Audi A3 vs Golf 5

10 Kwi 2018, 21:44

Hejka koledzy. Zastanawiam się nad kupnem samochodu kompakt. I podobają mi się dwa samochody Audi A3 8p 3D oraz Golf 5 .

samochodem będę robił nie wiele kilometrów , więc zostaje tylko benzyna. Tylko jaką benzyną kupić .. 1.6 czy 2.0 itd.

Jak z zawieszenie , jaki komfort jazdy który ma lepsze przyspieszenie. Zależy mi na dynamice oczywiscie również.
Budżet na takie auto to do 17tyś posiadam.
Znajdę coś w tym segmencie cenowym z tych auta , chyba że oprócz tych aut jest coś innego jeszcze co byście polecili ..
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt

10 Kwi 2018, 21:49

Te auta to jeden pies, do nich można dorzucić jeszcze np Leona II
Waga ta sama, może różnica +/- 5 kg

Wybierz 2,0 150 koni, niecałe 9 sek do setki, myślę że wystarczy.

1,6 tzw wieczny ale dla tych którzy nie potrzebują dynamiki bo to słabo jedzie.
Za to trwalszy i bez problemów, łatwiej też o instalację lpg bo wtrysk pośredni.
Komfort ok, zawias na pewno droższy niż w golfie iv i jego płycie, ale z kolei komfort lepszy.
Problemem może być znalezienie zdrowego, dobrego stanu.
Przy budżecie 17 tys, raczej bym szedł w kierunku Golfa V, bo A3 to premium i ludzie często dziwne sumki rządają za te auta..

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

tutaj 2,5 150 koni, rzadka odmiana na rynek USA, za to wtrysk normalny pośredni i silnik podatny na lpg, niektórzy twierdzą że lepiej się z dołu zbiera niż 2,0 fsi
Takim też warto się zainteresować ale trzeba sprawdzić historię.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2018, 21:54

Jak mówisz że 2.0 150km było montowane w golfie 5 oraz w Audi A3 8P. To w którym lepiej wypada jeśli chodzi o dynamikę
Jak z zawieszeniem golf 5 posiada tańsze czy audi ?
Do tej jednostki 2.0 a radę zamontować LPG?

Jakie największe problemy może stworzyć ta jednostka?

Ps. Niedługo również będę robił dłuższe trasy do 400-500km i myśle też na jednostką ON.
1.9 albo 2.0
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt

10 Kwi 2018, 22:06

2,0 fsi w Golfie V i A3 8P jeździ tak samo bo to ten sam samochód (ta sama płyta).
Co innego Passat B6 czy A4
LPG niby da radę założyć już dzisiaj ale jest to kosztowniejsze niż do wtrysku mpi, tutaj jest fsi.
A bolączki? zbiera się nagar, który potrafi zaburzyć pracę silnika i trzeba czyścić ale wg mnie stosunkowo rzadko ma to miejsce + zaleca się zazwyczaj lać paliwo Pb98

Jak chcesz diesla to musisz przekalkulować, turbina, sprzęgło z dwumasą, wtryski itd..kosztowne rzeczy
Szukaj raczej 1,9 tdi tylko że w serii on będzie słaby bo 105 koni, przydałby się np jakiś wirus.
To takie 2,0 150 koni, lepiej poleci, pomimo że to wolnossak.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2018, 22:15

Właśnie Diesel i te DPF , Dwumasy , sprzęgło i ten strach jeśli dojdzie do wymiany tych części .
Ale to się nie psuje tylko zużywa.

Więc pytanie czy benzyna 2.0 150km jest bardziej opłacalna niz Diesel 1.9 czy 2.0 ? jeśli chodzi o koszty napraw?

Jeśli jechałbym oglądać benzynę to na co patrzeć przy oglądaniu silnika , aby nie wpaść od razu na naprawę silnika .
Jaki koszt takie instalacji gazowej w tym 2.0 150km ?
Ile za taką naprawę moża wydać w takie benzynie ?

Bo na tą chwile silnik 2.0 tdi i 2.0 FSI w utrzymaniu są podobne czytałem że dużo ludzi narzeka na te FSI bardziej niż na te TDI ?

Ogólnie się pogubiłem .
Uszin78
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Colt

11 Kwi 2018, 08:24

1.9 TDI 105 KM to będzie jechać jak 1.6 MPI, czyli słabo, nie ma co się nad tym rozwodzić. Wirus pomoże, ale nadal masz osprzęt diesla, a dobry wirus to nie jest 300 zł.

Jeśli nie chcesz montować LPG, to ja bym brał 2.0 FSI. Tak, ma pewne problemy, ale i tak jak na dzisiejsze standardy to on wypada dobrze. A chociaż jedzie i nie pali jak smok (porównując do osiągów, taki 1.6 to pali za dużo).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007