Audi A3 8P - usuwanie filtra oparów paliwa EVAP

12 Lut 2024, 18:15

Witajcie,
W mojej A3 poprzedni właściciel usunął filtr EVAP tj. zaślepił przewód, którym płyną opary paliwa zaraz przy pompie paliwowej. Skutek jest taki, że słychać bulgotanie w zbiorniku - chyba się zapowietrza. Sprawdzałem zawór N80 na podszybiu i zdaje się być sprawny. Chciałem przywrócić filtr EVAP do stanu pierwotnego. Zastanawiam się tylko jaki ma to cel usunięcie tego fitra. Kiedy to się stosuje?
Astec
Początkujący
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam
  • 12 Lut 2024, 20:49

    Astec napisał(a):zaślepił przewód, którym płyną opary paliwa zaraz przy pompie paliwowej
    Jakoś nie mogę się połapać w którym miejscu . Jakieś zdjęcie tego zaślepionego przewodu ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lut 2024, 20:57

    Mam zdjęcie. Filtr pod maską wygląda na nietknięty, jedynie ktoś go wyciął przy pompie + brak dużego fragmentu przewodu.
    Astec
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Prawo jazdy: 20 07 2010
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Nie mam

    12 Lut 2024, 21:55

    Nie jestem pewny czy ktoś wyciął ten przewód . Odczytaj numer części tzw. zespołu zasilającego i zobacz czy tutaj ktoś coś namieszał i zamontował niewłaściwą część . Zastępczą . Zaślepił co było zbędne . Przewód odpowietrzający od filtra z węglem aktywnym nie tutaj jest podłączany . Bo gdyby miał być tutaj podłączony to tak na chłopski rozum w przypadku tankowania po szyjkę filtr z węglem zostałby zalewany paliwem . Wydaje mi się i co wynika z katalogów to przewód odpowietrzający jest podłączony poprzez zawór grafitacyjny w najwyższym punkcie wlewu paliwa .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lut 2024, 22:02

    Przemyślałem sprawę i rzeczywiście mój trop może okazać się błędny. Możesz podzielić się wiedzą gdzie dokładnie znajduje się podłączenie do tego filtra? Może filtr jednak jest podłączony i stale działa, a to zaślepienie nie ma z nim związku.

    Edit. Znalazłem takie zdjęcie zbiornika paliwa. Zaznaczyłem na czerwono króciec. Czy to tu powinno być podłączony przewód odpowietrzający?
    Astec
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Prawo jazdy: 20 07 2010
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Nie mam

    12 Lut 2024, 22:22

    Rysunek poglądowy

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Oczytaj co tutaj za numer części . Wyczyść , uchyl co przeszkadza . Dążymy do tego co bulgocze w zbiorniku

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      MCA 600 Sport Spider
      MCA 600 Sport Spider to samochód, który powstał na bazie pojazdu seryjnego – polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. ...

    12 Lut 2024, 22:29

    Dzięki, już dużo się od Ciebie dowiedziałem. Jutro przeczytam dokładny numer tej pompy, ale jak teraz patrzę w internecie to rzeczywiście pompy do 1.6 MPI wyglądają inaczej. Nie mają tego 3 króćca, który jest u mnie zaślepiony.
    Astec
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Prawo jazdy: 20 07 2010
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Nie mam

    12 Lut 2024, 22:34

    Tak naprawdę czwartego . Odczytaj numer bo sam jestem ciekaw. Poza tym gdyby układ odpowietrzania zbiornika był niesprawny, zaślepiony to sterownik silnika mógłby zgłaszać błąd P0441- układ odprowadzania par paliwa ,nieprawidłowy przepływ EVAP
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Lut 2024, 11:32

    Tak myślę odnośnie tej dodatkowej rurki która jest zaślepiona . Hasło - dokładane webasto . https://www.google.com/search?q=uj%C4%9 ... s-wiz#ip=1
    Być może było w Twoim aucie ale zostało zdemontowane .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Lut 2024, 20:51

    Miałem zamontowane w samochodzie urządzenie o nazwie "Easy start". Nie wiem to czego to służyło. Teraz tego nie mam. Została sama instrukcja w języku niemieckim. Wstawiam zdjęcie tego urządzenia, może ktoś będzie wiedział czy ma to jakiś związek z pompą, paliwem itd.

    Edit. Już widzę, że to jakiegoś rodzaju ogrzewanie postojowe.
    Astec
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Prawo jazdy: 20 07 2010
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Nie mam

    13 Lut 2024, 23:13

    Astec napisał(a):Wstawiam zdjęcie tego urządzenia, może ktoś będzie wiedział czy ma to jakiś związek z pompą, paliwem itd.
    Ogrzewanie postojowe .. Ma związek z paliwem bo do grzania potrzebuje paliwa . Trzeba mu tam jakoś go dostarczyć , umożliwić jego pobór ze zbiornika . Jako że jest to ogrzewanie postojowe to wiadomo że silnik w tym czasie nie pracuje . Jak nie pracuje to i pompa paliwa stoi w miejscu . Dlatego robi się dodatkowe ujęcie paliwa . Stąd masz dołożony dodatkowy króciec ( obecnie zaślepiony ) umożliwiający niezależny pobór paliwa przez agregat grzewczy .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Lut 2024, 18:29

    Numery pompy paliwa to 1K0 919 051 / 228 235 029. Póki co nic nie "bąbelkuje", ale jeszcze będę szukał przyczyny.
    Astec
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Prawo jazdy: 20 07 2010
    Przebieg/rok: 2tys. km
    Auto: Nie mam

    14 Lut 2024, 19:49

    Astec napisał(a):1K0 919 051 / 228 235 029
    Numery niepełne , prawie nic nie mówiące. 1K0 919 051 ?? - jeszcze jedna lub dwie litery,
    228 235 029 ??? ? tutaj jeszcze trzy cyfry i jedna litera . I jeszcze nie pasuje za bardzo - 228 235 029 ? Raczej powinno być 228 235 070 i dalsza część numeru to 001Z.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna