Audi A4 1.9 TDI nie odpala podejrzewam problem elektroniczny

19 Wrz 2013, 11:46

Jak w temacie moje Audi nie odpala w normalny sposób. Zmuszony jestem do "psiukania" samostartem w kolektor ssący. Sprawdzałem zawód gaszenia przy pomocy miernika i wychodzi na to, że nie dostaje prądu. Próbowałem do zaworu dostarczyć prąd bezpośrednio z akumulatora, ale problem z odpalaniem nie zniknął, a po odpaleniu samostartem prąd pojawia się.

Byłem już u elektronika, który stwierdził, że sterowniki są w porządku i u niego auto jak na złość odpalało przez co śmiał się, że muszę jeździć tylko na jego podwórku. Zasugerował również problem z pompą wiec udałem się do specjalisty, a ten po podłączeniu komputera powiedział, że żadnego problemu z pompą nie widzi.

Czy może ktoś z was miał podobny problem? Może jakieś sugestie? Będę wdzięczny za wszelkie porady i pomoc.

Pozdrawiam.
wiespal
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

29 Paź 2013, 19:10

nie łatwiej podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie są błędy i na podstawie tego zacząć działać? :)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

30 Paź 2013, 09:47

a jak byleś u gościa od pompy na kompie to dawkę rozruchową i ustawienie pompy Ci sprawdził?? a jeszcze jedno jaki kod silnika masz??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

20 Mar 2014, 09:11

Witam,

mojej męczarni ciąg dalszy. Elektronik podpinał komputer diagnostyczny używany w serwisach audi i żadnych błędów nie widzi. Oddałem pompę do regeneracji i jak się okazało były to pieniądze wyrzucone w błoto, bo problem nie zniknął. Wymieniłem komputer (na używany), w którym elektronik odłączył mobilajzer. Wymieniłem czujniki temperatury cieczy. Wykręcałem i sprawdzałem każdą świece i grzeją.

Rozmawiałem z jednym Facetem z mojej okolicy, który ma identyczny problem... Jemu mechanik radził, żeby wymienić wszystkie czujniki...

Już na prawdę nie wiem co to może być...

przemek217 napisał(a):a jak byleś u gościa od pompy na kompie to dawkę rozruchową i ustawienie pompy Ci sprawdził?? a jeszcze jedno jaki kod silnika masz??


Mój kod silnika to: 1Z
wiespal
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Maj 2014, 14:41

Jeśli jest to silnik IZ to ma 90 KM,jest to prosta konstrukcja ale z elektroniczną regulacją dawki i momentu wtrysku (ciśnienie 80 mPa),tutaj jak pisze Wiespal może być pies pogrzebany,odpowiednia dawka wtryskiwanego paliwa i moment jego wtrysku w odpowiednim czasie musi być.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...