Audi A3 8P 2007/2008r.2.0 TDI 170KM Quattro - Opinie

20 Mar 2022, 11:59

Witam.Panie i Panowie zamierzam kupić Audi A38P z 2007 roku.
Przebieg auta 210.000 tys.km.Przebieg zweryfikowany ...

Silnik 2.0 TDI wersja 170 konna do tego napęd quattro ....

I tutaj moje pytanie czy wyżej wymieniona jednostka jest problemantyczna,ma jakieś poważne bolączki ?Czy jest to raczej silnik bezawaryjny ?

Z góry bardzo dziekuję za wszelkie konstruktywne odpowiedzi :)

Pozdrawiam.
ESKA
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Mar 2022, 12:09

Jak licznik ruszany to problemy mogą być ale jak real to z praktyki wiem ze te silniki ponad 300 tys kręcą bez większych problemów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Mar 2022, 12:18

Sprawdzałem po numerze VIN to ostatni serwis w ASO był w połowie 2019r.I przebieg 179.000 ... Więc przebieg raczej ok :P A powiedz mi pchał byś się w DSG czy lepiej manual ?
ESKA
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Mar 2022, 12:42

Kao napisał(a):licznik ruszany to problemy mogą być ale jak real to z praktyki wiem ze te silniki ponad 300 tys kręcą bez większych problemów

Pamiętaj że patrzysz swoim wzrokiem a właściwie swoimi rękami "umiejętnościami" :D

Ja przeliczam na ilość wykonanych czynności i ilość $$$.

I tak będzie wszystko zależeć co kto robił wcześniej bo może być serwisów/napraw przy 200-250k.km. za 10k co nie jest niczym szczególnym a może być za 25k co zresztą ostatnio miałem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2022, 13:08

szybki napisał(a):Pamiętaj że patrzysz swoim wzrokiem a właściwie swoimi rękami "umiejętnościami"
ale ja nigdy nie miałem 2.0 tdi.... Tutaj u mnie to jest temat jak w pl 1.9 tdi, 70% vag z dieslem to 2.0 tdi 20% 2.5 tdi a tylko 10 to 1.9 tdi. W pl też byłem przekonany ze to syfy jak ale tutaj jednak mój pogląd się zmienił bo mam stałych klientów którym serwisuje te auta i serio to jeździ i nic się z tym wielkiego nie dzieje, nigdy się nie spotkałem z problemami które są przedstawione w pl. Tylko wśród moich znajomych jest 3 os którzy posiadają te silniki od ok 10 lat i jakiś 150 tys km i oni nie chcą zerygnowac z tych aut, teraz walczę z grandisem z przebiegiem 360 tys, no i twirzy się problem typu "juz teraz nie ma co się popsuć" a co miesiąc coś ale nic z silnikiem, w silniku jedynie wtryski wymienione ale to ze względu ze grzybki się powycierały.
To samo jest z 2.5 tdi kurde to jeździ i ludzie są zadowoleni (ps. Szybki sam się o tym przekonałeś) a w pl to same trupy, czemu? Bo w 98% aut sprowadzonych liczniku cofane a najczęściej w autach niemieckich bo miały tych km najwięcej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Mar 2022, 13:12

Kao napisał(a):Bo w 98% aut sprowadzonych liczniku cofane a najczęściej w autach niemieckich bo miały tych km najwięcej.


To + serwisowanie Januszy w PL. Nakupują aut premium, a potem dziadowanie, bo nie stać na wymiany. Widzę to po znajomych, Audi, BMW, a potem jeździ pół roku z rozwaloną dwumasą bo kasy brak... No ale jest prestiż.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W jakich butach najlepiej prowadzić samochód?
    Niejeden kierowca myśląc o bezpieczeństwie jazdy i zachowaniu ostrożności na drodze, pomija dobór odpowiedniego obuwia. Tymczasem wsiadając za kierownicę w butach na koturnie, wysokim obcasie czy w klapkach, może doprowadzić ...

20 Mar 2022, 13:56

Kao napisał(a):Bo w 98% aut sprowadzonych liczniku cofane a najczęściej w autach niemieckich bo miały tych km najwięcej.

Przebieg to jedno a drugie to serwis tego co danej jednostce się należy. Więc ja każdego nowego amatora nowszego TDI pytam czy orientuje się w kwotach no i 99,9% osób kompletnie nie jest przygotowana bo słyszeli że jest ok.ale czy silnik ok. oznacza że będzie tanio i to przy nalotach 200k.km.+++? Gdzie samych czujników wokół EGR,DPF i turbo masz pewnie za 2-3k + diagnostyka.

Tak samo jak temat "normalności" BMW ostatnio miałem X5 3,0d. Auto z ASO pan do nas wjechał że stałą śpiewką 3,0d niezniszczalny ale zapomniał że "coś mu się należy". To że producent wymyślił kilka termostatów to jeszcze pikuś ale to że rozbrajasz pół auta do przedniego rozrządu to już nie przewidział i tak z dwóch termostatów i rozrządu wyjdzie koło 8k.dojdą wtryski gdzie samo wyjęcie to 1,2k + wtryski i mamy ...hmmm sporo jeszcze nie patrzyłem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Mar 2022, 14:29

Obecnie mam Megane 4 :) 1.5 DCI 110 i raz że jest słabe i stąd myślę nad zmianą a dwa przydało by mi się kolejne auto do firmy więc sprzedał bym megankę i za połowę kupił firmówkę a za drugą połowę A3 8)
Co do eksploatacji auta to nie jest druga z tego co widze,nie jest to a6 czy a8 przecież :)A Turbo,dwumasa,wtryskiwacze itp.To kosztuję tyle samo co w każdym innym dieslu :)
ESKA
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Mar 2022, 14:40

ESKA napisał(a):,wtryskiwacze itp.To kosztuję tyle samo co w każdym innym dieslu


Nie bardzo, żaden inny diesel (tzn. u innego producenta biorąc pod uwagę "normalne" auta), nie miał wynalazku zwanego pompowtryskiwaczem

Obecnie mam Megane 4 :) 1.5 DCI 110 i raz że jest słabe i stąd myślę nad zmianą a dwa przydało by mi się kolejne auto do firmy więc sprzedał bym megankę i za połowę kupił firmówkę a za drugą połowę A3 8)


Żeby się nie okazało, że kupisz dwa gruzy i w ciągu roku wydasz na serwis tyle, że mógłbyś po prostu kupić samochód "do firmy" :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2633
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Mar 2022, 14:46

Ale to co, są one takie problematyczne?
ESKA
Nowicjusz
 
Posty: 4

20 Mar 2022, 14:53

franccc napisał(a):Nie bardzo, żaden inny diesel (tzn. u innego producenta biorąc pod uwagę "normalne" auta), nie miał wynalazku zwanego pompowtryskiwaczem
toż to praktycznie bezobsługowa konstrukcja a dodatkowo jeżeli zdarzają się naprawy to wcale nie są to koszta wyższe niż u innych "niewynalazkach".
Słuchaj tych co mają z tym styczność a nie tych co polegają na opiniach internetowych.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Mar 2022, 16:03

EEtam wtryski są tylko 4ery i w przyzwoitych cenach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Mar 2022, 18:47

To całkiem udany silnik, zorientuj sie co bylo serwisowane
musisz liczyc jakies podstawy typu oleje, filtry, moze rozrzad, olej w skrzyni jesli nigdy nie byl zmieniany, haldex tez wymaga serwisu, no i zawsze cos sie moze wydarzyc, mi w A3 ostatnio zaczely swirowac kierunkowskazy a przebieg auta to 75tys zaledwie, wiec nie ma reguly
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1472
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna