Audi A3 99 - Brak lewego światła mijania

05 Lut 2015, 12:56

Witam. Ostatnio zauważyłem brak lewego światła mijania.
Wymieniłem żarówkę, bezpiecznik oraz przekaźnik świateł mijania 387. Jednak to nic nie zmieniło. W czym może być problem. Zastanawiam się nad włącznikiem światła lecz prawe światło działa. Proszę o pomoc
3Audi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 03 1983
Auto: Audi
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 1999

05 Lut 2015, 20:58

Lewe długie świeci?
Sprawdź kontrolką czy po włączeniu świateł mijania jest napięcie na obu bezpiecznikach.
Może że któreś połączenie jest podpalone.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Lut 2015, 13:26

Jeżeli świeci jedno świało, to i przełącznik i przekaźnik są sprawne. piszesz o jednym bezpieczniku. A drugi sprawdziłeś? Jeżeli jest dobry, to przyczyny szukaj między bezpiecznikiem, a złaczką lampy. A jeżeli do złączki z lampy napięcie dochodzi, to problem jest w samej lampie, albo masie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lis 2016, 14:47

Podpinam się pod temat. W moim audi jest tak, że dwukrotnie już zmieniałem żarowkę H1 po stronie kierowcy i dwa razy mi się przepaliła. Postanowiłem więc aby uniknąc spalenia kolejnych zmierzyć napięcie które mam na oprawce zarówki. I tu się dziwnie okazalo że po stronie lewej mam napięcie 13,7-13,8V, a po prawej jest 12,6V. dziwna rzecz, tak jakby na lewą stronę docierało napięcie prosto z alternatora. A może to wina przekaźnika 387 od świateł mijania. Proszę o odopwiedz i sugestie, bo być może ktoś z was spotkał się już z czymś takim.Pozdrawiam
stivus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 1996
Auto: audi a3
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

07 Lis 2016, 20:29

Spadek o 1V to nic takiego. Powodem może być np. nadpalony pin na którejś złączce. Czy to przy lampie, czy przy bezpieczniku. Może to też być sprawa izolacji przewodu itd itd. Ale 1V to niedużo. A to, że żarówki ci się przepalają, to zapewne wina samych żarówek. Jakie to są żarówki?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2016, 11:11

Dzięki za szybką odpowiedź. Żarówki które wstawiałem mogą nie być rzeczywiście nienajwyższej jakości (jakieś no name z marketów budowlanych i Kauflandu- bottari zdaje się). Rada chyba taka, żeby po prostu lepsze żarówki kupić, prawda? Ale zastanawia mnie mimo wszystko jaka może być przyczyna różnic w napięciach po lewej i prawej stronie? Macie jakis pomysł?
stivus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 1996
Auto: audi a3
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Flagowy SUV Lexusa zostanie zelektryfikowany
    Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie upowszechniania samochodów zelektryfikowanych – hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych, zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. ...

09 Lis 2016, 11:43

Co do żarówek to lepiej kupić znanych marek. te no name albo jakieś chińskie to nawet homologacji nie mają. Jak jesteś zainteresowany żaówkami do samochodu, to kup sobie poradnik AŚ z listopada tego roku. Jest tam test 30 żarówek, łącznie z takimi no name ( wychodzą najgorzej jak tylko można, ) oraz z pseudoksenonem.
Napewno coś wybierzesz.
Jeżeli chodzi o napięcia, to pisałem ci wyżej co może być przyczyną. Mało tego - jak nie masz założonych obu żarówek, to napięcie na gniazdach będziesz miał inne, jak włożysz jedną żarówke, to napięcie tez się zmieni, a jak włożysz dwie żarówki, to też sie zmieni. Nie wiem w jaki sposób mierzyłes te napięcia. No i do tego musisz wziąść tolerancję błedy miernika, kóry za każdym razem może pokazać inne napięcie ( oczywiście będą to dziesiętna albo nawet setna część napięcia, w zalezności od wspomnianej tolerancji błędu pomiaru miernika ). Tak więc tym spadkiem napiecia o 1V absolutnie się nie martw, bo to jest porywanie się z motyką na słońce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2016, 12:07

No tak, faktycznie mogłą to byc kwestia nie samego błędu pomiaru miernika ale raczej tego, że po lewej miałem przepaloną żarówkę i brak obciązenia, dlatego też napięcie było niższe niż po prawej, gdzie żarówka była ok. Dzięki za radę :)
stivus
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 1996
Auto: audi a3
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002