raynox napisał(a):Gdzieś przeczytałem, że może to być wina koła dwumasowego.
Dokładnie to chciałem na pisać czytają twój post, ale widzę ze wstępnie już to wziąłeś pod uwagę.
Jakie są typowe objawy uszkodzonego/zużytego koła dmumasowego:
- na biegu jałowym może występować terkotanie i klekotanie,
- przy redukcji biegów mogą występować piski,
- podczas dodawania i odejmowania gazu na niskich obrotach słychać stuki,
Możesz spróbować samemu zdiagnozować usterkę dwumasy robiąc np. tak:
1. Jedziesz na piątce około 1-1,1tys. obr. i wciskasz maksymalnie pedał gazu. Samochód ze sprawnym kołem dwumasowym będzie normalnie przyspieszał, natomiast z uszkodzonym powinny być wyczuwalne drgania, wibracje i takie jak by telepanie coś w tym stylu.
2. Drugim testem przez który można sprawdzić dwumas jest jadąc tak ok. 3tyś. obr. energiczne puszczenie i następnie depnięcie w pedał. Tu chodzi o wymuszenie szarpnięcia. Jeżeli pojawią się wibracje i jakiś dziwny hałas to to również może być przyczyną zużytego koła dwumasowego.
Ogólnie wystarczy pierwszy sposób jak dwumas jest kiepski to będzie to od razu odczuwalne.