Audi 80 b3 1991 1.6TDi

16 Gru 2010, 23:53

w ciagu 6 miesiecy musialem juz 3 razy robic alternator i znow mi padl... Oddawalem go do regeneracji nie kupowalem uzywanych. Czym to moze byc spowodowane?
Objawy zawsze sa takie ze jade i gasna swiatla i predkosciomierz szaleje raz gora raz dol. Potem brak ladowania.

Mam 2 pomysly: z racji tego ze ten samochod ma swoje lata moze chodzic o jakies specia ktore pala alternator,ale mysle ze ten pomysl jest nieco nie trafny bo raczej inne elektryczne rzeczy tez by sie palily.
brak obudowy pod silnikiem i to ze alternator jest na dole? woda snieg itd?? jak uwazacie prosze o pomoc na swieta bedzie mi potrzebny a nie chce znow wwalic kasy na alternator po to by podzialal miesiac.. nawet klockow hamulcowych tak czesto nie wymieniam...
Audi80b3MNCI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Polska

17 Gru 2010, 00:00

podejrzewam że masz jednak gdzies zwarcia w instalacji, dlatego Ci tak altek pada
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

17 Gru 2010, 00:04

calkiem mozliwe ze wzgledu na to ze ta elektryka tam jest juz 100 razy przerabiana... Wezme audike do fachowca innego jakiegos mam nadzieje ze tym razem bedzie dobrze... fakt ze rozwiazanie z alternatorem pod silnikiem na dole jest troche glupie ale bez przesady ze az tak by niszczylo.
Audi80b3MNCI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Polska

17 Gru 2010, 12:10

Jak pada cały czas alternator, to najprawdopodobniej jest zwarcie w obwodzie ładowania. Obwód ten nie jest zabezpieczony niestety żadnym bezpiecznikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2010, 20:16

czy moglby ktos dolaczyc jakis schemat instalacji obwodu ladowania??
Audi80b3MNCI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Polska

17 Gru 2010, 20:53

obwód ładowania nie ma tu nic do rzeczy
sprawdź przewód plusowy ten gruby co idzie od alternatora do plusowej klemy akumulatora
jeżeli masz wpinaną wtyczkę do alternatora to muszą być czyste styki i sprężyste konektorki
we wtyczce
jeżeli masz łączenie na rozruszniku to trzeba je rozkręcić i wyczyścić, kontakt spray się do tego nie nadaje
napisz co się uszkadza w tych alternatorach
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...

17 Gru 2010, 21:51

23 bede w domu to zobacze te styki dzieki za pomoc ;) w 1 alternatorze lozysko walnelo to to zrozumiale z zuzycie pozniej szczotki i uzwojenie chyba a teraz nie wiem
Audi80b3MNCI
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Polska