ASTRA I za wysokie obroty na biegu jałowym

10 Lis 2009, 21:22

Witam wszystkich. Mam problem z astrą I silnik 1,4 60km. z2001 roku z instalacją gazową ,a mianowicie na biegu jałowym obroty utrzymują sie na poziomie 2000 - 2500 zarówno na benzynie jak i na gazie. Kilka dni temu wyjąłem silniczek krokowy, troch go przeregulowałem ręcznie( tj, wyciągnąłem troche ten trzpień na tyle że sie zmniejszyła szpara w tym całym wtryskiwaczu )no i pomogło na kilka dni po czym obroty wróciły do stanu z przed regulacji czyli na te 2000. w związku z tym kupiłem nowy silniczek krokowy i go wymieniłem .Niestety nie wiele to pomogło, tzn. na benzynie wciąż są wysokie ,lecz na gazie jest jakby ok, z tym że ostatnio nie chciał odpalić . Co z tym moge zrobić , czy trzeba jakoś zaadoptować ten nowy silniczek czy może to coś innego.
jarekww
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • 10 Lis 2009, 21:25

    sprawdź zawór paliwo-gaz być może szwankuje a jaką masz instalację?zwykła podciśnieniowa czy automat?
    gibaj
     

    10 Lis 2009, 21:30

    co do instalacji to jest automatyczna ale nie sekwencja, a co ma do tego ten zawór gaz/benzyna?
    jarekww
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    10 Lis 2009, 21:52

    Fakt że ten silniczek steruje wolnymi obrotami.
    Stary silniczek uszkodziłeś wyciągając na siłe ten trzpień -trzeba było go wymoczyć w benzynie ale skoro już masz nowy to proponuje sprawdzić zawór EGR (wyczyścić go)
    Warto też zobaczyć na przepustnice czy domyka się do końca (tzn musi być min. szczelina). Możesz jeszcze spróbować odłączyć akumulator na godz.
    A żółta kontrolka tzw CHEK ENGINE się nie zapala na liczniku?
    A i sprawdź dolot czynie łapie gdzieś fałszywego powietrza.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    11 Lis 2009, 14:25

    Ale gość,przeregulował ręcznie silniczek krokowy.
    Wyciągnął trochę ten trzpień.

    Jeśli jest sprawny i czysty to sterownik silnika nim steruje,wysyła sygnał prądowy tak długo aż obroty silnika będą w normie,zależy od modelu auta,ale jest to od 600 do 800 obr|min.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    11 Lis 2009, 17:49

    Co do przepustnicy to jest domknięta, kontrolka na desce pali sie ciągle, ale podczas jazdy w okolicy prędkości 80km/h gaśnie, a jak prędkość spada to sie znowu zapala. A ta kontrola to już od dłuższego czasu sie zapalała ,lecz na chwile i gasła .
    jarekww
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
      Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...
      Niewyspany kierowca i problemy z zasypianiem
      Czy miewasz trudności z zasypianiem? Badania wykazały, że tego rodzaju objawy mogą znacząco wpływać na twoje bezpieczeństwo. Osoby, które na co dzień doświadczają problemów z zaśnięciem są dwa razy bardziej ...

    12 Lis 2009, 11:10

    trzeba sprawdzić na komputerze co to za błąd. Może faktycznie jakaś nieszczelność kolektora dolotowego albo niewłaściwe odczyty TPS. Lampka "Check" i komputer ułatwia identyfikację usterki.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    12 Kwi 2010, 19:18

    Odkręć przepustnicę i sprawdź uszczelkę pod nią. Potrafi się wessać i obroty od razu szaleją.
    Jeśli jest wessana to komputer i tak nic nie pokaże. Check się zaświeci owszem, ale dopiero po uzyskaniu przez silnik pewnej temperatury. Na ssaniu obroty i tak wynoszą około 1200. Jeśli pojawi się jakiś błąd na komputerze to będzie wskazywał na rzecz zupełnie inną. Takie objawy występują przy lewym powietrzu.
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk

    12 Kwi 2010, 20:47

    no z tymi komputerami to jest różnie ja robilem Golfa lll 1,4 8V i komputer pokazywał ze jest uszkodzony czujnik połozenia przepustnicy a okazało się ze winą było żle wyszlifowane gniazda zaworów i auto często gasło na biegu jałowym także komputery o niektórych rzeczach nie wiedzą i same pokazują błędną diagnoze
    SylwekGT
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Iwonicz

    13 Kwi 2010, 08:36

    Zgadza się. Komputer po prostu nigdy nie wskaże przyczyny mechanicznej usterki, natomiast właśnie mechaniczna usterka może spowodować, że komputer wskaże jakieś odstępstwo w elektronice.
    asterixG
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Miejscowość: pułtusk