Audi A4 1.9TDI problem z temperaturą

23 Mar 2008, 16:21

Witam wszystkich na forum niedawno nabyłem Audi A4 1.9TDI .
Problem w tym że samochód nie łapie odpowiedniej temperatury wskazówka raz pokazuje 70 stopni raz mniej raz więcej, zauważyłem także że wiatrak od chłodzenia nonstop się kręci. Powiedzcie mi jaka jest tego przyczyna.
Adi
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 23 Mar 2008, 20:23

    Przyczyną jest te wiatrak.Trzeba sprawdzić przekaźnik wentylatora,czy nie skleiły się na nim styki - trzeba odłączyć od czujnika temperatury wiatraka jeden z przewodów.Powinien się wyłączyć.Jeżeli wiatrak się nie wyłączy,to przekaźnik.Jeżeli się wyłączy,to uszkodzony czujnik temperatury włączający wiatrak.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Mar 2008, 20:29

    Witam,

    Miałem podobny problem z z temperaturą, ale nie zauważyłem czy wiatrak się obracał cały czas. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury i teraz jest ok trzyma równo 90 stopni.
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5296
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    23 Mar 2008, 21:50

    Ja miałem odwrotną sytuację, ale wymieniłem tylko czujnik i wszystko gra.
    dorko8814
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    24 Mar 2008, 15:21

    może orientujecie się ile kosztuje termostat i czujnik
    Adi
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    24 Mar 2008, 20:15

    Czujnik około 40 zł chyba, a termostat to jakieś 60zł coś w tych granicach.
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5296
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

    24 Mar 2008, 22:23

    Na początek wymień sam czujnik temperatury włączający wiatrak.Termostat raczej ma tu małe znaczenie - nie ma on nic wspólnego z wentylatorem.Tyle tylko,że jeżeli byłby cały czas zamknięty i nie otwierał się,to płyn w silniku by ci się zagotował kilka kilometrów po ruszeniu.Natomiast jeżeli cały czas byłby uchylony,to podczas obecnej pogody,temperatura silnika byłaby ponizej 50 stopni.W twoim przypadku,jeżeli cały czas chodzi wentylator,to najpierw trzeba wyeliminować tą przyczynę,ponieważ nie powinien on działać cały czas,gdyż schładza silnik więcej niż powinien.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000