Audi A3 8l S3 Hatchback

30 Gru 2017, 19:33

Siema, Jakies opinie o tym samochodzie? Ktoś kto miał styczność z tym samochodem może wie jak sprawuje się silnik 1.8 Turbo 180KM i 1.8 Turbo 210KM. Jak te silniki znoszą gaz? Jak z eksploatacją tego auta?
Z góry dzięki.
Szybki329
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 19 10 2015
Auto: Bmw 316i Compact
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

30 Gru 2017, 21:58

180km to nie s3
tak jak każde 1.8t
powodzenia w szukaniu egzemplarza nie będącego ruiną
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Gru 2017, 22:42

Musisz sprawdzić stan turbiny no i S3 skąd przyjechało i w jakim stanie, połowa ze Szwajcarii to rozbitki.

1,8T 180 to zwykłe A3 ale fajna wersja bo ma mocniejsze graty pod maską niż np podstawowe 150 koni.
W przypadku podnoszenia mocy na pewno będzie korzystniej.

Jakie lata wchodzą w gre?
Turbo jest na wastegate czyli taki zawor ze sztangą i cięgnem więc lekka turbodziura będzie, jak dolot szczelny i całość zdrowa wtryski, świeczki ok to fajnie będzie chodzić.

LPG w porządku, ale na pewno nie najtańsza instalacja, chociaż po latach to te lpg, różnie bywa, często ludzie narzekają.
Więc lpg możliwe ale trzeba być ostrożnym bo potem z silnikiem różne cyrki się dzieją.

Natomiast 1,8T 210 to mocniejsza odmiana, po sofcie 250 koni, tutaj już auto bardziej sportowe, inny rozstaw osi, zawias i były wersje 4x4 dołączane na haldexie.
Z tym że S3 210 i 225 też to wersje 3 drzwiowe, także co kto woli.
A3 1,8T 180 do 99 też 3 drzwi potem 5 cio drzwiowe
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2017, 11:07

Pionek głównym problemem aut z ch nie jest wypadek tylko wszędobylska szpachla. Aut po grożnych dzwonach jest mało chyba że były sprowadzone jako prawie nowe. W ch jakość napraw nawet drobnych woła o pomstę do nieba bo jak coś można pdrównać szpachlą to klepania nie będzie. Do tego nie wspomnę lakierowaniu "pyndzlem". :D No i na kiepski stan blacharski samochodzików z ch nakłada się brak kultury serwisowej gdzie aż dziw bierze że chodzi o Szwajcarie a nie np. Mozambik :)
Co do wastegatu w s3 to nie miałeś na myśli actuatora? I czemu twierdzisz że coś opóźnia?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Gru 2017, 17:06

Tak, actuator i wastegate też, tzn jest klapka i cięgno, jak się pod ciśnieniem cięgno rusza to klapka się otwiera.
Nim to wszystko ruszy to turbo śpi, ale zawsze można podpompować po sofcie trochę niższe okolice obrotów. Jechałem TT 180 konnym bo szukam dla siebie i do 2600 auto spało, dlatego uważam że spore lagi w turbo, tzn opóźnienie we wstawaniu tak bym to ujął.
Nowsze konstrukcje turbo zapewne lepiej sobie na dole radzą.
A co do Ch krajów i aut typu S3 to zgadzam się, często nawet blacha to jedno a stan silnika to drugie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2017, 17:43

Pionek aktuator i wg są to różne urządzenia ale odpowiadające za to samo. Aktutor jest stosowany w seryjnych autach a wg w tuningowych gdzie ilość spalin do przetoczenia jest x5 :D
Co do opóźnień wstawania tturbo to mogą one wynikać z wielu powodów ale chyba aktuator do nich nie należy bo jego praca polega na zmniejszeniu ciśnienia w dolocie więc zaczyna działać nie kiedy turbina wstaje ale już jest na szczycie swojego dmuchania. Zresztą modzenie aktuatorków polega na max opóźnianiu ich działani żeby zwiększyć ciśninie doładowania. Twoje odczucia opóźnień to mógł być badziewny stroiciel albo jego brak lub coś technicznego np.problem z turbiną.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Gru 2017, 18:31

Wastegate to jest klapka w turbinie która się uchyla jak cięgno od actuatora pod ciśnieniem się porusza, a to z kolei jest połączone z N75 zgadza się? :)
każde 1,8T to ma nawet 150 konny Golf IV.
Wg Ciebie 1,8T ma szybciej wstawać? nie sądze każde wstaje trochę przed 3 tys, tzn mówie o turbo.
Tam nie ma zmiennej geometrii i dlatego jest spory muł czy też turbodziura.
Mówie o serii.

Jak się chce nieco poprawić wstawanie turbo można śrubami kontrującymi trochę naprężyć gruszkę - sprężynę ale trzeba wiedzieć co się robi albo pod ciśnienem sprawdzić.

1,8T ma mocny środek ale na dole śpi, co innego TSI ale to już inna bajka i inny silnik.
Dlatego o tym pisałem, że tam dołu specjalnie nie ma.
Masz 1800 obrotów, drugi bieg, naciskasz but do podłogi nim się turbo rozkręci i ten zawór ruszy to się robi 2700 obrotów i tyle :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Sty 2018, 13:21

W starszych autach low pressure turbo jest chyba tylko w Volvo i Saabie. Są jeszcze kompresory w Mercedesach i to wszystko co miało maksymalny moment z dołu (piszę oczywiście o popularnych autach).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Sty 2018, 20:44

Pionek masz rację bo pewnie Ty mówisz przypadku zminnej geometrii łopatek turbiny. Nie znam dokładnie tematu bo takim wynalazkiem się nie bawiłem ale wtedy aktuator jest powiązany z łopatkami które odpowiadają za wstawanie t. Natomiast w zwykłej turbinie sądzę że będzie po mojemu :D

Ogólnie co do wstawania 1,8t to się nie wypowiem ale mistrzem charakterystyki zabawowej nie jest... tsi widać że to inna epoka pod tym względem :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe