Ostatnio miałem wymieniane klocki Ate przód + tył. Wszystko było zrobione prawidłowo. Z przodu tłoczki są na wcisk , natomiast z tyłu do wciskania z jednoczesnym wkręcaniem. Nadmiar płynu hamulcowego został odciągnięty ze zbiorniczka. Po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów stwierdziłem, że przednie felgi miały temperaturę otoczenia, natomiast tylne stalowe felgi były gorące, szczególnie lewa, przy której dodatkowo było czuć spalenizną. Zdemontowałem więc u tylne koła i zaciski hamulców. O ile w prawym tym nieco mniej nagrzanym nie stwierdziłem nic niepokojącego, to w tej gumowej osłonie tłoczka koła lewego zauważyłem dziurkę powstała jakby w wyniku przegrzania - wygląda jak przepalona.
Nie mam pojęcia co spowodowało takie tarcie, a więc temperaturę w obu tylnych kołach. Klocki były wymieniane pierwszy raz, poza tym auto nie ma dużego przebiegu. Domyślam się, że będę musiał wymienić tą gumową osłonę, bo sklejanie chyba nic nie da, a nawet jest nie wskazane. Nie wiem czy ta osłona jest wklejana do zacisku, a może wciskana, czy jedyne wyjście to wymiana całego zacisku.
Boje się, że po wymianie znowu mi przepali nową osłonę.
Trzeba zdemontować zacisk i sprawdzić czy tłoczek nie ma wżerów, czy dźwignia od ręcznego się nie zacina i linka od ręcznego chodzi w obie strony. Osłona i uszczelka gumowa do wymiany do montażu używamy specjalnego smaru do tłoczków hamulcowych. Droższe marki mają osłonę metalową ze stali nierdzewnej zabezpieczającą osłonę gumową przed spaleniem, z przodu są osłony chroniące gumy na sworzniach wahaczy.
Problem w tym, że to elektryczny ręczny i nie wiem jak sprawdzić. Chcę wymienić reperaturkę. Sprawdzę tłoczek i ew. wkręcę i wykręcę kilka razy, żeby się rozruszał.
Układ hamulcowy ponownie zdemontowany, ustawiony, reperaturka wymienione i problem zniknął.
BMW i3 Concept Coupe - nieograniczony dostęp do sieci Dzięki funkcjom systemu BMW i ConnectedDrive model BMW i3 Concept Coupe ma nieograniczony dostęp do sieci. Przy w pełni naładowanych akumulatorach układ napędowy BMW eDrive, w który wyposażono BMW i3 Concept Coupe, ...
Wady i zalety opon całorocznych / wielosezonowych Widzę, że trend kupowania opon tego typu utrzymuje się i z roku na rok coraz więcej kierowców decyduje się na takie opony. Postanowiłem dodać taki temat w którym każdy może napisać własne zdanie odnośnie wyboru ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.