Audi a3 8p jaki diesel

20 Lis 2016, 21:12

4 miesiące temu szukaliśmy dla brata Audi a3 8p. Chciał diesla ale z racji, że nie jeździ dużo zmienił zdanie i kupił benzyne 1.6. Silnik niby mały ale tras nie robi i jest w miarę dynamiczny. Sam komfort jazdy jaki oferuje samochód jest rzeczywiście bardzo bardzo fajny. Auto zwarte, wyciszone i czuć, że jedzie się dobrym samochodem. Jezdziłem 2 lata Astrą H w dieslu i przepaść jest duża między Oplem a Audi. Jak się przejedziesz Audi to na Opla nie będziesz chciał patrzeć.
Krystian25
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

21 Lis 2016, 12:35

dzida napisał(a):Jak widzisz w A3 lipa z silnikami, a w 1,9 TDI były dwie wadliwe partie, czyli BXE i BLS. Sam 1,9 TDI to nie jest jednostka wyróżniająca się na tle konkurencji. Także mam dwa zasadnicze pytania:
1. Dlaczego koniecznie diesel? Aż tyle jeździsz?
2. Czy tylko ten model wchodzi w grę?


Dzida w a3 8p był montowany również silnik o oznaczeniu BKC który nie miał żadnych problemów. BLS też jest okej, tyle że ma już filtr DPF i zdażają się wytarte wałki rozrządu natomiast silnika o oznaczeniu BXE NALEŻY UNIKAĆ ze względu na problem z panewkami.

Co do 2.0 TDI w a3 niema się czego obawiać. Są to mity powielane na przykładzie bardzo awaryjnych silników z a4 b7 czy passka b6 gdzie wycierał się imbus w napędzie pomoy oleju co skutkowało zatarciem silnika. Powtarzałem już wielokrotnie że i wśród moich znajomych i nawet w mojej rodzinie jezdżą Leony, A3ki, Golfy V z silnikami 2.0 tdi i nikt poza typowymi usterkami wynikającymi z eksploataji niema z nimi problemów. Sam użytkowałem A3 z silnikiem o oznaczeniu BKD, auto dalej jeździ w rodzinie mojej żony - obecnie ma 265kkm przebiegu i UWAGA, dalej jeździ.

A3, Leon, Altea,Golf, Octavia mają całkiem inne silniki. Może dojść do pęknięcia głowicy w autach z dużymi przebiegami ale nie są to już teraz tak olbrzymie koszty.Każde nowoczesne auto ma jakieś problemy mniejsze lub większe taka prawda.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Lis 2016, 13:43

Dlatego opisałem, że są dwie wadliwe partie ;)
Z napędem pompy jest tak, że nie tylko imbus był problemem, a cały wałek, który pękał szczególnie w pierwszych 2,0TDI. Nie da się określić w jakich partiach występował tak jak to jest panewkach ale to wada materiału - też jak w panewkach. Zmienili go dopiero pod koniec 2009r.
Niestety jak się pojawia na zegarach kontrolka oleju to jest już za późno, gdzie w niektórych autach natychmiastowe zatrzymanie jeszcze ratuje sytuację.

P.S. Ja za to mam zadowolonego kolegę, co miał królową lawet - Lagunę 2 i kupił kolejną lagunę 2 tylko z 2,0T. Ale wiemy jak jest z nią.
U mnie w firmie też są/były 2,0TDI z prawdziwymi przebiegami ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny
    Volkswagen przedstawił swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny: nowego e-up!. To prawie bezgłośne, czteroosobowe auto robi wrażenie zasięgiem 150 kilometrów i doskonałą funkcjonalnością. Nowy ...