Astra J 1.4 turbo chip + lpg?

13 Wrz 2021, 10:23

Hej!

Od kilku miesięcy jestem dumnym posiadaczem astry j 1.4 turbo 120km i mam do Was kilka pytań. Chciałbym zrobić w aucie kilka modyfikacji i potrzebuję porady kogoś doświadczonego, bo sam mało się znam.

Ogólnie modyfikacje jakie planuję to założenie LPG, podniesienie mocy + założenie większych kół.

No i mam kilka dylematów...

Moja astra ma silnik 1.4 turbo 120km, który w praktyce powinien osiągać jakieś 135km i 220nm wnioskując po wykresach innych użytkowników. Po prostu autko ma bonus z fabryki. I teraz tak... zastanawiam się czy warto brać się za podnoszenie mocy w tym silniku? Ogólnie to bałbym się trochę o słynną skrzynię M32, ale w sumie to diesle mają dużo większy moment i też jeżdzą :| Warto? Czy odpuścić temat? Jeszcze jak ugryźć chip z lpg? Najpierw zrobić chip, a potem lpg?

Odnośnie kół to obecnie jeżdżę na R16 205/60, ale planuję założyć R17 215/50 lub R18 225/45. Tylko boję się, że jak założę sobie szersze kapcie to auto straci na mocy i głównie dlatego ten pomysł na chip + mam świadomość, że nie jest to najmocniejsza wersja tego silnika czyli 140km, więc chciałbym coś tam ugrać tym programem :roll:

Co o tym myślicie? Robić chip? I jakie te felgi? Będzie strata na mocy, bo jeśli nie to wolałbym już R18. :ok:
Pinkyy
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

13 Wrz 2021, 11:18

Pinkyy napisał(a):Ogólnie to bałbym się trochę o słynną skrzynię M32, ale w sumie to diesle mają dużo większy moment i też jeżdzą :| Warto?
Ta skrzynia jest stworzona do przeneoszenia maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 320Nm. Jednak jak w praktyce okazało się potrafi sprawiać problemy już przy niższych momentach. Dlaczego tak się dzieje? Bo głównym problemem jest wada konstrukcyjna, chodzi tu o użycie łożysk o zbyt małej powierzchni tocznej a co za tym idzie niższej wytrzymałości. Skrzynia choć ma jedno oznaczenie M32 występowała w różnych wersjach dokładnie było chyba ich pięć. Różnice były w przełożeniach i tu zależało to głównie od tego czy trafiała ona do diesla czy też benzyny.

Pinkyy napisał(a):Moja astra ma silnik 1.4 turbo 120km, który w praktyce powinien osiągać jakieś 135km i 220nm wnioskując po wykresach innych użytkowników
Moim zdaniem jeżeli by Ci wyszło faktycznie że masz wyższą moc tak jak napisałeś odpuściłbym sobie dalsze modyfikacje i skupił się na założeniu dobrej instalacji LPG.

Pinkyy napisał(a):I jakie te felgi? Będzie strata na mocy, bo jeśli nie to wolałbym już R18
18 cali to już grubo i tu będzie bardzo niski profil do tego na pewno wyższe spalanie z racji na szerokość opon. Jakie masz teraz koła na samochodzie, możesz podać rozmiar opon?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2021, 11:53

Obecnie mam 205/60 R16, czyli raczej wybrać R17?
Pinkyy
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

13 Wrz 2021, 12:33

Ja bym tak zrobił i tu z tego co widzę będziesz miał 225/50R17 (najlepszy odpowiednik aktualnego rozmiaru).

Według zaleceń kalkulator/dobor-zamiennikow-opon/1/205/60/16/ masz rozmiar odpowiedni 225/50R17 choć producent chyba zalecał 225/45R17 nie wiem dlaczego bo większych 18 calowych wychodzi mi 225/45R18.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2021, 16:07

Pinkyy napisał(a):Ogólnie modyfikacje jakie planuję to założenie LPG, podniesienie mocy + założenie większych kół.


Zrób na odwrót jedż na softa i załóż lpg u kogoś kto instalkę wystroi z łapy.

O skrzynie się nie martw bo jak ma się wysypać to i tak się wysypie.

Pinkyy napisał(a): I teraz tak... zastanawiam się czy warto brać się za podnoszenie mocy w tym silniku?

Jak byłaby mowa o samej mocy to odpuść ale zmieniasz charakterystykę co jest na +
Potem zamiast spowalniania auta felgami możesz udrożnić wydech i zrobić ICka :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Wrz 2021, 17:05

Jeśli chodzi o chip to chodziłoby mi raczej, żeby podnieść moc silnika, bo charakterystyka jest dla mnie ok, nie muszę mieć mocnego dołu.

Tylko jeśli chodzi o te opony to samochód na R17 225/50 będzie sporo wolniejszy od obecnych R16 205/60? Bo ogólnie to chciałbym R18 225/45, ale jeśli ma mi spowalniać auto to już wolę R17 sobie założyc, przynajmniej wygodniej będzie 8)
Pinkyy
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tatra – nietypowa czeska ciężarówka
    Tatra – czeski producent samochodów ciężarowych słynie z niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych, a jego pojazdy są synonimem mobilności w najtrudniejszych warunkach terenowych. Korzystając z zaproszenia, ...

13 Wrz 2021, 17:50

Pinkyy napisał(a):Jeśli chodzi o chip to chodziłoby mi raczej, żeby podnieść moc silnika, bo charakterystyka jest dla mnie ok, nie muszę mieć mocnego dołu.

O ile dałoby się tak zrobić to jest na odwrót. Czyli przypuśćmy podnosisz samą moc to znaczy że Twoje auto pojedzie minimalnie szybciej przy odcince. Zależy Ci na tym?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Wrz 2021, 18:13

Najczęściej jeżdżę w zakresie 2,5tys - 4tys obr, więc jakaś dodatkowa moc przy odcinie nie będzie raczej użyteczna, jeśli auto w pozostałym zakresie obrotów będzie jeździło tak samo :D
Pinkyy
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

13 Wrz 2021, 18:25

Pinkyy napisał(a):jeśli auto w pozostałym zakresie obrotów będzie jeździło tak samo

I odpowiedziałeś sobie :D

Więc jednak niut i jego charakterystyka będa bardziej Ci potrzebne niż sama moc :ok:
Tyle teorii bo jak zrobisz sobie softa tylko u kogoś kumatego to będzie więcej mocy i więcej niuta w bardziej przyjaznej charakterystyce.
Ty natomiast jak nie będziesz tego nadużywał to auto może mniej spalić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Wrz 2021, 22:54

Ale wprowadzacie w błąd, moc zostanie podniesiona w całym zakresie obrotów, to nie wolnossak, żeby przeciągnąć odcinkę.. Więc chip jak najbardziej warto, od samego dołu będzie różnica, a potem założyć lpg.

Dla 18 cali masz 225/40 zalecane przez producenta. Mam taki sam rozmiar i w porównaniu z 16 205/55 na zimę, mam na pewno większe spalanie, ale lepsza przyczepność i prowadzenie na szerszej feldze. No i trzepie tyłkiem na dziurach, ale nie można mieć wszystkiego. 8) Moim zdaniem warto zamontować duże koła.

PS: Skrzynia wytrzymuje ponad 200km bez problemu.
Gość114260
 

14 Wrz 2021, 07:33

quel napisał(a):Ale wprowadzacie w błąd, moc zostanie podniesiona w całym zakresie obrotów, to nie wolnossak, żeby przeciągnąć odcinkę.. Więc chip jak najbardziej warto, od samego dołu będzie różnica, a potem założyć lpg.

Ale nie czytamy tematu. Napisalem czysto teoretycznie co do podnoszenia samej mocy. Za odczucia i fajną jazdę będzie odpowiadać niut. Wprawny tuningowiec zadba o to i o to. Jak już niut zaczyna wariować albo stoi w miejscu kończy się tanie mody pomimo że moc się podnosi.
quel napisał(a):Moim zdaniem warto zamontować duże koła

Z jednej chcemy lepiej jechać a zdrugiej strony spowalniamy auto felgami.
Temat nie jest oczywisty pt.bierz 17ki .
quel napisał(a):Skrzynia wytrzymuje ponad 200km bez problemu.

Jeszcze jedna sugestia nie podawaj wytrzymałości napędu w mocy bo skrzynie i tak zabije niut. Jak będziesz kupować sprzęgło tuningowe do modzonego auta to podajsz np.mam 2jz 600nm a nie 600km. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Wrz 2021, 08:46

Nie rozumiem tu jednego - po co kombinować z podnoszeniem mocy, oponami, felgami, oponami, itd i narażać się na koszty ( chyba, że koszty ewentualnych napraw skrzyni cię nie przerażają i bierzesz je pod uwagę ), skoro można kupić od razu autko z mocniejszym silnikiem? Chyba, że to ci się akurat spodobało i nie chcesz innego.
szybki napisał(a):O skrzynie się nie martw bo jak ma się wysypać to i tak się wysypie.

Ale bez tych ulepszeń wytrzyma dłużej. Albo nie sypnie sie wogóle. A przy podnoszeniu mocy jest już bardziej realne, że skrzynia pójdzie do wymiany, bo remont sie oczywiście nie będzie opłacił...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2021, 08:52

Z tym chipem chyba tak zrobię, że najpierw pojadę na hamownię i dopiero wtedy będzie decyzja o ewentualnym chipie. :P

Ale zakładając, że nie będzie tego chipa to które felgi i jaki rozmiar sobie założyć, żeby nie było dużej różnicy w mocy? :unsure: Bo tak trochę lipa płacić dużo kasy za felgi i nowe opony, a w gratisie mamy wolniejsze auto :|
Najchętniej kupiłbym felgi R16 zamiast stalówek, ale astra j ma tak ogromne nadkola, że wygląda to tragicznie :roll: Więc do wyboru mam albo 17 albo 18, no i jaki rozmiar opon brać? Spalanie jak mi trochę wzrośnie to nic, najistotniejsze jest dla mnie, żeby auto nie było wolniejsze :unsure:

@MotoAlbercik
Ponieważ to jest świeżo kupione auto, nie mam felg, więc chciałem założyć większe :D No, a chip jest "opcjonalny" i narazie rozważam za i przeciw.
Pinkyy
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

14 Wrz 2021, 11:23

A z resztą co ja się będę kłócić przez internet. Na skrzynie nie patrz, prędzej padnie sprzęgło..
Gość114260
 

14 Wrz 2021, 12:12

MotoAlbercik napisał(a):Ale bez tych ulepszeń wytrzyma dłużej.

Wytrzyma albo nie wytrzyma. Problem jest ze zbyt ciasno spasowanymi łożyskami i powierzchnią (podobno) więc ok. jak będziesz gnębił auto to wszystko się szybciej podda. Jak softa potraktujesz do przyjemnej jazdy + fajniejszego wyprzedzania to nic ciekawego się nie wydarzy.
Skrzynie się wysypują przy katowaniu albo jak przegniesz z niutem.
Pinkyy napisał(a): Więc do wyboru mam albo 17 albo 18

Kiedyś jeździłem z wagą do felg i... dobieraj felgi lekkie czy to będzie osiemnastka czy 16ka.
W oponach potrafi być różnicy 2kg na masie i w felgach po 4-5kg i to w tych samych rozmiarach. Nie wspomnę o 16 vs 18 albo 17a.
Dlatego dobierz sobie felgi wizualnie a potem sprawdź masę.

Pinkyy napisał(a):Z tym chipem chyba tak zrobię, że najpierw pojadę na hamownię i dopiero wtedy będzie decyzja o ewentualnym chipie.


Pojedziesz na hamownie w jakim celu ?
Sprawdź tam tylko sprawność auta oraz co Ci wypluje w serii, na żadne gratisy mocy nie licz bo za nie odpowiada seryjny ecu z seryjnym oprogramowaniem więc i tak zrobi to co chce.
Potem jak będzie ok.zapodaj softa jak się nie da softa to chipa :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11047
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe