AStra & Lukasik

07 Sty 2009, 14:17

Silnik: 1.4i
Zasilanie: Benzyna
Wersja: Classic
Rok 1999
Przebieg:94 977 km

Wyposażenie:

* 2X poduszki
* Welurowa tapicerka
* Centralny
* Alarm

Tuning

* Usuniete oznaczenia z klapy
* Usuniete boczne listwy
* Białe kierunki na błotniku
* Bebny i zaciski na czerwono
* Alu felgi ALESSIO
przód 195/50/15
tył 205/50/15
* Szybki elektryczne
* Lampy Tylne RED WHITE CRYSTAL
* Angel Eyes FK Automotive black
* Zmiana koloru alusów
* Lusterka M5
* Gril bez znaczka
* Zderzaczki w kolor i na gładko
* BRA
* tłumik wm sport




Wnętrze
* Mieszki w kolorze białym z eco skóry
* Boczki z białej eco skóry
* Daszki przeciwsłoneczne z podswiewtleniem
* Zmiana koloru podswietlenia zegarów i nawiewów
* Kubełki RECARO
* Klapa otwierana z guzika
* Szyby przyciemnic wszystkie



Zawieszenie

* Zawieszenie Power Tech -60 tył -40
* Rozporka
*

Osiągnięcia

...:::III zlot ATT w Borkach 2008 :::...

* I miejsce w konkursie na najwieksze modyfikacje w ciagu 12 miesiecy

*
4 miejsce na najładniejsze auto III zlotu AstraTuningTeam

*

"Łukasik (Opel Astra)

Jakiś czas temu prezentowaliśmy na naszych łamach Opla Astre, pierwszej generacji. Dzisiaj przedstawimy Wam kolejny ciekawy egzemplarz, który pochodzi z 1999 roku a jego właścicielem jest Łukasik, który szczegółowo opowiedział nam o samochodzie jak i o modyfikacjach, które w nim zagościły.

Moja przygoda z motoryzacją rozpoczęła się parę lat temu. Pierwszy samochód dostałem od dziadka, była to Skoda 100 z 1971 r., o którą dbałem i konserwowałem, żeby doprowadzić ją do stanu idealnego. Ale niestety brakowało z czasem mocy i zmienił się również pogląd na świat. Kolejnym autem było Alfa Romeo 75 .twin spark, ale ze względu na swój wiek nie zagrzała długo miejsca w moim garażu. Następnie wybór padł na Astrę pierwszej generacji z 1999r.

Początkiem mojej przygody z Astrą było znalezienie przez Internet jakiegoś klubu o Astrze. No i po wielu godzinach spędzonych przed monitorem wyszukałem klub, który zrzesza miłośników Opla Astry a jest to AstraTuningTeam.pl. Idąc za ciosem zalogowałem się na stronie klubu. Z czasem stałem się też pełnoprawnym klubowiczem, aktywnie udzielającym się.

Projekt Białej Damy został rozpoczęty pod koniec 2006r. po I Ogólnopolskim Zlocie AstraTuningTeam. W mojej głowie kłębiło się tysiące pomysłów na różne modyfikacje. Po długich przemyśleniach, rozważeniu wszystkich za i przeciw, po przejrzeniu multum stron internetowych ze zdjęciami różnych stylów tuningowania Opla Astry; z których do większości miałem jakieś zastrzeżenia - coś mi się nie podobało lub nie pasowało do mojej wizji „White Lady”, kolor niby oklepany, ale ma coś w sobie.

Jeśli chodzi o zmiany, projekt rozpocząłem od modyfikacji „White Lady” z zewnątrz. Cel był jeden- miała przyciągać spojrzenia przechodniów i wyróżniać się z tłumu pędzących po ulicach aut. Pierwszym krokiem było usunięcie bocznych listew i zmiana kierunków w błotniku na białe; następnie zastąpiłem seryjne stalowe felgi na aluminiowe w rozmiarze 15 cali firmy ALESSIO. Z przodu zagościła opona 195/50, a z tyłu205/50 firmy BARUM. Kolejnym krokiem w modyfikacjach była zmiana spojrzenia „Białej Damy”. Z przodu umieściłem lampy soczewkowe Angel Eyes FK Automotive black, natomiast z tyłu Red White Cristal - po tej zmianie zmienił się wizerunek Astry. Następnie został przerobiony oryginalny gril na coś wyjątkowego - zamiast wstawiać siatkę, został wycięty znaczek i przedłużyłem belki.

Efekt został osiągnięty - samochód wyglądał inaczej i wyjątkowo. Ale odmieniony gril nie pasował do seryjnych czarnych zderzaków. Więc trzeba było to zmienić. Po przejrzeniu ofert firm tuningowych nic mi nie pasowało. Postanowiłem więc przerobić je we własnym zakresie. Wszystkie rowki zostały zaspawane plastikiem a zderzaki zostały wygładzone oraz pomalowane w kolor oczywiście biały.

Zawieszenie również uległo zmianie - seryjny zawias został zastąpiony zestawem Power Tech -60 z przodu, a z tyłu -40. Dla lepszego prowadzenia zostały zastosowane rozpórki z przodu i z tyłu. Żeby „White Lady” była wcześniej słyszana, niż widoczna został zamontowany tłumik przelotowy Wm Sport z oryginalną końcówką. Na zakończenie sezonu, na chłodne dni i noce „Biała Dama” otrzymała czarną Bra.

Modyfikacje nie ominęły również wnętrza autka - była „goła w środku”... Dla wygody zamontowałem elektryczne szybki i fotele kubełki RECARO, oryginalne z Astry. Kolejnym krokiem było rozjaśnienie środka poprzez białą eco skórę w boczkach oraz zmiana mieszków. Następnym drobiazgiem, jaki zagościł na stałe w „Białej Damie”, były daszki przeciwsłoneczne z podświetleniem dla mojej drugiej połówki. Dla wygody zamontowałem pod kierownicą magiczny guzik do otwierania tylnej klapy, a ostatnim elementem było przyciemnienie wszystkich szybek. Dzięki temu moja „White Lady” nabrała ciekawszego wyglądu.

Wirus Astry rozprzestrzenia się coraz bardziej. W najbliższych planach na zimę planowana jest zmiana Car Audio z seryjnego na coś lepszego i ładniej brzmiącego. Myślę, że jeśli czas i finanse pozwolą to zostanie zmieniony kolor. Biały na pewno zostanie; muszę podjąć decyzję czy będzie perła, czy biały z brokatem w metaliku. Oczywiście musi by inny niż wszystkie białe. Na sam koniec wezmę się za modyfikacje pod maską - w planach jest włożenie nowego mocniejszego serduszka- zmiana silnika z 1,4 na 2,0.

„White Lady” ma już pierwsze osiągnięcia. Na III Ogólnopolskim Zlocie AstraTuningTeam zajęła pierwsze miejsce w konkursie na największe modyfikacje w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jak również czwarte miejsce za najładniejsze auto Zlotu. Ale to jeszcze nie koniec..."


no i dzis załozyłem i podłaczyłem nowe daszki z omegi B

[link wygasł] [link wygasł]


Kolejny nowy akcent stylistyczny w wykoniu naszego kolegi boombla

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


nowe lampki


jako ze zima sie powoli konczy i trzeba przymierzac sie do zakładania alusów dzis pojechałem do wulkanizacji je wywazyc a tak wygladaja po zimie moje alki


to pochwale sie kolejnym zakupem

wersja black

na autku fotlki pozniej słaba pogoda i brudne autko teraz jest


dzis odebrałem kolejny prawie nowy element do asterixa trzeba tylko do lakiernika zawiesc zeby kolor trosdzke zmienil :)



czas na prezentacje nowych oczek asterixa


tak wiec idac za mysla Gokarola za która dziekuje czekam na kolejne opinie moich modyfikacji a oto ciag dalszy :)


taka mała sesyjka


kolejne modyfikacje lusterka w kolor

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


moj najnowszy nabytek
[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


jako ze dzis ładna pogada i autko czyste mała sesyjka

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]
[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]
[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]
[link wygasł]


fotki asterki z Bra

[link wygasł] [link wygasł]


wiec tak nowy nabytek

[link wygasł]
przód jest juz załozony fotki wieczorem wiec tak było 17 cm od asfasltu a teraz jest 12 wyglada kozacko


taklie małe porównanie jak załoze tyl to bedzie sesyjka

[link wygasł]


jest to zawias -60 tył -40 felgi 15 cali a profil opony to 50

[link wygasł] [link wygasł]


ładna pogoda troche autko przykurzone ale

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]

a tu sesyjki fragment z młodsza siostra

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


nowa zabaweczka dzis dosżła

[link wygasł] [link wygasł]


dla porownania znalazłem fotki

przed było tak

[link wygasł]

teraz jest tak

[link wygasł]

a w nocy tak

[link wygasł]


dzis przyszła paczka z nowa zabaweczka do naszego astrixa

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


po drobnych modyfikacjach rozporka zawiatała u mnie pod maske

[link wygasł] [link wygasł]


pare dni temu zawitały lusterka M5

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


dzis przyszła nowa zabawka

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


zapowiadane fotki

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]


a tu fotki asterki z ciemnymi szybkami

[link wygasł] [link wygasł] [link wygasł]
lukasik
 

07 Sty 2009, 16:44

Superrr...ja podobnie tuninguję swoją BMW E36. Też na zloty :)
Lecz moje postępy stoją w miejscu z powodu braku czasu :/
Muszę Ci pogratulować. A tuning mechaniczny ? Był jakiś ?

Pozdrawiam.
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

07 Sty 2009, 19:15

Jakbys przeczytal artykul do ktorego zamiescil link to bys wiedzial ze zman technicznych jeszcze nie ma. ale planuje xD co do autka ladne ale jak dla mnie troche szpetne, przez BRE, felgi takie ciut male i nie wiem co jeszcze xD i takie pytanie. Ile wydales na wszystkie bajery. Chodzi mi glownie o zawieszenie, kubelki, bo zastanawiam sie na zmiana swojego autka ale nie interesuje mnie na razie zmiana wygladu a bardziej zmiana techniczna :)
Szumek
Nowicjusz
 
Posty: 13

08 Sty 2009, 00:03

zawueszenie 500zł kubły okolo 200zł a koszt całkowity okolo4 tys ale to jeszcz enie koniec
lukasik
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...