Audi 1.9 TDI - które silniki nie mają pompowtrysków?

19 Lut 2011, 16:30

Mam pytanie ktore silniki audi glownie chodzi o a4 b6 sa bez pompowtryskow?
Ostatnio edytowany przez janas06, 20 Lut 2011, 21:27, edytowano w sumie 1 raz
janas06
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: WLKP

19 Lut 2011, 21:14

O ile dobrze pamiętam, silniki V6.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Lut 2011, 05:52

90km 110km to VP bez pompek
101km 105km 115km 131km 145km 150km sa z pompkami czyli PD
A dlaczego chcesz unikac pompowtryskow???
Pompowtryski pracuja jak benzyna-wciskasz i jedziesz.
Natomiast pompa czyli VP wymagaja czasu okolo1-1,1/2 sekundy po wcisnieciu gazu na reakcje, wciskasz i nic, dopiero po chwili zaczyna przyspieszac i to czasem moze zapedzic kupe do ''zagrody'' przy wyprzedzaniu jak aczniesz wyprzedzac, wcisniesz a auto zacznie ruszac z opuznieniem;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

20 Lut 2011, 16:45

Do pompek trzeba miec czyste paliwo, no i jesli nawala to koszty wymiany badz tez regeneracjji beda dosyc duze
janas06
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: WLKP

20 Lut 2011, 20:52

Wg mnie to bzdura.
Jak do kazdego diesla czy benzyny nalezy raz na 2-3 tankowania wlac preparat do czyszczenia(polecam MOLY LIQUID) co usuwa naloty carbonowe z ukladu paliwowego.
Pompki to dokladnie takie same wtryskiwacze jak w benzynie wiec odpowiedz sobie sam czy sa gorsze...
A powiedz mi czy myslisz ze VP nie musi miec czystego paliwa?? Tam dopiero latfo uszkodzic pompe paliwowa i zapchac koncowki wtryskujace.

Nie buj sie o te pompki, to mit kolego.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

21 Lut 2011, 11:02

Seba TDI napisał(a):Wg mnie to bzdura.

Pompki to dokladnie takie same wtryskiwacze jak w benzynie wiec odpowiedz sobie sam czy sa gorsze...

Nie buj sie o te pompki, to mit kolego.


No wg mnie to właśnie bzdura co napisałeś ze wtryski PD to takie same jak w benzynie, (rozumiem ze pisząc miałeś na myśli zasadę działania).
Wtryski które działają jak w silniku benzynowym to tzw. common rail czyli na wspólnej szynie.
Zaletą silników z PD jest oszczędność, lepszy moment obrotowy i większa moc, wadą natomiast koszty remontu układu paliwowego, i głośniejsza praca wtryskiwaczy przy zimnym silniku,
Co do silników 1.9 w których występują pompowtryski:
AUDI A3 1.9 TDI 105 KM BKC BLS BXE
AUDI A3 1.9 TDI 130 KM ASZ
AUDI A3 1.9 TDI 110 KM ATD AXR
AUDI A4 1.9 TDI 116 KM AJM
AUDI A4 1.9 TDI 101 KM AVB
AUDI A4 1.9 TDI 130 KM AVF AWX
AUDI A4 1.9 TDI 115 KM AJM ATJ
AUDI A6 1.9 TDI 115 KM AJM
AUDI A6 1.9 TDI 130 KM AVF AWX
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

21 Lut 2011, 11:13

arciasty, wtrysk beny i diesla to 2 rózne systemy, czy szyna jedna czy wiele nie ma znaczenia, w CR masz o wiele większe ciśnrienia niż w benzynie, do tego zależy czy masz wtrysk pośredni czy nie, ogólnie to są 4 różne rozwiązania ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 18:09

Pompowtryskiwacze potrzebują tylko lepszego oleju. Co do paliwa to nie mają jakiś wielkich wymagań. Pompowtryskiwacze mają inny problem, na nie działają bardzo duże siły przez co rozbijają się gniazda pompowtryskiwaczy po około 400-500tyś trzeba wymienić głowicę. Ceny napraw są bardzo podobne, ceny używanych pompowtryskiwaczy są znośne, najtaniej jest kupić używany pompowtrysk i wymienić bo pompowtryski nie lecą wszystkie razem, jak regeneracja to tylko w Boschu bo ex fachowcy tylko biedy narobią, do tego trzeba mieć sterylne warunki i stół probierczy, a nowe to około 900zł sztuka w hurtowni, bo w aso to ździerstwo na całego. Na pewno na pompie rozdzielaczowej są tańsze naprawy ale nie aż tak bardzo, poza tym wszystko zależy w jakim stanie się go kupiło, jak się leje dobry olej(regularnie) i sprawdzone paliwo to zawsze jest dobrze, a większość awarii to awarie eksploatacyjne ponieważ wszystko z czasem się zużywa.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

21 Lut 2011, 18:37

Tak chodzilo mi o zasade dzialania pompki, natomiast w benzynie wtrysk sika do kolektora a nie do sylindra jak w tdi;)
A na koncu sam podkresliles i zarazem obaliles to co uswiadamiales, ze awaryjnosc pompek zalezy od tego jak sie o nie dba;)

Ja dbam i nie ma problemu.

Jest tez silnik PD 145km 340nm AVF w wersji sport.
Mam takiego i tydzien temu znajomu kupil identycznego.
Wg vw tez takie wychodzily.
Maja inna turbine z koncowka V w oznaczeniu, nie tak jak normalne AVF AWX oraz sa na pompkach AL. I oczywiscie program jest inny.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

22 Lut 2011, 11:03

pocieszny, to to ja wiem tylko chodzi o naświetlenie zasady działania co dla niektórych niewiedzących :czyli pompa podająca paliwo i wtrysk uruchamiany impulsem elektrycznym czyli rozwiązanie typowe dla silnika benzynowego.,
Nomem-omen wtrysk benzyny został zapożyczony jakieś 100 lat temu, właśnie z silnika diesla bo wcześniej był gaźnik :grin: :???:
Nie wałkuję jak dokładnie taki wtrysk się odbywa, na jakim ciśnieniu ,na ile etapów jest podzielony bo jak ktoś nie wie to niech poszuka sobie na Wikipedii -albo przyjdzie na warsztat i parę lat popracuje to będzie wiedział o co chodzi.

TEMAT prosty "które silniki audi a4 b6 są bez pompowtrysków?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

22 Lut 2011, 13:08

Powiem ci tak, kazdy silnik w ktorym paliwo jest wtryskiwane bezposrednio do cylindra jest z ta wada ze koncowki wtyskujace beda siadaly od temp., syfu i sadzy, wiec wg twoich kryteriow diesel odpada zostaje jedynie benzyna z wtryskiem do kolektora ssacego.
Nie ma roznicy w cenie napraw czy zywotnosci miedzy PD a VP.

Mialem okazje naprawiac nie jednego VAGA przez ostatnie 5 lat i wiem co mowie.
Fama o awaryjnosci wziela sie z glupoty ludzi, ktorzy nie potrafia eksploatowac systemu bezposredniego wtrysku.

Podobnie fama na temat turbodzior i awaryjnosci turbo.
Jak lejesz dobre oleje, czesto je zmieniasz (przy turbinie nie zmienia sie raz na rok ale 2-3 razy w roku), delikatnie rozgrzewasz silnik a nastepnie wystudzasz po zatrzymaniu minimum 3-5 minut czy to po ostrej czy spokojnej jezdzie to nic sie nie psuje i nie bierze oleju.
Podobnie z turbodziora, jak potrafisz operowac gazem w silniku z doladowaniem (to zupelnie inna bajka niz wolnossacy)to nie ma zadnych dzior. Wciskajac za duzo gazu silnik sie przydusza i dlatego jest turbodziora.

Zanim zacznie sie tworzyc teorie i rozpuszczac je w eter to pasowalo by poczytac to i owo na dany temat i zpraktykowac niektore rady z fachowych zrodel.

Ale jak sie to zrobi to nasze teorie nie przestaja miec pokrycie w rzeczywistosci...;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

11 Lut 2016, 16:41

Czasami pompka jest OK ale gniazdo jest wyrobione.
kommandor
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat B6
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Maj 2016, 22:24

Na stronie Boscha jest bardzo dokładny katalog pompowtryskiwaczy do Audi i opis silników w jakich są montowane, można precyzyjnie określić w jakich silnikach były montowane Common Rail, sprężynowe, czy pompowtryskiwacze.
Kubyko
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Seat Cordoba