Audi 80 B4 vs BMW E36

13 Lut 2013, 19:13

Witam chce sobie kupić któryś z tych dwóch samochodów.
Biorę pod uwagę nadwozia w Audi sedan i avant (1.9 TDI 90-110KM) a w BMW compact (318 tds 90KM).
W pierwszej kolejności zwracam uwagę na bezpieczeństwo.
I mam do was koledzy pytanie który z tych dwóch byłby bezpieczniejszy przy przykładowym uderzeniu przy prędkości 50km/h w drugi samochód.

Drugie moje pytanko czy silniki diesla do tych aut to dobre rozwiązanie bo przecież mają po te 15 lat.

Samochód będzie służył mi głownie do toczenie się do pracy i z powrotem do domu czasami na wyjazdy ale to sporadycznie,proszę o porady jak i wasze uwagi.
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991

14 Lut 2013, 11:39

Na 80% większość tych aut będzie już miało za sobą większe lub mniejsze wypadki,szczególnie BMW.
Ja osobiście jestem za Audi,1.9TDI 90KM to idiotoodporny diesel łatwy do przeróbek no a samo AUDI to kawał dobrego auta.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Lut 2013, 16:47

Audi 80 tylko w cabrio <3. A tak serio to łatwiej będzie trafić mniej zajeżdżoną 80
karolove
Początkujący
 
Posty: 74
Prawo jazdy: 01 06 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane III RS
Silnik: 2000cm3 250KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Lut 2013, 22:55

Dzięki za odpowiedź czy ma ktoś może crash testy tej audiczki bo chce się jedynie zorientować czy lepiej wypadała od bmw
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991

15 Lut 2013, 09:47

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

napewno o wiele lepiej wypada aniżeli BMW :)
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Lut 2013, 12:20

Dzięki już nie mam wątpliwości wybieram audi czy może mi ktoś doradzić jak sprawdzić ten silnik diesla i w ogóle na co zwracać uwagę przy kupowaniu?
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991

15 Lut 2013, 14:51

Jeśli chodzi o nastoletnie Audi to najlepszym wyborem będzie 1.9 TDI - 90KM. To najprostsza konstrukcja oparta o pompę rozdzielaczową, wtryskiwacze i turbinę bez zmiennej geometrii.

Mój silnik pokonał już 270 tyś bez większych wpadek. W tym czasie wymieniałem 2 x przepływomierz, świece żarowe, filtry, płyny, pasek rozrządu... Zarówno turbo, pompa, wtryski działają od nowego bez zarzutu. Duża zaletą jest fakt, ze jak nawet coś się zepsuje to można to tanio naprawić (duża dostępność części, małe koszty robocizny).

W kwestii jak sprawdzić auto przed zakupem odsyłam na stronę autopewniaka. Temat fachowych oględzin to już dłuższa historia:-)

Życzę powodzenia w szukaniu niezajeżdżonego modelu!
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001

15 Lut 2013, 16:32

A co może kolega powiedzieć na temat silnika 110KM TDI?
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991

16 Lut 2013, 12:58

Silniki 1.9 TDI 110 KM to również bardzo udana konstrukcja. Podobnie jak wersja 90KM jest również zasilana pompą rotacyjną i dwustopniowymi wtryskiwaczami (w nowszych silnikach 1.9 TDI zastosowane pompowtryskiwacze, które z czasem wyparł common rail) .

Konstrukcja różni się zasadniczo od wersji 90KM dwoma elementami, które mogą podnieść koszty ewentualnych napraw:
1. Turbina ze zmienna geometrią (VTG) - zastosowano w niej dodatkowe łopatki, które pozwalają na zmianę kąta ustawienia kierownic powietrza w kanale dolotowym. Zaletą rozwiązania, jest zmniejszenie efektu turbodziury. Wadą jest to, że takie łopatki mogą się zapiekać (przy takiej turbinie warto systematycznie wykorzystywać pełną moc obrotów silnika, po to aby łopatki pracowały w pełnym zakresie). Orientacyjny koszt wymiany 1500 zł (na turbo po regeneracji nie nowe).

2. Koło dwumasowe - nieodpowiednio traktowane (gwałtowne ruszanie, szarpanie sprzęgłem itp.) przyśpiesza jego zużycie. Orientacyjny koszt wymiany 1500 zł.

Osobiście bardzo lubię ten silnik - super dynamika i niskie spalanie 5l/100km.
Jeśli uda Ci się wybrać auto ze sprawdzonym przebiegiem (a nie odpicowane ze skorygowanym o 200tyś licznikiem od handlarza, który sprowadził auto dla żony, teraz sprzedaje i zapewnia, że wszystko jest tip top!) będzie służyć przez wiele najbliższych lat. Jak znaleźć dobre auto i przeprowadzić samodzielnie fachowe oględziny można przeczytać w poradniku "Jak kupić dobre auto używane?" - znajdziesz w google. Odrobina wiedzy wystarczy, żeby nie dać się nabrać na bajki handlarzy sprowadzaczy...

Jeśli zdecydujesz się na silink 1.9 TDI pamiętaj:
1. Systemtyczna wymiana oleju i filtra powietrza przedłuża życie turbiny
2. Dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej (90 stopni na wskaźniku) spokojnie operuj pedałem gazu
3. Pamiętaj, żeby korzystać z pełnego zakresu obrotów od czasu do czasu (maksymalny ruch łopatek w turbo)
4. Staraj się nie gasić silnika po zakończeniu jazdy (bezwzględnie po długiej trasie autostradowej!). Daj chociaż 1-2 minuty na odsapnięcie i ochłodzenie turbo :D
5. Spokojnie ruszaj spod świateł, nie puszczaj gwałtownie sprzęgła - tłumik drgań skrętnych koła dwumasowego odwdzięczy ci się długą niezawodna pracą.

Użytkowałem Skodę Octavię I z tym silnikiem. Sprzedałem, gdy miała przebieg 270tyś w super kondycji! Nie zepsuło mi się ani turbo (przerdzewiała jedynie puszka), ani koło dwumasowe.
Jestem przekonany, że nowy właściciel przejeździ drugie tyle!
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001

16 Lut 2013, 13:11

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.:) a jeżeli chodzi o przebieg bo będę starać się kupić sedana z roku 93/94 to jakiego przebiegu się spodziewać?
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991

16 Lut 2013, 19:35

Jak zwracasz uwagę na bezpieczeństwo to żaden z nich, e36 jest jednym z najtragiczniej wypadających samochodów w teście Euro Ncap z kolei Audi 80 B3/B4 znajduje się na liście Folksam najbardziej niebezpiecznych aut ostatnich 20 lat(gdzie nie ma e36 więc pewnie jest jeszcze gorzej, w sumie nie dziwne patrząc na cieniutkie słupki).
Zależy też czego oczekujesz, samochodem lepszym jest BMW e36 bez dwóch zdań, znacznie lepiej się prowadzi, jest wygodniejsze i lepiej wyciszone, z drugiej strony prymitywne B4 ma te zalety, że nie rdzewieje i części są w każdym kiosku.
Ogólnie, szukaj czegoś innego.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2013, 21:15

To mnie kolega zmartwił tą wypowiedzią:( bo już się napaliłem na ta audi bo myślałem że taka bezpieczna i w ogóle :D no to więc mam 6 tys zł czy za tą kwotę kupię jakiś w miarę bezpieczny samochód?
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991

16 Lut 2013, 21:26

Musisz iść na masę :D wyniki testów zderzeniowych są porównywalne w obrębie 150kg, Audi 80 czy BMW e36 ważą tyle co maluchy typu Peugeot 207.
Podstawa bezpieczeństwa to brak korozji elementów nośnych no i oczywiście bezwypadkowa przeszłość .
Ludzie jeździli tymi samochodami, miewali wypadki tyle, że parę lat temu te auta mierzyły się z podobnymi im, dziś w dobie nowych materiałów i znacznie większej sztywność karoserii stoją z góry na przegranej pozycji.
Zresztą pisałem już o wypadku znajomych, jechali nowym Clio i wjechało w nie BMW e36, oni po dwóch tygodniach wyszli ze szpitala on nie żyje.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2013, 23:21

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Lut 2013, 00:49

Koledzy wybrałem jeszcze dwa samochody co myślicie o ich poziomie bezpieczeństwa?
Padło na Volvo S40 i Mitsubishi Carisma (wersja przed liftem) oba z silnikami diesla.
misiek4454
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 29 01 1991