Audi A3 8P - jak najmniej awaryjny silnik do miasta

04 Lut 2016, 23:00

A co powiecie na to?:

[link do oferty na Allegro wygasł]

Największa bolączka pięknej Mazdy czyli silnik - wymieniona na jednego z najlepszych benzyniaków, czyli VTECa od Hondy :)

Wiem, wiem... bujam w obłokach. Pewnie i tak duże ryzyko bo spora ingerencja w samochód (zmiana silnika), poza tym ubezpieczenie takie, że z fryzjera musiałabym zrezygnować do końca życia ;) ale pomarzyć troszkę nigdy nie zaszkodzi ;)
KarolinaKitt
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 2012
Auto: Nie mam

04 Lut 2016, 23:44

Wszystko fajnie, silnik zacny... Ale 2.4 to ciężki silnik, więc praca inżynierów Mazdy zapewne w tym momencie poszła się kochać :wink: może przesadzam, bo nie jest to LS1 tylko 4 cylindrowy silnik o dużej pojemności ale i tak jak pięść do nosa :mrgreen:
W takim aucie widział bym coś pokroju 1.4 TSI twincharged, jednak opłacalność takiego swapa jest mocno dyskusyjna :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lut 2016, 00:03

Rozmawiałem kiedyś z gościem który miał rx8 z 1.3 a jeździł też po swapie na 2.0 vtec z Hondy. Mówił że jego dużo inaczej się prowadzi, że silnik hondy jest cięższy , auto inaczej się zachowuje na zakrętach.
Jednak te 1.3 albo kupujesz po remoncie albo kupujesz do remontu.
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Lut 2016, 07:06

Jak za 30 tysięcy to lepiej wziąć Civica 1.8 UFO. Ewentualnie C-klasa Sportcoupe po lifcie
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lut 2016, 09:03

mike1735 napisał(a):Wszystko fajnie, silnik zacny... Ale 2.4 to ciężki silnik, więc praca inżynierów Mazdy zapewne w tym momencie poszła się kochać :wink: może przesadzam, bo nie jest to LS1 tylko 4 cylindrowy silnik o dużej pojemności ale i tak jak pięść do nosa :mrgreen:
W takim aucie widział bym coś pokroju 1.4 TSI twincharged, jednak opłacalność takiego swapa jest mocno dyskusyjna :naughty:


To nie jest do końca taaaak :D przez tuningi spać nie mogę :twisted:

To że dany silnik ma mniejszą pojemność nie oznacza że jest lżejszy często nawet ilość cylindrów też nie oznacza lekkości :lol:

Ogólnie temat wydaje się pozornie łatwy a taki nie jest chociaż i tak w porównaniu do tuningowych wynalazków ze swapem wielkiej bidy nie będzie...

Co do samej jazdy to też nie jest takie oczywiste że większa masa silnika oznacza gorsze prowadzenie bo wszystko zależy od konstruktora przeróbki jego wiedzy oraz technicznych możliwości.

Silnik 1,3 z RXa jest na tyle badziewny że tu nie ma co patrzeć na masę tylko trza swapować :twisted:

kyrtapSzn napisał(a):Rozmawiałem kiedyś z gościem który miał rx8 z 1.3 a jeździł też po swapie na 2.0 vtec z Hondy. Mówił że jego dużo inaczej się prowadzi, że silnik hondy jest cięższy , auto inaczej się zachowuje na zakrętach.
Jednak te 1.3 albo kupujesz po remoncie albo kupujesz do remontu.

A co miał powiedzieć przecież kiedyś będzie chciał sprzedać auto :ok:
I ciekawe czy jak chciałbyś wydobyć torowo to super prowadzenie z RXa 1,3 to czy po 5min. silnik byłby do remontu :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lut 2016, 19:06

A jeszcze powrócę do tematu Audi A3. Jak z silnikiem 2.0 FSI? Ktoś miał z nim styczność? Jest to stara konstrukcja wolnossąca (to plus) ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa (minus). Ryzykowny silnik, czy jeśli niski przebieg to nie ma czego się bać?

Producent chyba też zaleca bezołowiową 98...
KarolinaKitt
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 2012
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne reflektory LED
    Dzięki zastosowaniu diod LED, reflektory mogą być o wiele mniejsze i mieć praktycznie dowolny kształt. Ze względu na niski pobór mocy, niższe jest również zużycie paliwa. W zależności od zastosowanych rozwiązań, ...
    BMW Concept X1 2008
    W przypadku BMW Concept X1 projektanci zawarli klasyczne cechy i język stylistyczny modeli BMW X w pojeździe nowej klasy. Wyrafinowanie, zwinność, wszechstronność i jakość premium – wszystko to zostało odzwierciedlone ...

07 Lut 2016, 19:16

A nie chcesz na prawdę A3 ale 8L z full wyposażeniem z końcówki rocznika?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

07 Lut 2016, 19:25

Ładne w środku, z zewnątrz już trochę mniej. Ale dziękuję za alternatywę :) I z tego co się orientuje to ten silnik 1.8 T jest w każdej z tych sztuk, które wysłałeś a to podobno jeden z lepszych koncernu Volkswagena. Szkoda, że nie dawali go do II generacji :( Generalnie byłyby to świetne samochody (Audi po 2003 roku) gdyby nie to, że większość silników jest puszką Pandory...
KarolinaKitt
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 2012
Auto: Nie mam

07 Lut 2016, 22:43

A ja bym na Twoim miejscu poszukał Audi TT tak jak w tym linku rok 2004
[link do oferty na Allegro wygasł]

Tylko tym egzemplarzem się tak specjalnie mocno nie sugeruj bo to Radom...handlarze i przekręty no ale coś tego typu można szukać.

Co do 1,8T to po 2003 roku gościł tylko w Audi A4, A6, VW Polo, Seaty, Skody, natomiast kompakty typu A3 8P i Golf V już miały silniki TSI/TFSI czy też FSI..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2016, 10:33

Jak na takie dystanse to ja bym brał 2.0FSI 150km. Oszczędny i daje fajne osiągi. Mało awaryjny jeżeli się o niego zadba.
mk22
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: brak

12 Lut 2016, 10:44

mk22 napisał(a):Oszczędny i daje fajne osiągi


+ nagar
+ wrażliwość na złe paliwa + oleje
+ wycierające się wałki
+ brak możliwości zaoszczędzenie na LPG
+ osiągi jak w zwykłych 2,0 16V tylko normalnych firm
+ wyciągający się łańcuch rozrządu

Reszta to sielanka polecam dla chcących atrakcji :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lut 2016, 20:05

mk22 napisał(a):2.0FSI 150km. Oszczędny i daje fajne osiągi. Mało awaryjny jeżeli się o niego zadba
definicje bez awaryjności są jak widać różne :mrgreen: dbanie o to można porównać do obsługiwania Syrenki :wink: po każdej dłuższej podróży na noc pięćdziesiątka nafty do cylindrów aby rozpuscic nagar :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004