Witam mam problem ze swoim audi a3 2.0 TDI BKD z 2003r. Albowiem od paru tygodni męczę się z wysokim spalaniem w okolicach 9-10l/100km (informacje z komputera pojazdu). Przed okryciem problemu i serwisem zaciśniętych tłoczków hamulcowych samochód potrafił spalić aż 11/12 litrów. Mimo naprawy hamulców i dokładnym przeglądzie łożysk w piastach spalanie i tak utrzymuje się zbyt wysoko. Silnik chodzi prawidłowo, równo, ma swoją moc oraz nie widać jakiegokolwiek dymu z wydechu (mimo tego że nie ma katalizatora). Pod samochodem również brak plam, wszystko jest suchutkie nie ma wycieków. Aktualnie obstawiam dolot który też może być tego czynnikiem (była zmieniana chłodnica na większą przez co poprzedni „mechanik” zamiast zrobić coś z dolotem upierdzielil go całkowicie i zostawił ssanie powietrza centralnie na silnik przez co pobiera gorące powietrze. Samochod kupiłem niedawno i mimo tego czuje ze jest z nim cos nie tak, możliwe że komputer robi mnie w balona, lecz w dokładnym przeliczeniu wychodzą mi podobne wyniki nadmiernego spalania…
Jeżeli ktoś miał podobny problem lub podejrzewa co może być przyczyną to chętnie posłucham rad.
Tak samochód toczy się lekko po ostatnim serwisie. Ze względu na spalanie jeżdżę aż za bardzo spokojnie, ekonomicznie, praktycznie nie przekraczam 2.5 tys obrotów. Chyba pozostaje mi podpięcie się pod komputer, ewentualnie wykonanie logów dynamicznych.
Najśmieszniejsze jest to ze w trakcie zakupu komputer wskazywał średnie spalanie na poziomie 6.6l. Po zresetowaniu około 200km temu nie schodzi poniżej 9. Tak jak mówię brak jakichkolwiek błędów, silnik chodzi równo, nie kopci, nie znalazłem nic co mogłoby wskazywać na wysokie spalanie.
Godziny spędzone w korkach - spokój, koncentracja i kultura jazdy Kierowcy podróżujący samochodem po dużych miastach w Polsce wiele godzin spędzają stojąc w korkach. Jak w takich okolicznościach zachować spokój przypominamy o kilku zasadach, które ułatwią przemieszczanie ...
IV eliminacja Wojny Północ-Południe zakończona, znamy wyniki W miniony weekend, wojenny front przeniósł się z południa do centrum Polski, a konkretnie do Skaryszewa pod Radomiem. Areną zmagań był po raz drugi tamtejszy Auto Moto Show. Ubiegłoroczna edycja była bardzo kameralna, ...
może któryś z czujników uwalony temperatury, przepływomierz, w tak starym aucie to może być dziesiątki powodów, wtryskiwacze, moze sterownik uwalony, może ktoś coś modyfikował, generalnie walka czasami z wiatrakami, zwłaszcza jak piszesz coś było niekompletnego, nie wiadomo też dlaczego.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.