
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To się szybko zmienia i może się okazać że za trzy lata nie będziesz miał komu sprzedać diesla bo nikt nie będzie chciał samochodu z takim silnikiem i ich ceny drastycznie spadną. W tej chwili jak jeździsz mało najlepszą opcją jest kupienie benzyny nawet z trochę mocniejszym silnikiem jak tu 2.0 o którym wspomniałeś. To że spali więcej nie oznacza że będzie droższe w ogólnym utrzymaniu.MateuszQAZWSX napisał(a):zastanawiałem się nad dieslem jednak boje się jak biedzie wyglądać przyszłość diesla, niby jest teraz dużo bardziej opłacalny niż benzyna
Ile planujesz robić rocznie km i na ile lat kupujesz takie auto? To dosyć ważne kwestie przy wyborze auta.MateuszQAZWSX napisał(a):Dodam że auto nie będzie dużo użytkowane ale jeśli będę nim jeździł to raczej dłuższe trasy.
Ossy napisał(a):Policz sobie ile wydasz na paliwo przy przebiegu 10 tys.km:
-1.9 TDI - średnio 5,5l/100km = 27,5zł
-1.6 MPI 7,5L/100KM = 37,5zł
-2.0 FSI 8,5L/100km = 42,5zł
Czyli 2750zł vs 3750zł vs 4250zł rocznie. A teraz porównaj różnicę w ubezpieczeniu, podstawowych części (olej, filtry, rozrząd) i tych droższych = sprzęgło, dwumasa itd.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne AUDI