mike1735 napisał(a):Wszystko fajnie, silnik zacny... Ale 2.4 to ciężki silnik, więc praca inżynierów Mazdy zapewne w tym momencie poszła się kochać
![Wink :wink:]()
może przesadzam, bo nie jest to LS1 tylko 4 cylindrowy silnik o dużej pojemności ale i tak jak pięść do nosa
![Mr. Green :mrgreen:]()
W takim aucie widział bym coś pokroju 1.4 TSI twincharged, jednak opłacalność takiego swapa jest mocno dyskusyjna
![Niegrzeczny :naughty:]()
To nie jest do końca taaaak
![Szczęśliwy :D]()
przez tuningi spać nie mogę
To że dany silnik ma mniejszą pojemność nie oznacza że jest lżejszy często nawet ilość cylindrów też nie oznacza lekkości
Ogólnie temat wydaje się pozornie łatwy a taki nie jest chociaż i tak w porównaniu do tuningowych wynalazków ze swapem wielkiej bidy nie będzie...
Co do samej jazdy to też nie jest takie oczywiste że większa masa silnika oznacza gorsze prowadzenie bo wszystko zależy od konstruktora przeróbki jego wiedzy oraz technicznych możliwości.
Silnik 1,3 z RXa jest na tyle badziewny że tu nie ma co patrzeć na masę tylko trza swapować
kyrtapSzn napisał(a):Rozmawiałem kiedyś z gościem który miał rx8 z 1.3 a jeździł też po swapie na 2.0 vtec z Hondy. Mówił że jego dużo inaczej się prowadzi, że silnik hondy jest cięższy , auto inaczej się zachowuje na zakrętach.
Jednak te 1.3 albo kupujesz po remoncie albo kupujesz do remontu.
A co miał powiedzieć przecież kiedyś będzie chciał sprzedać auto
I ciekawe czy jak chciałbyś wydobyć torowo to super prowadzenie z RXa 1,3 to czy po 5min. silnik byłby do remontu
![Mr. Green :mrgreen:]()