Witam.
Napisz proszę jak rozwiazałas problem ,tez mam taki silnik 2,0 i zaczeły sie problemy z dymieniem ,podejrzewam turbine (olej w przewodach interculera ).Duzym łukiem omijam psełdo mechanikow i zazwyczaj naprawiam samodzielnie oczywiscie w zakresie możliwosci. Ciekawi mnie jednak wszystko co dotyczy naprawy tego silnika stad moje zapytanie co było powodem nieszczelności i czy turbina sprawdza sie dobrze.
PhantomASA1 napisał(a):Panterek,dokonałaś dość niefortunnego wyboru,AUDI A 3 tak,ale nie z tym silnikiem i nie z tego rocznika.Masz 170 konny silnik?! Na początku czyli w roku wejścia do oferty tego AUDI borykał się z problemami pękających głowic,usterki kół dwu masowych,problemy z turbosprężarką oraz z elektroniką sterującą pracą silnika.Pocenie się przewodów nie świadczy o niczym złym,natomiast jeśli mechanik dostrzegł wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworowej,to znak,ze raczej przy silniku było już grzebane(być może głowica) i najprawdopodobniej uszczelka założona stara,wtedy raczej będzie ciekło.Musisz pierwsze autko podpiąć pod kompa a potem sprawdzić stan kondycji turbiny,jej szczelność oraz działanie łopatek o zmiennej geometrii(szarpanie).Gdzie zasysa lewe powietrze?!Jeśli tak jest w istocie,to gdzie?!Układ dolotowy.Przyczyna szarpania również mogą być problemy z elektronicznym układem sterującym pracą silnika.Jeśli masz silnik 140 konny,który został zastosowany od 2004 roku,to wyeliminowano niedomagania przez pierwsze lata produkcji,on jest dobry,polecany.
PhantomASA1 napisał(a):Panterek,dokonałaś dość niefortunnego wyboru,AUDI A 3 tak,ale nie z tym silnikiem i nie z tego rocznika.Masz 170 konny silnik?! Na początku czyli w roku wejścia do oferty tego AUDI borykał się z problemami pękających głowic,usterki kół dwu masowych,problemy z turbosprężarką oraz z elektroniką sterującą pracą silnika.Pocenie się przewodów nie świadczy o niczym złym,natomiast jeśli mechanik dostrzegł wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworowej,to znak,ze raczej przy silniku było już grzebane(być może głowica) i najprawdopodobniej uszczelka założona stara,wtedy raczej będzie ciekło.Musisz pierwsze autko podpiąć pod kompa a potem sprawdzić stan kondycji turbiny,jej szczelność oraz działanie łopatek o zmiennej geometrii(szarpanie).Gdzie zasysa lewe powietrze?!Jeśli tak jest w istocie,to gdzie?!Układ dolotowy.Przyczyna szarpania również mogą być problemy z elektronicznym układem sterującym pracą silnika.Jeśli masz silnik 140 konny,który został zastosowany od 2004 roku,to wyeliminowano niedomagania przez pierwsze lata produkcji,on jest dobry,polecany.
Jestem od roku niby szczęsliwym posiadaczem audi a3 silnik 2,0 140 KM rok 2003 ,ostatnio zaczeły się schody . Silnik, zdaza sie na wolnych obrotach szarpie jakby jeden tłok nie palił (metaliczne tykanie)ktore po czasie ustaje i zdarza sie raz na jakis czas na biegu jałowym,dymienie białym dymem widoczne zwłaszcza przy ruszaniu na pierwszych biegach plus slady oleju na sciankach przewodów do interculera to pewnie rozszczelnienie turbiny . ,no jeszcze znikający płyn chłodzący ,i brak oznak uszkodzenia uszczelki to kolejni problem ,raz na 1000 km dolewam setke plynu ,w zbioarniczku czysto bez pecherzykow ,korek oleju tez czysty . To chyba wszystko moc auta i dynamika jazdy w normie . Proszę o sugestie mile widziane opisy z wlasnego przykladu . Czytanie gdybania i stereotypow jaki to nie udany silnik juz nie chce mi sie sluchac auto ma 10 lat ponad 200 tys przebiegu i nie mam zbyt duzych wymagań . Jak mozesz pomoc prosze i bede wdzieczny za informacje .Mam zamiar wymatowac turbine dac do regeneracji , chcialbym miec pewnosc ze bedzie to praca nie na darmo i usune przyczyne dymienia