Audi A3 1.8T Dusi się , gaśnie , przerywa

21 Kwi 2016, 12:00

Witam. Kilka tygodni temu zobserwowałem ,że podczas jazdy ze stałą prędkościa auto czasem szarpnie,ale było to bardzo rzadko i nie zwracałem na to uwagi. Pare dni temu zaczęło dziać się coś więcej,auto coraz bardziej szarpało , wczoraj podczas jazdy prawie mi zgasło - musiałem zredukować do 3 , moc była okej ,samochód reagował na gaz jak zwykle ,zadnych problemow z mocą...
Dzisiaj odpaliłem normalnie,przejechałem 6km na myjke,umyłem go i wtedy musiałem odpalac kilka razy ponieważ poprostu gasł . Silnik sie dławi,dusi i przerywa podczas tego reakcja na wcisniety pedał gazu jest znikoma ,obroty nie chca sie zwiekszac. Zamieszczam filmik na dole :

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Co to moze byc ? Wiem,że nikt jasnowidzem nie jest ,ale wszelkie sugestie beda pomocne
PS. SILNIK BEZ LPG
Ostatnio edytowany przez Bartek4012, 21 Kwi 2016, 14:59, edytowano w sumie 1 raz
Bartek4012
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Brak

21 Kwi 2016, 14:58

Film był ustawiony na prywatny,juz to poprawilem...
Bartek4012
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Brak

22 Kwi 2016, 04:56

Kiedy wymieniałeś świece i przewody zapł.?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Kwi 2016, 07:08

Świec nigdy nie wymieniałem(są raczej dobre,auto odpala idealnie). Wczoraj auto było podłączone pod komputer , wyświetlił się komunikat o blędzie przepływomierza. Odłączyłem go ,ale auto wydaje się mniej dynamiczne,chyba postaram się przeczyscic ten stary , a jak to nie pomoże to zakupie nowy...
Bartek4012
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Brak

22 Kwi 2016, 20:02

Załóżmy,że układ zapłonowy jest ok,układ paliwowy też,więc zacznijmy od dolotu,o ile dobrze pamiętam są w nim zawory,jeśli one szwankują dochodzi za mało powietrza i kicha.Ten silnik znajduje się na liście najlepszych silników benzynowych .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Kwi 2016, 20:41

Autorze, zanim kupisz przepływomierz, ja bym sprawdził nieszczelności kolektora dolotowego z podciśnieniami itp..najlepiej zrobić logi dynamiczne i statyczne, wtedy wszystko wyjdzie, jak auto stoi i robisz odczyt błędów to nie zawsze to jest miarodajne, bo to że głowa boli nie oznacza nowotworu, jak ubywa płynu to nie znaczy że głowica do roboty...
Kupisz przepływomierz za 600 zł Boscha bo tylko taki się nadaje oryginał i może się okazać że to nic nie da..
Ale głowy nie daje i nic nie sugeruje.
Ja miałem podobny problem i sprzedawałem potem za grosze przepływ, bo to nie w nim tkwił problem a też taki błąd się wyświetlał :yes:

silnik u mnie 1,8T AGU
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Audi Design - nowe koncepcje i kreatywne idee przyszłości
    W przyszłości nie będzie istniał tylko jeden jedyny typ samochodu - formy mobilności będą różne. Dlatego projektanci Audi tworzą nowe koncepcje i kreatywne idee. Zasadniczo, kierują się wytyczną nowoczesnego sportowego ...

23 Kwi 2016, 09:51

Najdziwniejszy jest fakt ,ze teraz wszystko chodzi dobrze... Przejezdzalem sie kilka razy i wszystko smiga jak nalezy.....
Bartek4012
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Brak

24 Kwi 2016, 10:41

Witam. Dzisiaj ponownie w ramach testu przejechałem kilkanascie kilometrów. Auto chodzi idealnie ,żadnych problemow nie ma . Czy jesli bylaby jakas nieszczelnosc ,badz uszkodzony przeplywomierz to objawy wystepowaly by ciagle ?
Czy może to faktycznie wina tych swiec ?
PS. W ciaglu najblizszych dni chcialbym wystawic ten samochod na sprzedaz ( planowalem to juz od kilku miesiecy) i obawiam sie,ze nagle problem powroci... nie wiem co robic...
Bartek4012
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Brak

26 Kwi 2016, 23:53

Jeśli czasem taki objaw występuje to raczej nie jest nieszczelność, bo ona sama się nie zaklei :)
Może przepustnica? Może pompa paliwa? przepływomierz, to zależy, może warto pożyczyć inny i potestować?
A auto chcesz sprzedać z uwagi na tę niby wadę? Chyba nie ma sensu, bo jak znajdziesz kogoś ogarniętego to doprowadzi auto na tip-top do zdrowia :wink:

No i ze sprzedażą to zależy, jak ktoś się przejedzie i zacznie auto świrować to może mieć wątpliwości, powinno cały czas chodzić płynnie, silnik pracować równo itd..
Nie ma w okolicy kogoś kto jest wstanie zająć się 1,8T ?

Najlepiej zrobić logi dynamiczne i statyczne i na forach tematycznych A3 albo Golfa są specjaliście od 1,8T i po wstawieniu zawartości zweryfikują czy zdrowa jednostka i co tam się dzieje, tak to ciężko coś na odległość.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Kwi 2016, 16:33

Nie nie , decyzje o sprzedaży samochodu podjąłem już dużo wcześniej,chce zmienić auto na coś większego w sedanie... Z tego co mi wiadomo,poprzedni właściciel czyścił przepustnice około półtora roku temu ,czego powodem były obroty rzędu 1000-1100 na jałowym(które nadal się utrzymują ,ale może to być skutek jakiejś ingerencji w mapy silnika , bo samochód jak na 150koni wydaje sie duzo mocniejszy i bardziej dynamiczny...Porównywałem to z innymi 1.8T i moja wypada dużo lepiej - w każdym bądź razie nie w tym tkwi problem...)
Z chęcia potestowałbym inny przepływomierz , ale teraz wszystko działa po prostu dobrze , wczoraj przejechałem około 50kilometrów ,silnik nie miał nawet najmniejszego "zająknięcia"... Sam już nie wiem co mogło mu wtedy dolegać...
Bartek4012
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Brak

27 Kwi 2016, 17:42

miałem tak to był silnik krokowy
passatkmie
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 04 2016
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: volkswagen passat b5
Silnik: 1,6 101 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998