Audi 100 c4 2.8 uszcelka pod głowica

23 Gru 2010, 17:19

powiem tak odpowietrzyłem dobrze auto na wolnych obrotach lub na wysokich ale na postoju zachowuje sie ok wiatrak sie włacza i jest wszystko ok ale jak tylko sie nim przejade to po około 5 km sytuacja sie powtarza czyli brak ogrzewania i temperatury dostaje sprawdziłem wszystko ale teraz jestem pewien że uszczelka tylko dziwne to jest bo uszczelki mają 4 miesiace a auta nie przegrzałem tak mocno wiec nie mam pojecia czy spartolił robote mój kolegamechanik czy jak.Głowice sprawdzałem planowałem dałem nowe śruby więc nie wiem co sie dzieje .Co mam teraz zrobić aby było ok??Jakie uszczelki dac -może metalowe albo grubsze bo po planowaniu ma wiekrze sprężanie??? może mi pomożesz??
emtom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lądek Zdrój

23 Gru 2010, 22:33

Emtom,przeczytaj to co napisałeś,rozumiesz coś z tego :!: :?: Haos :!: :grin: Napisz co się dzieje .ale dokładnie :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Gru 2010, 08:46

Dzieje sie tak-po wymianie chłodnicy w aucie po kilku kilometrach zanika ogrzewanie i skacze temperatura wiec pierwszym krokiem było odpowietrzenie całego układu chłodzenia-zrobiłem to ale sytuacja sie powtarza ale tylko w czasie jazdy.Kiedy auto stoji i pracuje na wolnych obrotach lub kiedy mu wstawie troche to jest ok silnik sie zagrzeje włączy sie wentylator i jest ok ale jak sie przejade to sytuacja sie powtarza.Po skoku temperatury zatrzymuje sie i czuje ze weze są twarde i że wali tam powietrzem.Wszystko wskazuje na uszczelkę ale one były 4 miesiące temu wymieniane więc nie rozumie co sie dzieje.Jakie mam uszcelki założyć i czy szukać przyczyny gdzie indziej?Głowice planowałem isprawdzałem 4 miesiące temu kupiłem nowe śruby.Nie mam pojęcia co robic.Kolega po świetach ma sie wziąć za to ale wolałbym wiedziec coś więcej aby kosztów uniknąc.Czy można je sprobowac dociągnąć np?
emtom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lądek Zdrój

24 Gru 2010, 10:44

Emtom,to nie jest tak.Próbować dociągnąć śruby?! Nie,nie :!: Śruby dokręca się tylko kluczem dynamometrycznym i w odpowiedniej kolejności :!: Mój brat miał podobny problem,kuzyn też,w obydwu przypadkach trzeba było zdejmować głowicę jeszcze raz ,ale wcześniej poszukać innego mechanika.Naturalnie musisz uszczelkę kupić jeszcze raz.Jaką kupić? Niemiecką--- Reinz---.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Gru 2010, 11:58

Z tego co napisałeś wydaje mi sie ze kolego-mechanik nie wymienił Ci odpowiednio tej uszczelki, spytaj go w jaki sposób to robił, bo może mail podobne pojecie do Twojego i po kolej np. przykręcał te śruby a tego tak sie nie robi;) dowiedz sie czegoś więcej i daj znać.
Zobacz czy ubywa Ci płynu chłodniczego.Prawdopodobne jest to ze uszczelka puszcza;)
jeśli zadaje pytanie, to znaczy ze już spróbowałem wszystkiego co umiem.
Didi19
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zielona Gora

24 Gru 2010, 13:26

1. Napisz co z tymi śrubami - czy były dokręcane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią siłą
2. Sprawdz poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku
3. Sprawdz czy na powierzchni płynu w zbiorniczku nie pływają jakieś palmy i czy nie czuć z niego spalin
4. Podczas pracy silnika obserwuj, czy w zbiorniczku nie ma bąbelków powietrza
5. Sprawdz stan i kolor oleju silnikowego
6. Jak silnik się uruchamia z rana, po dłuższym postoju?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe VW Transportery T6 dla Policji
    Volkswagen Samochody Użytkowe, na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego, na początku grudnia dostarczył Policji flotę 100 Transporterów T6 z silnikiem ...

27 Gru 2010, 12:50

śruby były dokręcane kluczem w odpowiedzniej kolejnosci bo sam widziałem kolejnośc kolega wzial z komputera i tak dokrecał .Byłem przy tym.Czy moze ciągnąć któredy indziej powietrze niz przez uszczelkę ?? płynu troche ubywa a rano i zasze odpala od strzału.Bez problemów zbiorniczek jest czysty i olej też więc troche mnie to dziwi.Ale po przejechaniu czuć jak w węzach bije powietrze i są twarde ale jak stoji i pracuje to zadnych baniek w zbiorniczku nie ma.
emtom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lądek Zdrój

27 Gru 2010, 18:06

Powietrze do układu to raczej tylko przez uszczelkę się dostaje. I nie "ciągnie" tego powietrza, tylko jest ono do układu "wtłaczane".
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Gru 2010, 18:55

Raczej czy napewno kolego ,bo to duża róznica ,jutro auto idzie do mechanika więc mam czas do jutra,a pytam bo nie chce mi sie wierzyć w uszczelki
emtom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lądek Zdrój

27 Gru 2010, 23:07

Czy napewno to tego ci nikt na forum nie powie. Autko trzeba zobaczyć, zdiagnozować widząc co się dzieje i dopiero powiedzieć co jest zepsute. A to, co my piszemy na forum, to tylko najabrdziej prawdopodobne przyczyny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000