Audi A4 1.9 TDI - silnik szarpie gdy zimny

14 Mar 2008, 20:27

Silnik mojej A-czwórki 2002rok (1.9TDI 130KM) mocno szarpie gdy jest zimny. Zawsze rano w czasie jazdy przez kilka pierwszych kilometrów mam problemy z ruszaniem. Czasem gdy jest już ciepły i stoję dłużej np. na światłach czuję minimalne nierówne dygotanie silnika które to pojawia się i znika.
Leję tylko Diesla Shella vPowera mam wymienione wszystkie filtry na nowiutkie, olej wymieniam co równiutkie 10 tysięcy
(Castrol EDGE 5W40).Co to może być?
Czy to EGR? Zauważyłem że leciutko sączy się z niego olej.
Czy ktoś z Forumowiczów miał coś podobnego w swoim autku?
A jeśli to EGR to czy można gdzieś go kupić poza siecią serwisową Audi ponieważ oni wołają za niego prawie 9 stówek.
Czekam na dobre rady i proszę Was o wyrozumiałość. Dzięki.
pozdrawiam Martinez.
Marcin G.
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Goleniów
  • 15 Mar 2008, 12:43

    hmmm wg mnie to rzecz normalna, że podczas gdy silnik diesla jest zimny i od razu ruszasz samochodem po zapaleniu z kopyta to Ci szarpie.
    Sam osobiście nie jestem jakimś wielkim znawcą mechaniki samochodowej itd. ale o silnikach wysokoprężnych właśnie sporo czytałem i dowiadywałem się.
    Zresztą znajomy posiada Navarę z silnikiem Diesl'a od Merca 2,5L i sam sprawdzałem jak to działa przy zimnym i rozgrzanym silniczku.

    Spróbuj wstać rano odpalić samochodzik i potrzymać go na jałowym z 2-3 minutki żeby się rozgrzał, powinno być o niebo lepiej... Tak samo się robi gdy zajeżdżasz gdzieś do domu, lub ogólnie trzymałeś go na wyższych obrotach, to nie powinno się go od razu gasić. Można w ten sposób sobie zniszczyć tylko sprężarkę, co liczy się już z wysokimi kosztami naprawy :|
    Rafo
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    15 Mar 2008, 12:45

    moze to byc wina swiec
    wampir1717
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Miejscowość: NY

    16 Mar 2008, 14:13

    Sprawdź świece, może do wymiany.

    A co do wysokoprężnych silników, przy zimnym silniku, powinno się trochę odczekać po odpaleniu, i troszeczkę go rozgrzać zanim się ruszy.

    A nie kopci Ci z tłumika ? Bo spotkałem się z przypadkiem, że przy takich objawach były do wymiany wtryskiwacze...
    Ziółek
     

    21 Mar 2008, 20:07

    Witam,miałem ten sam problem i sie okazalo ze mam tylko jedna świece sprawną!Wymieniłem wszystkie na nowe i było po problemie!
    Pozdrawiam
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
      Czym są masy czynne w akumulatorze?
      Jedną z częstszych przyczyn zakończenia żywota akumulatora na skutek jego wadliwej eksploatacji jest spłynięcie mas czynnych z płyt wypełniających wnętrze baterii. Opad mas czynnych objawia się zmętnieniem elektrolitu, a ...