Audi A3 8L do 12.5 tyś. parę pytań (silnik etc.)

18 Lip 2015, 14:55

Witajcie. Jestem nowy na forum, no i przymierzam się do zakupu Audi A3 8L. Na wstępie moi drodzy mam parę pytań :

1. Czy wersja 3-drzwiowa różni się czymś od 5-drzwiowej, oczywiście poza jedną parą drzwi mniej?

2. Na co powinienem zwracać szczególną uwagę przy zakupie tego auta i czy aukcje, gdzie widnieje A3 z 2001 roku z magicznym przebiegiem 190 tyś km , do tego w dieslu, od razu odrzucać ?

3. No i największa moja zagwozdka... Tak, wiem, że było to wałkowane wiele razy, ale mimo to prosiłbym o odpowiedzi. 1.8 T czy 1.9 TDI ? Jeśli chodzi o trasy...Hmm...Powiem tak, na chwilę obecną jeździłbym raczej sporadycznie. Tyle co do centrum, ewentualnie jakieś drobne przejażdżki od czasu do czasu. Dopiero za rok będą dłuższe trasy, jeśli się dostanę na studia (daj Bóg, bym się dostał), z Rybnika do Katowic i z powrotem, a więc spokojnie jakieś 100 km z hakiem w jeden dzień i tak przez 4 dni w tygodniu.

Prosiłbym o konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie.
Mercenary
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 15:15

1) Masz o jedną parę drzwi więcej? :D
2) To zależy, bo np jak auto jest od 1 właściciela już kilka ładnych lat to warto wziąć pod uwagę. (unikać możesz tylko aut sprowadzonych które mają magiczne 200k przebiegu i są odpicowane pod sprzedaż)
3) Lepiej wziąć 1.8T i dorzucić LPG albo z LPG kupić.
Masz wtedy auto ekonomiczne i z dobrymi osiągami.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 15:17

Czyli jednak odradzałbyś diesla ? A 1.8 T bez gazu ile potrafi spalić przy normalnej jeździe?
Mercenary
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 17:26

Mercenary napisał(a):Czyli jednak odradzałbyś diesla ? A 1.8 T bez gazu ile potrafi spalić przy normalnej jeździe?


Diesel będzie miał większy przebieg, co oznacza, że bardziej zużyte będzie zawieszenie, wnętrze itp. Poza tym benzyna ma lepsze osiągi, a przejazd 100km na LPG będzie kosztował jakieś 20zł. Oczywiście 1.8T polubili kierowcy, którzy potrafią 'depnąć', ale i tak będzie łatwiej o zadbany egzemplarz niż TDI. Myślę, że 1.8T spali jakieś 10l benzyny w cyklu mieszanym.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Lip 2015, 17:36

1.9 TDI mimo wszystko zachwalana jednostka, więc tym bardziej mam zagwozdkę. Tzn. Wasze argumenty są jak najbardziej mocne, ale ch...a, mimo to mnie ciągnie do tego diesla. Tylko, jak sami mówicie, większe ryzyko :/.
Mercenary
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 17:40

W ostateczności można wziąć pod uwagę 90konną wersję diesela, ale też trzeba uważać.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 17:44

Tzn. akurat rozważałem wersję 130-konną. Poza tym jak tak oglądam na ogłoszeniach, w promieniu do 150 km od mojego miejsca zamieszkania, to ciężko znaleźć jakiś ciekawy egzemplarz 1.8 T. Większość raczej wygląda na zajeżdżone, po jakichś wizualnych tuningach dla młodych i gniewnych.
Mercenary
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 19:25

Ja bym szukał A3 z nieuturbionym 1.8 :)
Co do 1.9 TDI to faktycznie, przebiegi rzeczywiste będą grubo ponad 200 tyś., ale jeśli trafisz na zadbany egzemplarz, to pojeździsz drugie tyle... Szczególnie przy motorze 90-konnym.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lip 2015, 19:38

Dzięki Panowie za odpowiedzi. No to jest właśnie ten dylemat - czy szukać np. 1.9 TDI 130 kucy, ale kosztem wydatków na osprzęt itp. , bo jak się wyrwie naminowany egzemplarz, to będzie kaplica, czy może 1.8 turbo, ale za to kosztem spalania i horrendalnych wydatków na paliwo :D.
Mercenary
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 19:39

Co za problem wrzucić LPG do 1.8T i nie wydawać na paliwo ciesząc się fajnym, mocnym silnikiem?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Lip 2015, 21:01

A co sądzicie Panowie o tych egzemplarzach ?

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
Mercenary
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

19 Lip 2015, 09:55

1. dostał najprawdopodobniej w przód - nieoryginalne lampy (chyba, że to fanaberia właściciela)
2. można zerknąć, bo po zdjęciach niewiele widać
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010