Astra H, utrata mocy

30 Sty 2017, 13:57

Witam wszystkich. Od jakiś 1000 km mam problem z moją Astrą H z silnikiem 1.9 CDTI 120 KM. Odpala się normalnie, już po pierwszym przekręceniu kluczyka, jednak przy zimnym silniku, przy wciśnięciu pedału gazu do oporu wskazówka obrotów prawie w ogóle się nie rusza. Na biegu jałowym nie faluje.

Na filmie są dźwięki silnika zaraz po odpaleniu. W 7 sek wciśnięcie pedału gazu.

Musze czekać, aż silnik się nagrzeje i wtedy wchodzi już lepiej na obroty. Po jakiś 2-4 minutach wskazówka obrotów w końcu podnosi się i mogę ruszyć. Jednak dalej brakuje mocy. Przy ciepłym silniku przyspieszanie na jedynce czy dwójce przebiega normalnie, jednak ponizej 2tys obrotów przyśpieszanie na trójce jest już prawie nie możliwe. Gdy obroty przekroczą ok 2,5 tys obrotów/min samochód przyśpiesza normalnie aż wgniata w fotel. Na wyższych biegach nadal brakuje jednak mocy. Np jadę pod górkę na piątce 80 km/h i mimo wciśniecia pedału gazu do oporu prędkość spada. Muszę wtedy wrzucić trójkę żeby podnieść obroty i wtedy przyśpiesza.

Dwa razy zapaliła mi się kontrolka check engine jednak po ponownym uruchomieniu silnika znikła. Metodą gaz-hamulec na desce rozdzielczej wyskoczył błąd wskazujący na nieszczelność układu dolotowego. Z rury wydechowej leci jakby więcej spalin. Średnie spalanie na trasie Warszawa - Katowice wyniosło mnie 5,8 l/km przy jeździe z maksymalną dozwoloną prędkością.

Macie pomysły co to może być? Przy okazji serdecznie dziękuję osobą, które poświęcą te kilka minutek na pomoc laikowi. Pozdrawiam :)
askolim
 

31 Sty 2017, 13:55

Żeby nie tracić czasu ani pieniędzy na naprawy metodą prób i błędów, proponuję pojechać do mechanika i podłączyć się pod komputer i sprawdzić parametry pracy poszczególnych czujników oraz przy okazji błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lut 2017, 17:26

Problem rozwiązany:

1. Kosztorys z warsztatu (diagnoza problemu) - Jak widać naprawy wyszłyby 4700 zł

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



2. Naprawiłem EGR samemu (1x imbus+2x torx aka gwiazdka) + 0,5l benzyny ekstrakcyjnej+3 godziny roboty. Wszystko teraz mi chodzi jak należy. Zanim wkopią was w remonty silnika to warto najpierw wyczyścić sobie EGR i sprawdzić, może autko zaskoczy. Poniżej zdjęcia zasyfionego EGR:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dziwnie się zdjęcia z tekstem poustawiały. Sorki
Ostatnio edytowany przez ArteK, 17 Lut 2017, 21:14, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Poprawione zdjęcia w tekście.
askolim
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota AA 1936 rok
    Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...