Astry H to GTC, tak samo jak 3 drzwiowy Cee'd to Pro_Cee'd

Blazkowicz napisał(a):W przypadku Astry sensowny jest 6 bieg?
tak "przez Internet" ciężko powiedzieć, najlepiej odbyć jazdę próbną i samemu się przekonać. Znając jednak diesle o podobnej pojemności, szóstka przyda się na trasę. Zadajesz pytania jakbyś kupował pierwsze auto, albo nie miał prawka :roll:

Jeśli auto faktycznie na rok, to w GTC łatwiejszy w opyleniu będzie 1.9 niż 1.7.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lip 2018, 23:38

1.7 jest znacząco droższy w naprawach, najbezpieczniejsza opcja to 1.9 CDTI 120KM, ale w przypadku ponad 10-letnich aut liczy się przede wszystkim stan techniczny.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda we mgle
    Jazda we mgle to jak jazda w chmurach, z tą tylko różnicą, że ich dolna podstawa styka się z powierzchnią ziemi. Kierowanie samochodem w takich warunkach wpływa negatywnie na percepcję wzrokową , m.in. trudniej ocenić ...