Audi A3 8L - ile warto wydać? Na co zwrócić uwagę?

08 Sie 2016, 07:28

Witam. Mam kilka pytań odnośnie Audi A3 8L 2000-2003, benzyna. Rozbieżność cen jest spora, a niektóre kwoty (powyżej 13 tys) są delikatnie śmieszne. Przynajmniej tak mi się wydaje. W związku z tym chciałbym zapytać jaką maksymalnie kwotę warto przeznaczyć na powyższe auto? O ile droższa powinna być wersja 5-drzwiowa w stosunku do 3-drzwiowej? Moje wymogi to klimatyzacja, podstawowa elektryka, silnik dowolny benzynowy, kolor jakikolwiek oprócz srebrnego. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tego auta? Chciałbym być możliwie najlepiej przygotowany a wiadomo, że o bubla nie trudno. Alternatywą dla Audi jest jego bardziej stonowany kuzyn Golf IV.

Zakładałem wcześniej, że na Audi mogę wydać 11 tys, a na VW 10 tys zł. Nie będzie to przepłacenie? Oczywiście mówimy o aucie w naprawdę dobrym stanie.

Czy sprowadzenie na własną rękę takiego auta z Niemiec opłaci się, czy nie warto?
mrkojiro
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 09 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sie 2016, 08:11

Nie przepłacisz, bo wszystko zależy od rocznika. Bierz silniki 1,8 i 2,0 pod uwagę, bo reszta nie jest tyle warta po prostu.

W Niemczech ładne samochody są droższe niż u nas.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 08:18

Mialem A3 8L ale diesla:
- korozja dolnych rantow drzwi (pod listwami sie zbiera woda i tam sobie stoi)
- korozja tylnej klapy przy tablicy rejestracyjnej
- awarie silniczka tylnej wycieraczki (nowy boscha od golfa okolo 200 zl i swiety spokoj)
- swiecaca kontrolka ABS/ESP - bezpieczniki na akumulatorze / przetarty kabel idacy od/do alternatora
- bicie przednich tarcz - luzy w przekladni, toczenie nie pomagalo - problem wracal
- zapieczone tylne zaciski - mozna zamontowac sprezyne odbijajaca zacisk recznego (np w skodzie czy golfie taka byla, w necie sa watki)
- wypalone piksele w wyswietlaczu na liczniku - koszt naprawy 350 zl nowy wyswietlacz

generalnie szukaj wersji po lifcie - po 2001 roku najlepiej (uwazaj na przedlifty zmodzone na polifty - wymienione najczesciej lampy) - maja mniej awaryjne liczniki i ogolnie poprawiono wiele mankamentow, zobacz na forum A3 czy ktos nie ma takiej do sprzedania - z benzyn szukaj 1.6 jak ci nie zalezy na dynamice albo 1.8 wolnossace - jak masz zapas kasy "na zas" to wersje z turbo gdyz tam sa czasem awarie turbo i osprzetu
borikami
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

08 Sie 2016, 09:21

Wg mnie jeśli nie zależy ci aby to było koniecznie Audi, to poszukam sobie jakiegoś fajnego golfa. Mozna śmiało znaleźć fajna wersje taniej niz a3 i w nim przynajmniej drzwi i dach nie rdzewieją
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sie 2016, 10:03

Cenne uwagi, bardzo dziękuję. Myślałem, że A3 jest lepiej zabezpieczone antykorozyjnie. Golf mniej mi się podoba, ale jak trafi się fajna sztuka to nie wykluczam. Co do silników to słyszałem że nawet 1.6 102KM ma wystarczającą dynamikę do tej budy. Jeśli chodzi o rocznik to postaram się 2002-2003 znaleźć, wiadomo, choć łatwo nie będzie. Wersja koniecznie po lifcie. Na pewno ominę 1.4 Golfa no bo aż tak wszystko jedno to mi nie jest ;)

Zastanawiam się też na wersją turbo, bo nie pali dużo więcej, a jednak kusi i jeśli trafi się 1.8T w bdb stanie to nie będę się zastanawiał. Tyle, że nie wykluczam założenia LPG. To prawda, że każdy z silników w audi dobrze znosi gaz?
mrkojiro
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 09 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sie 2016, 10:58

Ale ta korozja nie wystepuje wszedzie - czesc osob juz to zabezpieczylo, dodatkowo nie jest to na elementach konstrukcyjnych jak np w Mazdzie ktora mam (nie moj ezgemplarz ale ten model ma takie problemy)

Dodatkowo bryla A3 jest zdecydowanie ladniejsza niz Golfa ktory wyglada jak ciosany mlotkiem :ok: A3 bez wiejskich dodatkow tylko w takim wydaniu w jakim fabryka go wydala pomimo lat nadal wyglada swiezo, dodatkowo porownaj sobie srodek golfa vs audi (tutaj wersje ambiente w gore) - niebo a ziemia

Czesci zamiennie - czy to z gofla, czy ze skody (mowa tutaj np o czujnikach temperatury - takie rzeczy sie kupuje w ASO gdyz zamienniki wskazuja bledne odczyty) sa w dobrych cenach
borikami
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Kierowanie z tylnego siedzenia - backseat driver
    Niechciane komentarze i wskazówki czy ostentacyjne wzdychanie z niezadowolenia – to typowe zachowania osoby, którą po angielsku nazywa się "backseat driver", co oznacza kierującego z tylnego siedzenia. ...

08 Sie 2016, 17:37

borikami napisał(a):Zastanawiam się też na wersją turbo, bo nie pali dużo więcej, a jednak kusi i jeśli trafi się 1.8T w bdb stanie to nie będę się zastanawiał. Tyle, że nie wykluczam założenia LPG. To prawda, że każdy z silników w audi dobrze znosi gaz?


A3 z 1.8T warto, bo to udany silnik, a konkurencja z tamtych lat niekoniecznie może się takim pochwalić. Benzyniaki VW z tamtych lat bardzo dobrze współpracują z LPG, oczywiście jeśli jest to w miarę dobrze dobrana instalacja. Problem będzie ze znalezieniem niezajechanego egzemplarza w miarę dobrym stanie.

Alternatywnie polecę Seata Toledo II, technicznie to to samo, niestety tam była tylko wolnossąca wersja 1.8 20V.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Sie 2016, 19:12

W Toledo też było 1.8t , ale wyszło ich bardzo mało.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

09 Sie 2016, 07:49

dokładnie i to tylko w wersji 180KM wychodziły
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010