Audi a3 akl po nagrzaniu traci moc

03 Cze 2018, 09:14

Zauważyłem, że od paru dni mój samochód po około 40minutach jazdy odczuwalnie traci moc. Dodam, ze jazda na gazie wtedy jest niemożliwa. Przykład z wczoraj. Jadę sobie kolo 23 na gazie i w pewnym momencie nagle silnik zaczął hamować. Przełączyłem go na benzynę i pracował zdecydowanie lepiej chociaż też nie do końca tak jak powinien. Obroty na lpg na biegu jałowym bardzo faluja, wkręca się dość opornie i zdarzyło się raz strzelić w dolot. Sytuacja wygląda tak samo za każdym razem. O ile silnik jest zimny to pracuje na obu paliwach, ale po pełnym nagrzaniu już nie jest tak kolorowo. Mam nowe świece i przewody wysokiego napięcia firmy ngk. Filtr powietrza nie wygląda na zapchany. Czasami pojawia się błąd 00537 19-10 18-10 oraz 01243 Ten pierwszy wskazuje na sondę lambda. Myślicie, że to ona kończy swój żywot? Będę wdzięczny za każde informacje.
zarezerwowane
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi a3
Silnik: AKL 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Cze 2018, 09:44

zarezerwowane napisał(a): Myślicie, że to ona kończy swój żywot?
może nie to że kończy ale jak inny podzespół przykładowo egr, przepływomierz, przepustnica itd nie działają prawidłowo to i praca sondy jest zaburzona, sonda podaje nieprawidłowe wartości do komputera a komputer daje niewłaściwie dawkowanie. Trzeba ogarniętego mechanika bo może być tak że zmienisz sondę i dalej będzie to samo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Cze 2018, 20:21

Generalnie posiadam kabel VAG i mogę u siebie pomierzyć bloki. Mam tez Opis który za co odpowiada i jakie powinien mieć wartości. Teraz Pytanie, w jakich warunkach robić pomiary? Po pełnym nagrzaniu na wolnych obrotach? Wyśle ze w moim przypadku jest to najlepsza opcja. Poprawcie mnie gdybym był w błędzie.
zarezerwowane
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi a3
Silnik: AKL 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Cze 2018, 22:47

Pomiary zawsze powinno robic sie na rozgrzanym silniku. Mozesz zrobic podczas postoju jak i podczas jazdy i zobaczyc jak wygladaja pomiary.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

04 Cze 2018, 08:48

Przyszla mi jedna mysl do glowy. Samochod kupilem z lipcu zeszlego roku i od samego poczatku troszke kopcil. Kupilem tester na obecnosc CO2 w ukladzie i po osiagnieciu 90* zabarwil sie. Nie zwracalem na to uwagi bo nie ubywalo znaczaco oleju czy plynu. Teraz zrobilo sie goraco przez te pare dni, czy mogla sie ona rozszczelnic tak, ze wplywa na jazde opisana w pierwszym poscie?
zarezerwowane
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi a3
Silnik: AKL 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Cze 2018, 09:24

Raczej nie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy
    Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...

04 Cze 2018, 13:54

Chyba ze pekla ci uszczelka miedzy sasiednimi cylindrami i z tego wynika spadek mocy. W kazdym badz razie UPG do wymiany.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001