Audi A3 8P - Drgania oraz syk powietrza pochodzące z silnika

16 Lip 2016, 23:36

Witam,

trzy miesiące temu zakupiłem Audi A3 8P 2.0. TDI 170KM. Auto lekko drgało na wolnych obrotach. Po miesiącu pojawił się syk powietrza przy przyśpieszaniu oraz auto straciło sporo mocy. Lekko dymiło na biało spod maski i wydobywał się dziwny zapach. Dodatkowo weszło w tryb awaryjny. Przy wymianie rozrządu mechanik wymienił także rurkę od turbosprężarki, ponieważ była pęknięta i to ona powodowała ponoć utratę mocy i syczenie. Wymieniona została także chłodnica co wyeliminowało nieprzyjemny zapach oraz dym. Auto jeździło sprawnie przez tydzień. Znowu zaczęło się syczenie spod maski przy przyśpieszaniu oraz utrata mocy i drgało na wolnych obrotach. Mechanik wyczyścił przepustnicę (taki błąd pokazał się na VAG'u), wymienił wąż od turbosprężarki oraz jakąś aluminiową rurę przy wydechu, ponieważ była mocno wgnieciona. Diagnoza mechanika, przez wgniecioną rurę tworzyło się ciśnienie przez co pękła rurka oraz wąż od turbosprężarki. Auto jeździło dobrze przez 2 tygodnie.

Aktualne problemy:
- drgania silnika na wolnych obrotach (nie zawsze)
- gorzej wchodzące biegi (różnie, raz okej, raz gorzej)
- czasami ciężko jest przejść z 1 na 2 bieg bez szarpnięcia
- na 1 i na 2 biegu po puszczeniu gazu auto czasami gwałtownie hamuje
- samochód przyśpiesza z opóźnieniem
- lekki syk powietrza przy przyśpieszaniu (słyszany przy otwartych oknach)
- metaliczne piszczenie przy przyśpieszaniu (słyszane przy zamkniętych oknach)
- szarpnięcie silnika przy gaszeniu

Zaznaczę, że nie są to jakieś wielkie problemy, ponieważ generalnie jeździ się całkiem dobrze, tylko nie było tego po zakupieniu samochodu, więc odczuwam teraz sporą różnicę. Prośba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Gdzieś przeczytałem, że może to być wina koła dwumasowego.
raynox
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2.0 TDI 170KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lip 2016, 12:36

raynox napisał(a):Gdzieś przeczytałem, że może to być wina koła dwumasowego.
Dokładnie to chciałem na pisać czytają twój post, ale widzę ze wstępnie już to wziąłeś pod uwagę.

Jakie są typowe objawy uszkodzonego/zużytego koła dmumasowego:
- na biegu jałowym może występować terkotanie i klekotanie,
- przy redukcji biegów mogą występować piski,
- podczas dodawania i odejmowania gazu na niskich obrotach słychać stuki,

Możesz spróbować samemu zdiagnozować usterkę dwumasy robiąc np. tak:
1. Jedziesz na piątce około 1-1,1tys. obr. i wciskasz maksymalnie pedał gazu. Samochód ze sprawnym kołem dwumasowym będzie normalnie przyspieszał, natomiast z uszkodzonym powinny być wyczuwalne drgania, wibracje i takie jak by telepanie coś w tym stylu.
2. Drugim testem przez który można sprawdzić dwumas jest jadąc tak ok. 3tyś. obr. energiczne puszczenie i następnie depnięcie w pedał. Tu chodzi o wymuszenie szarpnięcia. Jeżeli pojawią się wibracje i jakiś dziwny hałas to to również może być przyczyną zużytego koła dwumasowego.

Ogólnie wystarczy pierwszy sposób jak dwumas jest kiepski to będzie to od razu odczuwalne.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon urlopowy w pełni - nie spiesz się na wakacje!
    Rozpoczął się sezon urlopowy, co oznacza, że Polacy będą pokonywać często setki kilometrów w swoich autach, aby dotrzeć na upragniony wypoczynek. Podczas długich podróży, zwłaszcza w okresie letnim łatwo o zmęczenie, ...