Astra J - jaki silnik

28 Mar 2015, 14:22

Witam, chcę kupić używaną Astrę J pochodzącą z Niemiec. Zastanawiam się nad wyborem silnika 1.4T 140 KM lub silnika 1.6 115 KM.

Jak na razie stoję przy 1.4T. Zastanawiam się jednak czy dwumasa i turbo nie będą problemem po jakimś czasie. Jest się czego bać?

Jeśli chodzi o sprzedawcę to wydaję się w porządku, kupowałem u niego już Astrę H i Corsę D dla rodziny i jedno jeździ już 4 lata bez żadnych usterek, a drugie rok. Przebiegi sprawdzane wizualnie oraz po numerach VIN i wszystko zgodne ze stanem faktycznym.

Jest możliwość wymiany powiedzmy samej dwumasy czy trzeba już zmieniać całe sprzęgło?

Chciałbym kupić auto z rocznika 2010 lub 2011 z przebiegiem koło 50 tys. km. Tylko zastanawia mnie właśnie kwestia tego silnika.
radus124
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Opel Astra

28 Mar 2015, 15:23

Mam od czasu do czasu okazję przejechać się 1,4T z fabrycznym lpg.Auto ma nie cały rok i przebieg 7 tys km. Jakie wrażenia..? Ano średnie. Przyspieszenie nie oszałamia. Spalanie ponad 10l w mieście. Widoczność z miejsca kierowcy też średnia. Generalnie ma się wrażenie ,że jedzie się naprawdę małym samochodem. W kabinie dosyć ciasno jak na kompakt.
Fabryczna instalacja gazowa nie działa rewelacyjnie. jak zostaje 1/3 zbiornika gazu,to już przechodzi na benzynę. Miał kalibrację i nic to nie dało.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Mar 2015, 18:22

niestety dynamika w nowych Oplach leży, bo te auta cierpią na nadwagę
Ja brałbym 1,4T, bo to udane silniki z wtryskiem pośrednim
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Mar 2015, 23:59

radus124 napisał(a):Zastanawiam się nad wyborem silnika 1.4T 140 KM lub silnika 1.6 115 KM.


Ten pierwszy ok, ale szału nie ma - podzielam zdanie kolegów wyżej.
Kupując ten drugi będziesz musiał przyzwyczaić się do jazdy wyłącznie prawym pasem :yes:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Mar 2015, 12:00

łysy30 napisał(a): przyzwyczaić się do jazdy wyłącznie prawym pasem

Eeee, przesadzasz.. :wink: Jeździłem 1,4 z 60 KM i dawała astra radę też lewym.. To nie KMy jadą - ważny jest też wkład co trzyma wolant.. :yes:

Jesli przeraża cie dwumasa i turbo ( a ma prawo) to raczej wybrałbym 1,6 - dopracowany i praktycznie bezobsługowy motorek.. Szału oczywiście nie będzie na drodze, ale cos za coś..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skrzynia automatyczna Multitronic - opis, awarie
    Skrzynia Multitronic to bezstopniowa, automatyczna przekładnia stosowana w samochodach marki Audi z napędem przednim i silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Produkowano je do 2016 roku. Do dziś możemy je spotkać w modelach A4, ...
    Jak samochody widzą nocą?
    Podróżując po zmroku, baczniej wytężamy wzrok. Szczególnie jazda poza miastem szybko staje się w takich warunkach męcząca. Stopniowo obniża się koncentracja kierowcy i pojawia się senność. Wspaniale, gdyby samochód ...