Audi a3 8p diesel czy benzyna

22 Sie 2019, 09:22

Witam. Mam zamiar kupić audi a3 8p najlepiej po 2007 dokładnie to szukałem benzyny 1.6 Ale brak 6 biegu i niska dynamika mnie trochę odstraszała lecz też nie chce kupować benzyny 2.0 bo nie jest dość ekonomiczna więc zastanawiałem się nad dieslem jednak boje się jak biedzie wyglądać przyszłość diesla, niby jest teraz dużo bardziej opłacalny niż benzyna ale nie chcę później się dowiedzieć że mam płacić więcej za paliwo ubezpieczenie i jeszcze jakiś dodatkowy podatek z dupy wzięty bo teraz niby wszystko tanieje ale to chyba pierwsza reakcja na wykluczenie diesla z aut osobowych.
Proszę o opinię i doradzenie jaki motor wybrać.
Dodam że auto nie będzie dużo użytkowane ale jeśli będę nim jeździł to raczej dłuższe trasy.
MateuszQAZWSX
Nowicjusz
 
Posty: 4

22 Sie 2019, 16:14

MateuszQAZWSX napisał(a):zastanawiałem się nad dieslem jednak boje się jak biedzie wyglądać przyszłość diesla, niby jest teraz dużo bardziej opłacalny niż benzyna
To się szybko zmienia i może się okazać że za trzy lata nie będziesz miał komu sprzedać diesla bo nikt nie będzie chciał samochodu z takim silnikiem i ich ceny drastycznie spadną. W tej chwili jak jeździsz mało najlepszą opcją jest kupienie benzyny nawet z trochę mocniejszym silnikiem jak tu 2.0 o którym wspomniałeś. To że spali więcej nie oznacza że będzie droższe w ogólnym utrzymaniu.

MateuszQAZWSX napisał(a):Dodam że auto nie będzie dużo użytkowane ale jeśli będę nim jeździł to raczej dłuższe trasy.
Ile planujesz robić rocznie km i na ile lat kupujesz takie auto? To dosyć ważne kwestie przy wyborze auta.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Sie 2019, 20:31

Ogólnie to jestem sportowcem i dużo jeżdżę po zgrupowaniach więc auto będę używać sporadycznie tak 10 000km rocznie max. Jeśli chodzi o trasy to czasami będę musiał jeździć 300km albo 400 do Katowic lub Warszawy i to tyle ogólnie dbam o auta i raczej z większością napraw dam sobie sam radę
MateuszQAZWSX
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Sie 2019, 06:27

Oszczednosc diesla zobaczysz przy tankowaniu jednak na dluzsza mete diesel bedzie sporo drozszy w utrzymaniu od prostej benzyny, na takie przebiegi bralbym 1.6 w gazie jesli ma byc tanio
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sie 2019, 08:32

Policz sobie ile wydasz na paliwo przy przebiegu 10 tys.km:
-1.9 TDI - średnio 5,5l/100km = 27,5zł
-1.6 MPI 7,5L/100KM = 37,5zł
-2.0 FSI 8,5L/100km = 42,5zł

Czyli 2750zł vs 3750zł vs 4250zł rocznie. A teraz porównaj różnicę w ubezpieczeniu, podstawowych części (olej, filtry, rozrząd) i tych droższych = sprzęgło, dwumasa itd.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Sie 2019, 12:27

Dziękuję bardzo na pewno te informacje będą przydatne i raczej zdecyduje się na benzynę 1.6
MateuszQAZWSX
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...

23 Sie 2019, 22:42

Ossy napisał(a):Policz sobie ile wydasz na paliwo przy przebiegu 10 tys.km:
-1.9 TDI - średnio 5,5l/100km = 27,5zł
-1.6 MPI 7,5L/100KM = 37,5zł
-2.0 FSI 8,5L/100km = 42,5zł

Czyli 2750zł vs 3750zł vs 4250zł rocznie. A teraz porównaj różnicę w ubezpieczeniu, podstawowych części (olej, filtry, rozrząd) i tych droższych = sprzęgło, dwumasa itd.

Tylko te wyliczenia są bezsensu bo do FSI paliwo kosztuje 6 zł/litr, ponadto jadąc 140-150 km/h autostradą czy gdzies na trasie, raczej 1,6 nie spali 7,5 bo ma wysokie obroty
A do tego takie 1,9 tdi potrafi zejść do 5/100 spokojnie
Tak samo olej filtry rozrząd kosztują tyle samo.
Dwumas ok ale tego nie robi się codziennie.
Nie wciskam autorowi 1,9 tdi czy ogólnie diesla ale korzyści z tego paliwa są bardzo duże, tankuje się co rusz, dwumas wymienia się raz 100 tys km np.
Przy takim przebiegu ale na trasach - brałbym bez zastanowienia TDI, jeśli 50/50 miasto-trasa trzeba by się zastanowić
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna