rustin napisał(a):No dobra ale powiedzcie mi dlaczego o alfe trzeba tak dbac itd jak to każdy straszy?założmy że kupujemy tylko diesla,silnik jtd fiatowski który jest w wielu innych markach więc z jego eksploatacją chyba nie ma problemu,czy siedzi tam jakieś inne cudo?cześci eksploatacyjne takie jak klocki itp są droższe o przypuścmy 50zł niż do innych marek?bo nie rozumiem dlaczego alfa taka droga w utrzymaniu,oczywiście z silnikiem 1.9 jtd
"Bo Alfa się psuje". Dlatego.. powie Ci to każdy kto miał w życiu tylko samochody niemieckie.
Do rzeczy:
Silnik - nie ma prawa paść nigdy jeśli nie gardzisz dobrym olejem, zmieniasz go co 10k km i lejesz dobre paliwo.
Turbina - jeśli ma nalatane "normalną" ilość kilometrów, i nalatane z głową tj. nie obciążana kiedy zimna, nie gaszona kiedy gorąca powinna posłużyć na prawdę długo, jeśli jednak ktoś nie szanował tego elementu może paść - koszt regeneracji 600-1200 zł, koszt nowej 3000-4000 zł i wieczny spokój.
Zawieszenie - podobnie jak wyżej z tą różnicą że jeśli samochód importowany z dobrych dróg to zawieszenie będzie raczej w porządku (chyba że auto ma 200-300k km i nic nie ruszane w zawiasie). Koszt wymiany całego zawieszenia to kwestia OKOŁO 2000 zł.
Elektronika - nie mogę nic na ten temat powiedzieć, ja nie narzekam, nic mi się nie działo złego.
Inne pierdoły - tutaj się może zdarzyć urwać uchwyt zasłony słonecznej, kostki elektryczne może będzie trzeba przelutować, opornik jakiś wymienić.. jednak są to sprawy groszowe i do zrobienia we własnym zakresie.
Na moim przykładzie:była do wymiany rolka napinająca pasek wielo-rowkowy , świeczki dwie spalone, osłona pod silnikiem urwana, żarówki dwie spalone, rozklekotany opornik biegu wentylatora, kostki od AirBagów musiałem przelutować, więcej grzechów nie pamiętam.. jak se przypomne, to se napisze..
Bójcie się Alf dalej, fajnie być rodzynkiem na drogach
.
Części drogie?? Znajdź mi tańsze części DOBRE do niemieckiego samochodu VS. włoski samochód.. Może jest kwestia tego typu że do niemieckich samochód jest MASĘ zamienników od groszowych cen do na prawdę wysokich, także jest w czym wybierać, jednak kup taką część za 20 zł i ile pojeździsz? Do Alfy nie ma zbyt dużego wyboru w zmienikach, jest też jednak mniejszy, z tą różnicą że jak do Alfy kupisz zamiennik oszczędzając np. 20-30% oryginału (co w cale nie jest tak dużo) to potem za chwilę kupisz znowu tą samą część bo po prostu Ci padnie.. Także w Alfie taka zasada że POWINNO się kupować oryginały, w ostateczności bardzo dobre, renomowane zamienniki.