Audi A3 8p 2.0 tdi cr niskie ciśnienie oleju

28 Lip 2017, 11:44

Witam
Kilka miesięcy temu zakupiłem Audi A3 8p 2.0 tdi CR kod silnika cffb. Auto miało zerwany pasek rozrządu. Po naprawie autem zrobiłem 3 tys km i zaczęło coś szurać okazało się że uszkodziła się turbosprężarka. Oddałem ją do regeneracji ukrecil się w niej wirnik. Na wałki nie było ani śladu przytarcia wałka ani przegrzania. Założyłem zregenerowana kolejne 3 tys km i znowu uszkodzona turbosprężarka i po raz kolejny ukrecony wirnik i żadnych śladów zatarcia ani przegrzania. Turbo po reklamacji założyłem i kazali mi sprawdzić koniecznie ciśnienie oleju okazuje się że na zimnym ma 2 bary jak się nagrzeje 1,3 bara a na 2000 tyś obrotów 1,8 bara. Wymieniłem pompe ale ciśnienie się nie poprawiło. Miał ktoś podobny problem, albo wie gdzie jeszcze trzeba by zajżeć
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

28 Lip 2017, 13:45

Dla tego silnika powinno być na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach min. 0,8 bar, a przy 2000obr/min. około 2 bar.

Sprawdź jakie będziesz miał przy np. 2,5tyś./obr. lub przy 3tyś./obr.

Z tego co wiem pompy oleju w tych silnikach były wadliwe i te wady poprawione zostały po październiku 2009 roku. Z którego roku masz pompę? Sprawdzałeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 14:10

Auto mam z 2011 roku a założyłem nowa pompe febiego ale ciśnienie jak na starej
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

28 Lip 2017, 14:45

Pompa może być ok ale ma problem z zaciąganiem oleju. Smok w misce olejowej miałeś czyszczony? Może tam sitko nie jest całkowicie drożne.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 14:52

Teraz jak zmieniałem pompe smok został wyczyszczony cały wymyty zmywaczem wydmuchany szukam już przyczyny ale zaczyna brakować mi pomysłów
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

28 Lip 2017, 15:45

Na jakim oleju jeździsz?
Stan jego jest w normie?

Przyczyną niższego ciśnienia może być niski stan oleju, filtr oleju (nie wydajny), zawór przelewowy odpowiadający za regulację ciśnienia, zużyte panewki na wale korbowym.

Jaecki94 napisał(a):szukam już przyczyny ale zaczyna brakować mi pomysłów
Bo ciśnienie u Ciebie może być w normie i nic nie zmienisz w tej kwestii.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris Hybrid-R - sportowa hybryda
    Toyota Yaris Hybrid-R, która w wersji koncepcyjnej zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, łączy zaawansowaną technologię pochodzącą z seryjnego Yarisa Hybrid, z wyczynowymi rozwiązaniami znanymi ...

28 Lip 2017, 21:24

Olej mam zalany motul 5w30 norma 504 507,filtr oleju Man tak mnie dziś naszła myśl czy powodem uszadzania turbiny nie jest filtr dpf który bardzo często się wypala
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

29 Lip 2017, 19:22

Koledzy nie miał nikt z was takiego przypadku albo nie wiecie gdzie może leżeć przyczyna bo już nie wiem co sprawdzać bądź co robić z tym samochodem
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

29 Lip 2017, 19:28

Masz klapki w dolocie?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Lip 2017, 08:11

Nie mam klapek w dolocie
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

30 Lip 2017, 17:45

Ale zaraz,VW to tych silnikow zaleca olej 5W40
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Lip 2017, 17:51

Przypomnam jeszcze raz,w moim benzyniaku ze wsiaznikiem zegarowym po przejsciu z oleju OW40 na 10W60 cisnienie oleju podczas strasznych upalow we Wloszech wzroslo o 200% :!: Skoro VW zaleca oleje 5W40,taki olej stworzy wyzsze cisnienie.Byc moze niewlasciwie dobrany olej jest przyczyna twoich problemow,ezkodzi silnikowi i turbosprezarce,ktora siada przez zbyt niskie cisnienie oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Lip 2017, 19:44

Czytałem właśnie i niby do tego silnika wszyscy leja 5W30 i jest dobrze dlatego nie wiem już co robić i gdzie szukać
Jaecki94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Audi A3 8p
Silnik: 2.0 TDI 140 KM CR
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

30 Lip 2017, 19:49

Zmien olej na 5W40,od tego zacznij,niech inni sobie leja 5W30,ty trzymaj sie zalecen fabryki,wybieraj olej o jak najwiekszym wskazniku lepkosci.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)