ASTRA II 1.6 16, Falowanie obrotów przez 2 i pół min.

19 Cze 2011, 21:38

WITAM - co jest powodem, że przez 2,5 minuty od uruchomienia silnika, po ok 30 sekundach ssania, silnik faluje obrotami???

Panowie, dziś raz jeszcze przepustnica na błysk, wszystkie wloty, uszczelka oryginał, czyszczenie i moczenie krokowca w nafcie, czyszczenie i moczenie EGR w nafcie, podmienione były na oryginalne nowe z 2 auta: listwa dis, egr, krokowiec i nic nie zmienia faktu, jakim jest:

1. po uruchomieniu zimnego silnika wskakuje na obroty ok 1500 i tak stoi i jest OK.
2. po ok 30 sekundach schodzi powoli na ok 800 i zamiast tam pozostać to sobie skacza obroty 550-1000, przy 550 trzesie silnikiem. i tak się obroty wahają przez 2 i pół minuty, po czym w miare się stabilizują, zastanawiam się czy to może być grzałka w sondzie lambda uszkodzona, a może coś jeszcze innego??? ma ktoś jakiś pomysł, bo już wszystko prawie sprawdzone i podmienione.

Tu film odpalenia zimnego samochodu z rana czy tam popołudnia, zawsze od roku mam to samo na zimnym silniku... co to za cholerstwo przez 2.5 minuty waha tak obrotami, zamiast trzymać w stabilności... ???

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Mechaniki, nie wiedzą, jeden stawia lambda, drugi regulator napięcia na altku, ale moim zdaniem to musi być coś, co na zimnym po prostu jest zimne i jak się nagrzeje do jakiejs tam temperatury to nagle pracuje normalnie, a dopoki jest zimne to nie działa... ch...a wie, może ... już sam nie wiem... HELP, w sprawnym aucie nie ma problemu, obroty są stabilne.
gezzini
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Bytom
Auto: Opel Astra II 1.6 16v XEL
  • 04 Lip 2011, 15:09

    U mnie po demontażu krokowca i założeniu nowego,Łyknął błąd... Też działy się takie dziwne rzeczy. Mimo sprawnych podzespołów !!!
    Skasowanie błędów rozwiązało ten problem.

    Piszesz,że przypuszczasz,że "coś jest zimnego i jak się nagrzeje to jest ok" .Idąc tym tropem jeśli jest to słuszne założenie,to to "coś zimnego" w zimie musiałoby być "bardzo zimne" a w lecie "tylko trochę zimne". Czyli jak jest jak przypuszczasz,to musiałaby być jakaś rożnica w tym falowaniu (intensywności lub czasie ) w ciepłym okresie i w zimowym. A jak jest..?
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Lip 2011, 23:37

    byłem u kumpla, powodem jest EGR. podłączyliśmy pod komputer, on robi taki bajer, przez 2.5 minuty faluje skokowo, po czym komputer robi SWITCH OFF EGR i komputer bez niego działa... ale robi problemy, ale jeszcze go nie wymieniam, bo kosztuje.
    gezzini
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bytom
    Auto: Opel Astra II 1.6 16v XEL

    05 Lip 2011, 19:31

    No to zaślep ten zawór !!! Nie dosyć ,że będziesz miał spokój to jeszcze pewnie płynniej będzie wchodził na obroty,gdyż do mieszanki używane będzie tylko powietrze a nie powietrze także z "odzysku"... Oczywiście może wzrosnąć nieco termika na głowicy ale... bardziej wzrasta np; na lpg i nic się nie dzieje z silnikiem...
    pozdro
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Lip 2011, 23:44

    zaslepialem, lekko lepiej chodzil, ale przez 2 dni, potem jakby tak samo, egr jest zepsuty kompletnie, zatem i tak beda wahaly sie obroty.

    EGR musze wymienic i nie ma innej opcji. :)
    gezzini
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bytom
    Auto: Opel Astra II 1.6 16v XEL

    23 Lip 2011, 21:28

    no i Panowie, nie pomogło...
    EGR tylko pomógł z szarpaniem, ale falowanie nadal jest...
    I coś myślę, że coś w oplu jest od tego, że za szybko wyłącza ssanie niż powinno, coś jakby czujnik temperatury...

    Zaślepianie EGR w tym silniku, to kontrolka się zaświeca przy mocniejszym depnięciu.
    gezzini
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bytom
    Auto: Opel Astra II 1.6 16v XEL
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi museum mobile - mobilność jutra
      Audi museum mobile w Ingolstadt przedstawia wizję mobilności jutra. Na wystawie specjalnej "Audi future lab: mobilność ", od 6 grudnia 2012 r. do 17 marca 2013 r., można podziwiać inicjatywy producenta na temat silników ...
      Jak wymienić samemu koło w samochodzie osobowym?
      Sprawna wymiana koła w samochodzie wymaga pewnej praktyki, ale dobrym punktem wyjścia może być teoretyczne opanowanie tej operacji. Co jest niezbędne i w jakiej kolejności należy wykonywać poszczególne czynności? Wyjaśniamy ...

    29 Cze 2012, 20:53

    Witam, Też miałem problem z falowaniem obrotów w astrze I z 2000 r, czyszczona była przepustnica na nie długo to się zdało, problem wrócił, wymieniłem świece, co zalecił mechanik, poprawiło się jedynie to że na trójce pokonuję większość zakrętów a wcześniej się dusił, gdyż któraś świeca przerywała, po wymianie świec już nie przerywa, chociaż nadal falowały obroty. A czy silnik ma ten problem szczególnie w zimne i wilgotne dni? Bo jeśli tak to mogą być przebicia na przewodach elektrycznych, u mnie właśnie tak było, a dowiedziałem się po tym jak dotykając przewodów idących do rozdzielacza kopnął mnie prąd :), chociaż elektryk mówił mi że to nie możliwe bo tam jest tylko 12 V, ale mówił że mógł powstać łuk elektryczny od przewodów które idą za rozdzielaczem już do świec, a tam jest dużo większe napięcie, jakby nie było zaizolowałem przewody przed rozdzielaczem, każdy z osobna i problem praktycznie ustąpił, czasem tylko chwilowo wariuje.
    pp820
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 12 02 2005
    Auto: opel astra 1

    24 Lip 2012, 10:02

    Jestem na 99% procent przekonany, że muszę wymienić cały nowy termostat z wkładem oryginalny lub dobrej jakości i problem z obrotami zniknie ;), teraz po wymienia wkładu nic się nie zmienia, bo po prostu, połączenie termostatu z obudową nie jest szczelne, bo już się po prostu od zużycia zniekształciło przez przepływający płyn :)...

    Naczytałem się teraz o tym i często powodem obrotów falowania jest termostat :)

    Kupię i dam znać.
    gezzini
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bytom
    Auto: Opel Astra II 1.6 16v XEL

    24 Lip 2012, 19:29

    Tuta racja,przy wymianie na oryginalny,dobrej i solidnej firmy- problem zniknie i raczej nie będziesz miał się czego obawiać. Daj znać na który ostatecznie się zdecydowałeś.
    Exedy24
    Początkujący
     
    Posty: 108
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: AUDI A4

    08 Mar 2013, 14:02

    No niestety, zaślepienie egr, podmiana, wyczyszczenie nic nie dało, to samo wymiana termostatu na kompletnie nowy razem z wkładem, nadal są falowania obrotów.

    Ale to nie jest problemem wielkim, największym jest to, że puszczenie gwałtowne gazu lub wciśnięcie powoduje szarpnięcie, tak jakby jedno mocne, słabsze i jeszcze słabsze, jakby na gumce auto się odbijało... kangur.

    Świece nowe i nic, fajki z dis wyglądają świetnie, sprężynki wyciąngąłem ok, zatem najwyraźniej chyba DIS walnięty do wymiany, ale koszt tego spory, bo zamiennika to ja nawet widzieć nie chce, raczej tylko BERU.

    Filtr powietrza sprawdzony, szczelny, dobrze dokręcona rura po stronie filtra jak i przepustnicy, wykluczam lewe powietrze, kiedyś pryskałem samostartem wszędzie, czy gdzieś nagle obroty wzrosną, nigdzie nic, raczej kwestia elektryczna, wiele historii z różnych forów kończyło się, wymianą DIS...

    Jak rozpoznać uszkodzoną listwę DIS lub świecę?
    gezzini
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Bytom
    Auto: Opel Astra II 1.6 16v XEL