Audi A3 1.9TDi 90KM brak mocy i nie jedzie

05 Lis 2013, 02:11

Witam wszystkich z góry sorrki jak nie umieściłem temat w danym dziale ale nie mam pojęcia gdzie go umieścić mianowicie posiadam Audi A3 96r. 1,9TDI 90(AGR, bez turbiny ze zmienną geometrią i bez dwumasu). Problem tkwi w tym że auto nie ma mocy jakiej powinien mieć .... do 100km/h jakoś się kula powyżej to tragedia .... i nie mam pojęcia co to może być.... . I druga przyczyna jaka tkwi to jest skrzynia .... auto na 5biegu przy 140km/h ma 4,1 tyś/obrt. i dalsze rozpędzanie autem jest nie możliwe.

Z góry dzięki za wszelkie pomocne informacje :)

Pozdrawiam...
damo8
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Audi

17 Gru 2013, 03:34

damo8 napisał(a):Witam wszystkich z góry sorrki jak nie umieściłem temat w danym dziale ale nie mam pojęcia gdzie go umieścić mianowicie posiadam Audi A3 96r. 1,9TDI 90(AGR, bez turbiny ze zmienną geometrią i bez dwumasu). Problem tkwi w tym że auto nie ma mocy jakiej powinien mieć .... do 100km/h jakoś się kula powyżej to tragedia .... i nie mam pojęcia co to może być.... . I druga przyczyna jaka tkwi to jest skrzynia .... auto na 5biegu przy 140km/h ma 4,1 tyś/obrt. i dalsze rozpędzanie autem jest nie możliwe.

Z góry dzięki za wszelkie pomocne informacje :)

Pozdrawiam...


Albo ślizga się sprzęgło - co byłoby wyjaśnieniem obu tych zachowań... Albo masz takie krótkie przełożenia... A są wszystkie biegi 12345??? Może jedziesz na 3 wtedy??? Przełożenia się nie skracają przy jakiejkolwiek awarii. Nie ma takiej opcji... Albo sprzęgło albo uznajemy, że skrzynia jest niesamowicie dziwna i szukamy przyczyn pierwszej usterki w silniku, a w takiej sytuacji polecam odczytać błędy i wrócić na forum. Czekam na info :yes:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

03 Lip 2014, 12:34

Witam wszystkich.

Przeczytałem milion tematów na forach i mój problem można podczepić pod dużo rzeczy. Dlatego bym chciał opowiedzieć swój i dostać odpowiedź konkretnie na moje pytanie :) .

Chodzi o brak mocy. Chciałbym wiedzieć co to może być? Jak myślicie? Już opisuje wszystkie swoje spostrzeżenia dotyczące usterki. Oto one ;)

Auto powoli się rozpędza. 1, 2, 3 pedał wciśnięty w podłogę obroty rosną, a auto muli. Czasami ładnie się rozpędzi. Jak już jest rozpędzony to nawet ma moc. Czasami czuć, że ma moc i chce iść do przodu ale zawiśnie przy 120 km. Ma moc, nie ma mocy. Ostatnio go rozpędziłem do 140 km. Więcej nie pójdzie. To i tak szok bo dochodził do 120 km i dalej nie chciał. No mówię tak jakby czasami coś mu się odłączyło. Jest dzień, że jest mułem, a czasami idzie leciutko.

Filtry powymieniane, przepływomierz wymieniany rok temu bo pokazywało błąd.

Teraz został podłączony pod kompa i pokazuję błąd (nie wiem jaki numer). Mechanik mówi, że to błąd turbiny albo zaworka n75. Czyli mam rozumieć,że ten błąd tyczy się tego i tego? Jeżeli to zaworek to nie pokaże tylko błędu zaworku?
RAFIKI89
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: AUDI A3
Silnik: 1.9 TDI
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2014, 09:37

Zacznijmy od podstaw - co to za błąd? Bez tego możemy pisać sobie w nieskończoność...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2014, 10:50

sterownik zapisal blad- za wysokie cisnienie doladowania. sterownik przechodzi w tryb awaryjny. N75 zostaje na maks wysterowany zeby cisnienie nie rozwalilo przewodow. dlatego auto muli. maks predkosc w trybie awaryjnym to 120km/h. do sprawdzenia na pewno grucha dmuchawki, oraz sam zoworek turbiny, lubi skorodować i sie przyciąć.

teraz skrzynia. musisz sprawdzic jaka skrzynia powinna siedziec u Ciebie seryjnie, a jaka jest w rzeciwistosci. szukaj na necie pod haslem "oznaczenia skrzyn biegow grupa VAG".druga opcja to kodowanie samego licznika.
Waqa
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 21 06 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Bora i Golf 4
Silnik: AJM, AKQ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lip 2014, 08:59

Dzięki za odpowiedź. Wezmę się najpierw za zaworek. czy ten jest odpowiedni?

[link do Intercars wygasł]
RAFIKI89
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: AUDI A3
Silnik: 1.9 TDI
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000