Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
łańcuchy rozrządu były zaletą 30 lat temu, bo faktycznie były bezobsługowe. Obecnie w większości tego typu konstrukcji, zazwyczaj przypomina łańcuch od roweru, do tego prowadzony po gumowych kołach/ślizgach (czyt. lepiej kupić auto z paskiem, wymiana jest tańsza, interwał wymiany czasem nawet dłuższy, niż w przypadku łańcucha).Bac napisał(a):ze względu na łańcuch i zawory hydrauliczne wybiorę chyba 1.4.
dlatego byłeś zdecydowany na diesla?Bac napisał(a):Z turbo nie chcę gdyż należy mieć samochód z pewnej ręki, aby nie wladowac się na minę (turbo, dwumas, skrzynia).
mike napisał(a):W benzyniakach nie ma co płakać nad tą nieszczęsną dwumasą, bo jest o wiele trwalsza niż w dieslach.
problem diesla jest w tym, że jest po 8zł/litr, a nawet jeśli jest o X tańszy od PB/LPG, to na start można wpakować się w koszta, które zniweczą oszczędności przy zakupie mam kolejne auto z LPG i nigdy w życiu nie wróciłbym do diesla (choćby dlatego, jak szybko jest cieplutko w środku w benzyniaku)galakty napisał(a):W dieslach jest ten problem, że większość ludzi nie potrafi nimi jeździć... Dusi to silnik po mieście przy 1400-1600 obrotów, a potem "o panie dwumasa mi padła po roku"
w tych nowsiejszych deskach, ok 2010 już też szybko ciepło się robi, krótkie obiegi naście termostatow robi swoje.mike napisał(a):choćby dlatego, jak szybko jest cieplutko w środku w benzyniaku)
mike napisał(a):choćby dlatego, jak szybko jest cieplutko w środku w benzyniaku)
mike napisał(a):problem diesla jest w tym, że jest po 8zł/litr
szybki napisał(a):Niestety w dieslach na krótkich odcinkach zima jest jak w psiarni.
galakty napisał(a):Wiem że Lexusy tego nie mają, więc możesz nie wiedzieć
Baza z danymi technicznymi samochodów marki OPEL. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne OPEL