Audi A3 vs Seat Ibiza IIFL

03 Lut 2010, 13:26

illusion napisał(a):Nie kupuj pierwszego auta z ponad 100 konnym silnikiem, gwarantuje Ci mrozace krew w zylach sytuacje na drodze, nawet jak bedziesz jezdzil ostroznie i nie bedziesz podatny na sugestie kolegow. 100 km w takich kastach to duzo. Pozdrawiam i uczulam.


Może i tak, ale z drugiej strony jak się włoży gaz, to zawsze osiągi się trochę pogarszają, więc 100-125 koni w gazie będzie szło - na moje oko - jak 80-100 w benzynie.

Co do Ibizy czy A3, to są to dwie różne klasy pojazdów - Ibiza to auto klasy B, zaś A3 to kompakt, więc różnica będzie między nimi w komforcie itp na korzyść A3. Gdybyś myślał o Leonie, to praktycznie nie było by żadnej różnicy poza ceną, bo zarówno Leon jak i A3 są tak naprawdę Volkswagenem Golfem. Ibiza ma tą zaletę że będzie nowsza, mniej zjechana (A3 w oferowanym przez ciebie przedziale cenowym będzie już dosyć stare), mniej pali i jeśli chcesz się poruszać po mieście będzie wg mnie lepszym wyborem. Za to na dłuższe trasy lepsze A3, bo komfort większy (w mieście mało odczuwalne są rzeczy typu wyciszenie przy większych prędkościach, wygar na 4-ce lub 5-ce, ilość miejsca na nogi w środku oraz wyprofilowanie foteli itp).

Oba z tych autek w żadnym rankingu nie są rekinami bezawaryjności, ale z drugiej strony bardzo dużo ich jeździ po Polsce, więc stosunkowo łatwo o tanie i dobrze dostępne części zamienne...
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

03 Lut 2010, 21:11

illusion napisał(a):Nie kupuj pierwszego auta z ponad 100 konnym silnikiem, gwarantuje Ci mrozace krew w zylach sytuacje na drodze, nawet jak bedziesz jezdzil ostroznie i nie bedziesz podatny na sugestie kolegow. 100 km w takich kastach to duzo. Pozdrawiam i uczulam.


Piszesz tak jakby autor się pytał o BMW 2.5 wzwyż conajmniej albo jakaś inna fura +200km. Bez przesady, silniki które on podał zapewniają dostateczne osiągi w mieście i trasie, przy czym nie są jakimiś pociskami. Jeżeli będzie jeździł słabo albo jak wariat to nawet mając 50km się zabije. Nie można dopuścić do sytuacji aby po kilku miesiącach lub po roku stwierdził, że kupił muła i musi zmienić.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Lut 2010, 13:43

jiGsaw napisał(a):Nie można dopuścić do sytuacji aby po kilku miesiącach lub po roku stwierdził, że kupił muła i musi zmienić.

Moim zdaniem lepiej nauczyć się jeździć na mule, bo to sprawia, że masz respekt przed wyprzedzaniem. Nie jest sztuką wyprzedzić autobus 3 litrową benzyną. Bo trzeba mieć umiejętność idioty, co wciska gaz i pruje do przodu. Żeby Cienkasem, albo maluchem wyprzedzić PKS trzeba mieć trochę więcej pod kopułą i np. wyprzedzać róznicą prędkości.
Ale oczywiście zgadzam się, że bezpieczeństwo jest w takich autach nieporównywalnie mniejsze, a 100 KM to nie jest jakiś potwór.
Wszak, nie tego też dotyczy temat.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

04 Lut 2010, 20:50

TO bedzie moje 2 autko :) i dosc duzo jezdze wiec mysle 125 km bedzie ideal , mam jeszcze pytanie czy to zawieszenie faktycznie tak czesto sie psuje i jest tak drogie w naprawie ?
Lenar
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Łódz

04 Lut 2010, 21:21

[link do autocentrum.pl wygasł]
Tu masz raporty spalania.
Ogólnie to auto potrafi wypić i to dość duzo - wiem bo sam mam silnik 1,8 125km.
Te auta są mało awaryjne ale jak już coś robisz to bez VAG-comu się nie obejdzie wiec lepiej się zabezpieczyć na taką ewentualność. Jesli chodzi o części do Audi to tak mniej więcej: kompletne zawieszenie od 600zł w zwyż, pompa wody 150zł, pompa wspomagania 300zł, termostat 100 (w ASO).
Auto ma jeden minus bo są to silniki wysoko obrotowe co oznacza, że jadąc z prędkością 110km/h masz ponad 3000obr./min - 140km/h masz 4500obr./min co się wiąże z dość duzum spalaniem.
W większości modelów stosowano sportową skrzynie biegów (manual) co się wiąże z dość częstym ich przełączaniem - w mieście trzeba się troche namachać tą dźwignią.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lut 2010, 22:44

Rozumiem ze masz bez gazu ja właśnie planuje zamontować gaz a ile ci pali bo właśnie patrzyłem te raporty to wsumie nie jest tak zle kolo 12l mysle ze dam rade. NO czesci widze nie najgorzej w porównaniu do seata dzieki wielkie za odp :)
Lenar
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Łódz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris GRMN - hot hatch - specyfikacja techniczna
    Od czasu debiutu Toyoty Yaris GRMN podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie trwały intensywne prace mające na celu przygotowanie tego modelu do seryjnej produkcji. W centrum badawczym, zlokalizowanym w pobliżu ...

05 Lut 2010, 15:37

Niestety nie mam gazu a te 12 litrów to łyknie bez problemu moze nawet wiecej no ale ja mam combi troche cięższe auto od A3.
Ale bardzo mi się podoba wykończenie w tych samochodach - nie mam FIS-u (dodatkowy wyświetlacz na liczniku z temp. i spalaniem) ale bez tego też ładnie wygląda.
Samochody te mają super wspomaganie układu kierowniczego.
Podsumowując: jeśli splanie uznajesz w normie - bo do niczego innego bym się nie przyczepił to polecam ci to autko.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002