Audi 80 B4 z końca produkcji czy Audi A4 B5 z początku prod?

18 Wrz 2012, 22:14

Witam.
Przymierzam się do zmiany autka, od 3 lat jestem dumnym posiadaczem audi 80 B4 2.0 + lpg ABT w sedanie a że rodzinka się powiększa planuje zakup kombi i tu mam dylemat:
1. kupić 80 B4 Avant i zostać przy sprawdzonej nie zawodnej ale dość słabej jednostce 2.0 ABT + lpg czy wybrać 1.9 TDI + ewentualny chipek
2. kupić A4 ale tu od razu stawiam na silnik 1.9 TDI 110km - dużo się naczytałem pozytywów na temat tego silnika, zrywny a zarazem ekonomiczny a przede wszystkim wytrzymały 8) , jedynie czego się obawiam to zawieszenie - niewiem czy wyrobie na te wahacze :cry:
Gdyby nie budżet (8tys) to targnąłbym sie na A4 ale z ok 2000roku :wink:
Poproszę o jakieś mądre wypowiedzi na temat obu autek :)
Pozdrawiam
Nie kłóć się z głupim. Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..
stempel87
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Elbląg

18 Wrz 2012, 22:20

Za 8000zł dobrej A4 w dieslu nie kupisz więc ja bym brał 80 w dieslu,za tą kase będzie w przyzwoitym stanie,do tego silnik 110KM plus chip na około 130KM i jeżdzisz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Wrz 2012, 09:14

Barol napisał(a):Za 8000zł dobrej A4 w dieslu nie kupisz więc ja bym brał 80 w dieslu,za tą kase będzie w przyzwoitym stanie,do tego silnik 110KM plus chip na około 130KM i jeżdzisz.


Popieram, tym bardziej, że w A4 raczej sobie przy zawieszeniu porobisz na starcie - jak będzie pukać z przodu to szukaj który z 8 wahaczy się kończy, wymienisz jeden za chwilę zacznie stukać kolejny i tak dalej - wiem z autopsji, posiedziałem sobie u kolegi przy tych wahaczach chwile :D Komplet zamienników dobrej jakości (np Febi - ok 40-50 tyś km) w granicach 1000-1200 zł oryginały ok 1800 w zależności jeszcze np od marży sklepu.
W 80 B4 masz prosty i bardzo trwały zawias, przede wszystkim nie aluminiowy jak w A4.
Ponadto za 8 tyś kupisz już 80 - tkę z AFN'em pod maską, zbliżoną bardzo wyposażeniem do A4 z początków produkcji. Szukaj, czekaj cierpliwie i dokładnie oglądaj, najlepiej jakbyś się orientował w te klocki bo łatwo kupić jakiegoś szrota, rynek jest tymi autami tak napchany że masz w czym wybrzydzać.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Wrz 2012, 21:20

Dziękować za podpowiedzi tak też myślałem że w tej cenie to większość A4 to padaki.
Zostaje więc zastanowienie się nad silniczkiem 1.9 TDI a 2.8 + lpg (słyszałem że ten silniczek zaraz po 2.0 ABT najlepiej znosi gaz, oczywiście sekw).
A możecie polecić jakieś inne autko, zależy mi na niezawodności, komforcie jazdy i dość niskim koszcie utrzymania.
pozdr
Nie kłóć się z głupim. Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..
stempel87
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Elbląg

19 Wrz 2012, 22:24

Auto typu kombi czy może być mniejsze?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Wrz 2012, 22:32

2.8 i niski koszt utrzymania? Ani stawka za OC ani zużycie paliwa niskie nie będą. Nie wiem jak 2.8 znosi gaz ale wiem, że moja 2.6 V6 gaz znosi bardzo dobrze. Wyposażona jest w sekwencję i nie ma z nią żadnych kaprysów. BTW - może to nie moja sprawa ale takie 2.8 spali zbliżone ilości gazu do mojego 2.6 czyli ~ 13-15 litrów i więcej w zależności od stylu jazdy więc jednak tańsze będzie 1.9 TDI lub najlepszą opcją jest 2.0 8V 115 KM które zadowoli się spokojnie 9 litrami LPG.

Spoza listy to Peugeot 406, jakaś Vectra B, Leganza, może Galant?
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku
    Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...

19 Wrz 2012, 22:36

W rodzinie była kiedyś A4 2.8 z gazem i dobrze sie jeżdziło a spalanie po mieście było własnie w granicach 13-15l lpg.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Wrz 2012, 21:11

stasiowski121 napisał(a):Spoza listy to Peugeot 406, jakaś Vectra B, Leganza, może Galant?

1. Peugeot'a trochę przeglądałem na allegro i wydaje mi się że do 8tyś ciężko by było znaleźć całkiem przyzwoity model
2. Vectra B całkiem ładna też jej się przyglądałem ale tu jest małe ALE, otóż po tym jak kiedyś mój ojciec miał kadetta a ja później calibre to przyrzekłem sobie że nigdy więcej nie kupię OPLA :no: ciągle coś się sypało od strony mechanicznej :bored: , z Opli oglądałem jeszcze Omege B, podoba mi się to auto i słyszałem że komfort jazdy jest WOW :roll:
3. Leganzy o ile kojarzę nie ma w kombi :? chyba że się mylę
4. Galant całkiem OK ale nie wiem nic na temat tego auta poza tym jak wygląda :D

PS do stasiowski121: A z tym niskim kosztem utrzymania to chodziło mi głównie o eksploatację, ceny części itp :yes:
pozdr
Nie kłóć się z głupim. Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..
stempel87
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Elbląg

20 Wrz 2012, 21:29

stempel87 napisał(a): Peugeot'a trochę przeglądałem na allegro i wydaje mi się że do 8tyś ciężko by było znaleźć całkiem przyzwoity model



Wręcz zupełnie odwrotnie, za 8 tyś spokojnie kupisz ładny egzemplarz sprzed liftu, w miarę dobrze wyposażony z lat 99-00. Samochód naprawdę godny polecenia i wdzięczny.

stempel87 napisał(a):PS do stasiowski121: A z tym niskim kosztem utrzymania to chodziło mi głównie o eksploatację, ceny części itp


Z doświadczenia Ci powiem - o ile części takie nawet podstawowe jak klocki czy tarcze czy nawet rozrząd wydawały mi się tanie dopóki jeździłem tylko VW/Audi o tyle teraz gdy obok 80 tki posiadam też właśnie Daewoo otworzyły mi się oczy że te części są ogólnie dostępne ale w stosunku do Daewoo nawet dwukrotnie droższe, patrz chociażby cenę rozrządu do Audi A4 1.8 125 KM a do Nubiry 2.0 16V.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Wrz 2012, 21:41

kiedyś czytałem na kilku forach o audi A4, Passacie B5 i właśnie Peugeocie 406 - wg forumowiczów 406-tka była najlepszym wyborem.
Orientujesz się w kosztach eksploatacji 406-tki?? tam chyba też jest wielowahaczowe zawieszenie :oops: co mnie niestety przeraża :/
Nie kłóć się z głupim. Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..
stempel87
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Elbląg

20 Wrz 2012, 23:17

Powiem tak w 406 jest zawieszenie wielowahaczowe i jest dosc skomplikowane a co do czesci to nie są one jakoś przesadnie drogie (tulejki wachacza tylniego bo one najczesciej ponoć ulegają zuzyciu kosztują od 25zl za sztuke w gore).
Dużym plusem 406 jest wygoda i silniki diesla (mowa o HDI).

A4 i Passata bym sobie darował bo większość tych egzemplarzy swoje lata świetności ma już dawno za sobą.

Za te pieniądze co masz dostaniesz coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Wrz 2012, 08:26

Tulejki wahacza i łączniki od ustawiania zbieżności - najczęstsze awarie tylnego zawiasu w 406, ceny - jak w poście kolegi wyżej.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Wrz 2012, 01:39

dziękować za podpowiedzi :D
a więc wg mnie w grę wchodzi Laguna, Audi 80 B4 Avant i Peugeot 406, będę musiał sobie poczytać jeszcze na forach o tych autkach a także jeszcze wbrew swoim zaprzeczeniom Omega B chodzi mi po głowie :roll: tylko że tam blachy na "-" :(
Koledzy jeżeli mogę Was jeszcze prosić o opinię które auto Wy byście wybrali i z jakimi silnikami (chodzi mi o poj. diesel czy benz+lpg)? :)
Nie kłóć się z głupim. Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..
stempel87
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Elbląg

22 Wrz 2012, 08:54

Jeśli miałbym brać diesla to 406 z 2.0 HDI a jeśli benzynowy silnik to 80-tke z 2.0 minimum albo 2.6 V6 którym jeżdżę obecnie obydwa wiadomo najlepiej na sekwencyjnym LPG.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Wrz 2012, 10:50

A może A6 C4?
Lepszy samochód niż 406 i B4 a wcale nie jest droższy w eksploatacji i też nie rdzewieje.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000